Eipä sitten mennyt mikään kaupaksi kirpputorilla
Oli myynnissä: kahvinkeitintä, leivänpaahdinta, imuria, mattoa, liinavaateita, koriste-esineitä, vaatteita, kenkiä, tauluja, verhoja, dvd ja vhs kasetteja, siivousvälineitä, ruoanvalmistusvölinettä jne. Siis kaikkea tarpeellista ja ehyttä tavaraa
Mikään ei ollut menny kaupaksi vaan tappiolle meni. Surkeaa toimintaa. Eikö edes työttömille kelpaa nykyään hyvä käytetty tavara?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin 19e, leivänpaahdin 16e, imuri 49e, matto 39e, kattila 9e
Siinä teille joitakin hintoja. Toki oli paljon halvempaa ja jotain vähän kalliimpaa myös myynnissä.
No enpä ihmettele ettei mennyt kaupaksi. Meillä on mökillä imuri, joka uutena kaupasta ostettuna maksoi vähemmän kuin tuo sinun hintasi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille joitakin hintoja. Toki oli paljon halvempaa ja jotain vähän kalliimpaa myös myynnissä.
Tiputa 75% hinnoista ens kerralla ja viimeisellä viikolla laitat vielä kaikki loput tavarat -50%.
Lisäksi jättäisin itse ainakin VHS-kasetit ja DVD-levyt pois. Varsinkin jos on jotain lasten piirrettyjä tms. Ehkä jonkun klassikkoelokuvan DVD:nä voisi laittaa 1-2eurolla myyntiin.
Mun paras kirpparimyynti on ollut kahdelta viikolta 2400e. Pitää tietää missä myyntiä ja toisaalta mikä myy ja ennen kaikkea mihin hintaan. Voin kertoa, kukaan ei osta ruutuvihkoa, mihin on liimailtu lehdistä leikattuja kissankuvia 5 eurolla eikä osteta itse nauhoitettuja vhs-kasetteja 10 eurolla kappale.
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliit hinnat, liian kalliit kirparille! Teräskattiloita olen juuri myynyt 2,50 eurolla ja käyttämättömän leivänpaahtimen 5 eurolla (tästä olin iloisesti yllättynyt). Jos tosissaan haluaa päästä tavarasta eroon, niin hintojen on oltava nimellisiä. Suurin osa omista tavaroistani maksoi 0,50-2,50 euroa. Tuottoa tuli, koska tavaroita oli paljon. Myyntiaika oli 6 pv, pidempi aika olisi vienyt helposti tappiolle.
Vierailija kirjoitti:
näköjään kaikki kirppariasiakkaat kuvittelevat tavaroiden maksavan saman verran kuin halvin kaupasta löytyvä.
Tämä. Mieluummin osta kymmenen vuotta vanhan laatutuotteen kirpparilta kuin sen halvimman mahdollisen uutena kaupasta.
Mun kokemuksen mukaan tavara liikkuu kirppareilla oikein hyvin. Hinnoittelen niin, että pyydän yleensä n. 15% siitä mitä sama tavara maksaisi uutena, vähemmän jos siinä on kulumaa ja joissakin tapauksissa enemmän, jos tiedän että tavara on haluttu (esim. jotkin lasten merkkivaatteet).
39 Euroa käytetystä matosta on ihan posketon hinta, jos kyseessä 15 vuotta vanha matto joka maksoi aikanaan kaupassa alle 200. Hinnoittelussa pitää ottaa huomioon, että ns. perustavaraa myydään kaupoissa uutenakin jatkuvasti -50% alennuksilla.
Kahvinkeitin 3 euroa, paahdin 2 euroa, imuri 10, kattila 2. Siinä sulle toimivat hinnat. Kuka haluaa toisen pölyistä imuria?
eimutta tiiäkkö nä
kuhtu joku vähän höynä tuttava kyllään ja teetä sillä kaikkia kotitöitä oikein urakalla. päivän päätteeksi voit sitte työntää ne myyntiin kelpaamattomat roinasi palkkiona!!
😁
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa hintaa vanhasta tavarasta. Noita tavaroita on kaikilla...
Itse myin uuden maton hintaan 25 e
Kuten jo sanottu, pyytöhintasi ovat aivan liian korkeat! Kahvinkeittimiä saa uutena alle 10 eurolla. Tietty jos myyt jotain spesiaalia tms. (Moccamaster) tuo ehkä nippa-nappa voisi mennä. Mattoja ei tod. tuolla hintaa osta kukaan. Kattiloiden hinnat 1 - 3 euroa. Imurin ostin itse 3 eurolla, uuden saa pyytämälläsi hinnalla.
