Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työnantaja ei ilmoita ajokortin tarpeesta työssä

Vierailija
15.02.2021 |

Niin onko se työnantajan oma moka palkata ajokortiton mikäli työssä tarvitaan ajokorttia? Jos työnantaja ei varmista esim. haastattelussa, että se on. Mistä työnhakija tietää, että työnantaja olettaa, että kaikilla se on.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo nyt yleensä varmisteta jossain vaiheessa, jos se aivan välttämätön on. Ja sitäpaitsi kyllä monta liikkuvaa työtä pystyy hoitamaan esim pyörällä tai julkisilla.

Vierailija
2/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ihmetyttää, että minkä vuoksi niin monella työnantajalla on taipumusta pimittää työsuhteen kannalta olennaisia tietoja työpaikkailmoituksessa tai jopa vielä myöhemmässä työnhaun vaiheessa. Eli esim. että pitääkö työssä liikkua tai matkustaa paljon tai vaaditaanko ajokorttia. Ei kannattaisi, se ennemmin tai myöhemmin kopsahtaa omaan nilkkaan, jos sen perusteella työhön valitaan henkilö, joka ei sitten siihen työhön sovikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo nyt yleensä varmisteta jossain vaiheessa, jos se aivan välttämätön on. Ja sitäpaitsi kyllä monta liikkuvaa työtä pystyy hoitamaan esim pyörällä tai julkisilla.

On kyllä aika älytöntä antaa ihmisten edetä hakuprosessissa ja varmistaa "jossain vaiheessa".

Vierailija
4/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ihmetyttää, että minkä vuoksi niin monella työnantajalla on taipumusta pimittää työsuhteen kannalta olennaisia tietoja työpaikkailmoituksessa tai jopa vielä myöhemmässä työnhaun vaiheessa. Eli esim. että pitääkö työssä liikkua tai matkustaa paljon tai vaaditaanko ajokorttia. Ei kannattaisi, se ennemmin tai myöhemmin kopsahtaa omaan nilkkaan, jos sen perusteella työhön valitaan henkilö, joka ei sitten siihen työhön sovikaan.

Tämä ihmetyttää minuakin. Luulisi, että on työnantajan etu tehdä selkeä ilmoitus vaatimuksineen. Ajokortin hankkiminen on hieman kalliimpaa puuhaa, eikä onnistu muutenkaan hetkessä. Jotkut eivät saa ajokorttia lainkaan, joten olisi outoa edes olettaa työntekijän hommaavan sen tarvittaessa.

Vierailija
5/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihmetyttää minuakin. Luulisi, että on työnantajan etu tehdä selkeä ilmoitus vaatimuksineen. Ajokortin hankkiminen on hieman kalliimpaa puuhaa, eikä onnistu muutenkaan hetkessä. Jotkut eivät saa ajokorttia lainkaan, joten olisi outoa edes olettaa työntekijän hommaavan sen tarvittaessa.

Sivusta

Voihan työnantaja kustantaa työntekijälle ajokortin ja vähentää itse verotuksessaan sen.

Vierailija
6/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja olettaa että hakija ymmärtää työn luonteen takia että ajokortti vaaditaan. Olisihan se hullua hakea kortittomana taksikuskiksi tai jakeluauton kuljettajaksi.

Vierailija
7/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta

Voihan työnantaja kustantaa työntekijälle ajokortin ja vähentää itse verotuksessaan sen.

Itse asiassa perusajokorttia ei voi. Tai voi kyllä, mutta se katsotaan työntekijän verotettavaksi palkkatuloksi.

Vierailija
8/8 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat niin tottuneita pimittämiseen. Ainahan ne tylsät tehtävätkin jätetään mainitsematta.

Esim. "Etsitään dynaamista myynti- ja asiakkuuspäällikköä suunnittelemaan myyntikampanjoita!" ja tosiasiassa iso osa työstä koostuu soittelusta potentiaalisille asiakkaille. Asiakkuushankintaa eli puhelinmyyntiä.

Ja sitten ihmetellään, kun ei se huolella valittu KTM viihdy työssä. Vika on tietysti työntekijässä itsessään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän