Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työyhteisössä jatkuva rahankeräys (synttärit, läksiäiset, bönäriloma, äippäloma jne..) ärsyttää

Vierailija
15.02.2021 |

Jatkuvasti pitäisi olla laittamassa kymppi sinne, vitonen tänne. Tulee nihkeä olo jos ei laita, mutta itselleni vaikka parikin kymppiä saattaa joskus olla viikon ruokarahat. Argh! Mielestäni rahankerjuu pitäisi kieltää työpaikoilla.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet halua antaa rahaa. Sen sijaan piirrän kortin. Paljon ihanampaa antaa omin käsin tehtyä kuin kylmää käteistä.

Vierailija
22/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pullan kantamisesta,joka perjantai piti olla pullaa pöydässä. Kieltäydyin,sanoin etten syö pullaa,oispa joskus edes hedelmiä. Kerran sitten oli ja viis sormee ja vilaus,kori oli thjä. Seuraavana perjantaina oli pullaa,

Huoh. Se siitä muutoksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään töissä myös kaiken maailman hyväntekeväisyyteen, punainen risti, joululahja köyhille perheille keräys.. Jos kieltäytyy, se kerrotaan kaikille työyhteisössä. Kannatan hyväntekeväisyyttä ja mielelläni laitan itse valitsemaani keräykseen rahaa kun on hyvä rahatilanne, näitä keräyksiä järjestää ihmiset joilla parempi palkka.

Vierailija
24/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kellään enää ole nykyisin rahaa, joten nuo keräykset kusahtaa heti, kun suurin osa sanoo, ettei ole lanttiakaan käteistä mukana.

Tilinumeroa meillä jaetaan ja vaihtoehtona mobile pay.

On nää keräykset kyllä vihoviimeisiä.

Otat numeron ja unohdat koko asian. Minä sanon aina etten ole ladannut mobile pay’ta.

Vierailija
25/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v**tu, "äippäloma" "mammaloma" joo 10 tu kätilöille pitäis antaa avustus kun jotkut bLÄSKLI MAMMAT pöksyttää haarat levitteyineä RUMIA LIHAVIA VAUVOJA! 

Vierailija
26/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaapullaapullaa kirjoitti:

Siitä pullan kantamisesta,joka perjantai piti olla pullaa pöydässä. Kieltäydyin,sanoin etten syö pullaa,oispa joskus edes hedelmiä. Kerran sitten oli ja viis sormee ja vilaus,kori oli thjä. Seuraavana perjantaina oli pullaa,

Huoh. Se siitä muutoksesta.

Mksi sinä et vie hedelmiä. Huoh ahneutesi loistaa kauas.

Vierailija
27/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, naisvaltainen työpaikka..

Miesvaltaisilla aloilla ei ole samaa ilmiöitä..

Vierailija
28/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tosi ajankohtaisena asiana voisin sanoa, että eniten ärsyttää se, että kaikille ei ole samat käytännöt. Joko kerättäisiin kaikille tasapuolisesti tai sitten ei kenellekään.

Olen parhaillaan työtiimissä, jossa minua on kiusattu alusta asti. Silti jouduin osallistumaan pitkin hampain näihin keräyksiin työkavereille. Aina, kun joku työntekijä on lähtenyt (vaihtanut työpaikkaa, lähtenyt väliaikaisesti opiskelemaan jne), on tiimissä kerätty rahaa lahjaa varten. Lahjarahoilla on sitten ostettu hierontalahjakortteja ja vastaavia. Olen itsekin osallistunut noihin keräyksiin, koska en ole halunnut vaikuttaa ilkeältä ja antaa lisää vettä myllyyn kiusaajille. Jäin jokin aika sitten äitiyslomalle ja tiimi ei muistanut minua mitenkään. En saanut mitään lahjaa, en korttia enkä edes viestiä perään, että mukavaa äitiyslomaa. Toki olen tiennyt, että tiimissä ei ole mikään hyvä henki, mutta tästä tajusin, kuinka epätoivotuksi tunnen itseni tiimissä. Kyllä voin sanoa, että ärsyttää sekin, että toisille kerätään noita muistamisia ja toisille ei.

Vierailija
29/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelmakohta musta on se, että kaikilla ei ole noita merkkipäiviä, joita muistaa/ne eivät osu tuossa työpaikassa vietettyyn aikaan.

Työpaikassa X Lissu 38 v on saanut useammat muistamiset noin viiden vuoden sisällä: on muistettu häät, mammalomat, lasten syntymät ja työn ohessa tehdyn pätevöittämistutkinnon saaminen valmiiksi. Pian onkin jo nelikymppisten vuoro.