Järkevöitä hinnat ja korjaa voitot pois. Vaihtoehtona tietysti säilyttää niitä vielä pari vuotta, että pääset joskus live-kirpparille, peräkonttimyyntitapahtumaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte saada MITÄÄN myydyksi kirpparilla, laittakaa OIKEASTI alhaiset hinnat. Luokkaa kattila euron, huppari pari euroa, tennarit 50snt, pehmolelut 50snt, DVDt max euron jne.
Kaupasta saa nykyään upouutta halpaa kiinatavaraa ihan muutamalla eurolla. Vaikka myymäsi käytetty tavara olisikin laadukkaampaa, se on silti käytettyä ja jokin kolkuttaa ostajan alitajunnassa, että miksi maksaa noin paljon käytetystä? Prismassa uudet tennarit syksyisin 7€.
En ole ap, mutta saman tässä taannoin huomasin, että edes pilkkahintaan ei mikään mene kaupaksi. Siistejä vaatteita pari euroa, kirjat euron, CD-levyt 0,50-1 e jne. jne. Jos kukaan ei halua pehmolelua (kuten ei yleensä halua, ne eivät mene kaupaksi lainkaan) on ihan turha syyttää hinnoittelua. Ja sitten pitäisi maksaa yli kahdenkympin viikkovuokraa tällä, että pari ihmistä päivässä ostaa euron tavaran. Kaupaksi menevät pääasiassa keräilyastiat ja hassunhauskat tavarat, joilla ei tee mitään. Jos myyt merkitöntä ja ehjää vaatetta ja kippoa ja muuta HYÖDYLLISTÄ, saat raijata ne tavarat lopuksi jonnekin Fidaan. Ihmisillä on yksinkertaisesti liikaa tavaraa. Muinoin köyhä ystäväni sanoi, ettei hänkään halua mitään vaatekassillista, koska niitä jo on, vaan silkkaa ruokaa tai rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ap, ihan liian kallista! Olen tuo, joka äsken sanoi, ettei edes pilkkahintaan haluta ostaa. Mutta nyt vasta näin tuon viestisi ja kyllä nuo ovat kaukana kirpparihinnoista. Joku joskus sanoi, että ehjän tuotteen hinta kirpparilla on 10% ostohinnasta. Kodinkoneissa on se ongelma, ettei niiden toimivuudesta ole takeita. Jos myy hyväkuntoisen imurin siksi, että jostain sai uuden (no kai näinkin voi käydä) kannattaa laittaa lappu, jossa selittää tilanteen. Sekin voi auttaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon ilmaa hinnoissa.
Myy netissä.
Vierailija kirjoitti:
Noilla hinnoilla saa juuri sen halvimman version noista kamoista uutena ja käyttämättömänä kaupasta. Vilkaisin hieman tälläkin palstalla mainostettua "vähän käytetty" nettikauppaa. Luoja mitä maailmanlopun rojua siellä kaupitellaan. Siis sellaista mitä en ikimaailmassa kehtaisi laittaa myyntiin.
Paljon kahvinkeitin maksoi uutena? Jos kyseessä on siistissä kunnossa oleva joku 200e kahvinkeitin, niin onhan sitten se 19e ihan hyvä hinta. Mutta jos maksoit kahvinkeittimestä 30e, niin 19e on ihan liian iso hinta. Leivänpaahtimiakin saa tyyliin uutena välillä 10e:llä, niin miksi kukaan maksaisi siitä 16, paitsi tottakai jos kyseessä on joku design leivänpaahdin.
Vierailija kirjoitti:
Uusia saa halvemmalla.
Minä en kyllä ymmärrä tuota marinaa että kun kukaan ei osta halvallakaan, miksi pitäisi ostaa jotain joka ei ole itsellesikään kelvannut?
Lopeta turhan ostaminen niin ei tarvitse myydä vaan käyttää loppuun itse.
Ap joko trolli tai sitten ihan tosissaan. Ķyllä näitä löytyy, jotka myyvät kirppiksellå karkkipapereita 2€/ pussi mm.
Ihan liian korkeat hinnat.
Itse pidin loppuvuodesta kirpparipöytää 2 viikkoa ja nettosin 90e. Korona-aikana Ok summa mulle.
Vein 8 Ikea-kassia ja toin 3 takas - ne myymättömät lahjoitin Fidalle.
Mulla oli lähinnä omia ja lasten siistejä vaatteita (50s-2e) suksisettejä (5e) luistimia (2e) käyttämätön pannu paketissa (3e) yms.
Dvd:tä ja kirjoja esim en ole vienyt vuosiin, ei vaan mene kaupaksi.