Samaisessa työpaikassa pitkään viihtynyt Pirkko 60 v on saanut muistamisia monet vuosikymmenet: häät, lasten syntymät, muistaminen pitkän sairausloman takia, viisikymppiset ja kuusikymppiset. Pyöreiden vuosien kunniaksi Pirkko on saanut niin palkallisen vapaapäivän, kuin kukkia ja kalliimmat tavaralahjat.

Kun samassa työpaikassa työskentelee perheetön Anna 30 v, häntä ei muisteta mitenkään. Kolmekymppiset olivat työnantajan mielestä niin pieni luku, ettei niitä kannata muistaa. Annalla ei ole suunnitelmissa mennä naimisiin tai perustaa perhettä, joten jää häiden- ja lasten muistamiset saamatta. Onko reilua? Annan elämässä voi kuitenkin olla muita tärkeitä merkkipäiviä kuin nuo perinteisinä pidetyt.

Vierailija
30/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on jännä et toisille kerätään ja toisille ei, itsekin osallistunut lähes tuntemattoman työkaverin lahjaan, kun itsellä oli sama tilanne niin kukaan ei edes onnitellut.

Pitäisi kieltää työpaikoilla keräämien, kukin muistakoon työkaveria itsekseen jos kokee tarpeelliseksi.

Vierailija
31/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v**tu, "äippäloma" "mammaloma" joo 10 tu kätilöille pitäis antaa avustus kun jotkut bLÄSKLI MAMMAT pöksyttää haarat levitteyineä RUMIA LIHAVIA VAUVOJA! 

Helpottiko?

Katsos vaikka sinä olet ollut ruma vauva ja ruma olet edelleen, niin suurin osa vauvoista on suloisia. Sääli, ettei isäsi käyttänyt kortsua, sitä katuvat vanhempasi taatusti kuolemaansa asti.

Vierailija
32/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei toi ole mikään ihme et 60-vuotias on ehtinyt saada enemmän muistamisia kuin 30-vuotias, eikä voi etukäteen tietää montako lasta 30-v. Anna hankkii tai montako kertaa menee naimisiin.

Vierailija
33/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelmakohta musta on se, että kaikilla ei ole noita merkkipäiviä, joita muistaa/ne eivät osu tuossa työpaikassa vietettyyn aikaan.

Työpaikassa X Lissu 38 v on saanut useammat muistamiset noin viiden vuoden sisällä: on muistettu häät, mammalomat, lasten syntymät ja työn ohessa tehdyn pätevöittämistutkinnon saaminen valmiiksi. Pian onkin jo nelikymppisten vuoro.

Samaisessa työpaikassa pitkään viihtynyt Pirkko 60 v on saanut muistamisia monet vuosikymmenet: häät, lasten syntymät, muistaminen pitkän sairausloman takia, viisikymppiset ja kuusikymppiset. Pyöreiden vuosien kunniaksi Pirkko on saanut niin palkallisen vapaapäivän, kuin kukkia ja kalliimmat tavaralahjat.

Kun samassa työpaikassa työskentelee perheetön Anna 30 v, häntä ei muisteta mitenkään. Kolmekymppiset olivat työnantajan mielestä niin pieni luku, ettei niitä kannata muistaa. Annalla ei ole suunnitelmissa mennä naimisiin tai perustaa perhettä, joten jää häiden- ja lasten muistamiset saamatta. Onko reilua? Annan elämässä voi kuitenkin olla muita tärkeitä merkkipäiviä kuin nuo perinteisinä pidetyt.

Älä nyt. Meidän työyhteisössä noita 50 v ja 60 v täyttäviä on muistettu kalliilla lahjoilla, merkkikoruilla, lahjakorteilla yms. Lahjan saaja on saanut itse toivoa eri vaihtoehdoista, mitä haluaa. Työyhteisöön tuli liki kolmekymppinen nainen ja kun hän aikanaan täytti sen 30 v, niin arvaa mitä sai lahjaksi? Yhden Teema-kulhon. :D Jotenkin noloa tuollainen, kun lahja oli niin eri tasoa kuin muut työnantajan antamat lahjat.

Vierailija
34/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suoraan että ei, en osallistu kiitos tai antaisin esimiehelle vaikka 50e ja sanoisin että tää on vuoden budjetti minun osaltani.

Vierailija
35/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8:

ei läheskään kaikilla työpaikoilla muisteta äitiyslomalle jääjää. Sen sijaan saatetaan muistaa, kun vauva on syntynyt. Sinullekin saattaa siis olla vielä muistaminen tulossa.

Maija

p.s. nämä on suurten tiimien pulma. Kun tiimissä vähintään 20 - 30 henkeä. Meillä oli pitkään kuusi henkeä, ja siinä ei paljon merkkitapahtumia ollut.

Vierailija
36/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tosi ajankohtaisena asiana voisin sanoa, että eniten ärsyttää se, että kaikille ei ole samat käytännöt. Joko kerättäisiin kaikille tasapuolisesti tai sitten ei kenellekään.

Olen parhaillaan työtiimissä, jossa minua on kiusattu alusta asti. Silti jouduin osallistumaan pitkin hampain näihin keräyksiin työkavereille. Aina, kun joku työntekijä on lähtenyt (vaihtanut työpaikkaa, lähtenyt väliaikaisesti opiskelemaan jne), on tiimissä kerätty rahaa lahjaa varten. Lahjarahoilla on sitten ostettu hierontalahjakortteja ja vastaavia. Olen itsekin osallistunut noihin keräyksiin, koska en ole halunnut vaikuttaa ilkeältä ja antaa lisää vettä myllyyn kiusaajille. Jäin jokin aika sitten äitiyslomalle ja tiimi ei muistanut minua mitenkään. En saanut mitään lahjaa, en korttia enkä edes viestiä perään, että mukavaa äitiyslomaa. Toki olen tiennyt, että tiimissä ei ole mikään hyvä henki, mutta tästä tajusin, kuinka epätoivotuksi tunnen itseni tiimissä. Kyllä voin sanoa, että ärsyttää sekin, että toisille kerätään noita muistamisia ja toisille ei.

Tämä!!! Meillä nää on menny pärstäkertoimen mukaan. Tietyille tyypeille on kerätty lahjarahoja oikein antaumuksella ja toisille ei viitsitä edes onnittelukorttia kirjoittaa. Sitten hehkutetaan "kuinka meillä on niin kiva työpaikka, kun muistetaan". Öö...miten niin kiva, jos ette edes muista kaikkia?

Vierailija
37/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kellään enää ole nykyisin rahaa, joten nuo keräykset kusahtaa heti, kun suurin osa sanoo, ettei ole lanttiakaan käteistä mukana.

Tilinumeroa meillä jaetaan ja vaihtoehtona mobile pay.

On nää keräykset kyllä vihoviimeisiä.

Otat numeron ja unohdat koko asian. Minä sanon aina etten ole ladannut mobile pay’ta.

Ei onnistu, kerääjä tivaa rahaa joka kerta ruokalassa, käytävillä.. kaikkien kuullen. Pitää listaa kuka on siirtänyt rahat tilille. Jos kieltäytyy rahoituksesta, sen tietää kaikki. Välillä rahatilanne on huono, asunnon pakollisen remontoinnin, puolison ja lapsen sairastumisesta johtuvien kasvaneiden kulujen vuoksi.. enkä jaksaisi siitä kaikille kuuluttaa. Lisäksi olen pienipalkkainen.

Vierailija
38/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että pitäisi kerätä jokin lahja esimerkiksi naimisiin menneelle tai väliaikaisesti pois jäävälle. Jos työkaveri saa lapsen, riittäisi minusta kortti ja jokin ihan pieni lahja, vaikkapa tuttipaketti. Se on edullinen ja pääasiahan on että muistaa. Toki ymmärrän sen, että 40v samassa firmassa uraa tehnyttä muistetaan isommalla lahjalla kun jää eläkkeelle. Ja "börnikselle" jäävälle suklaalevy.

Vierailija
39/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nro 8:

ei läheskään kaikilla työpaikoilla muisteta äitiyslomalle jääjää. Sen sijaan saatetaan muistaa, kun vauva on syntynyt. Sinullekin saattaa siis olla vielä muistaminen tulossa.

Maija

p.s. nämä on suurten tiimien pulma. Kun tiimissä vähintään 20 - 30 henkeä. Meillä oli pitkään kuusi henkeä, ja siinä ei paljon merkkitapahtumia ollut.

Meillä on tällä hetkellä nelihenkinen tiimi, eli ei ole tiimin suuresta koosta kiinni tuo muistaminen. Tuskinpa kiusaajat muistavat vauvan synnyttyäkään, jos eivät viitsineet edes toivottaa mukavaa äitiyslomaa töistä pois jäädessä...

T. Se aiempi kommentoija

Vierailija
40/48 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä firmassa tai tiimissä ihan ok. Mutta isommissa aaarrghhh. Olin yli sadan hengen firmassa pikkupalkkaisessa duunissa, ja jatkuvasti oli joku listan kanssa kiertämässä. Kerättävä summa oli aina vitonen. Eli käytännössä tein keräyspäivänä noin puoli tuntia töitä ilman palkkaa. Vitutti varsinkin silloin, kun keräyksen kohde oli joku ynseä isopalkkainen pomo, joka ei edes tervehtinyt jos joskus harvoin sattui vastaan tulemaan. Ja erittäin miesvaltainen firma kyseessä eli ei ole pelkästään akkojen hömpötystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme