Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäättekö muut Netflixin Snowpiercer sarjasta?

Vierailija
14.02.2021 |

Aloitin perajantaina katsomaan sitä ja nyt 7 jaksoa katsottu. Mielestäni ihan hyvin tehty ja mielenkiintoinen sarja. Juuri tällaista postapokalyptista scifiä tekee aina silloin tällöin mieli katsoa. Jennifer Connelly on hyvä näyttelijä ja on muuten ihan superseksikäs nainen, vaikka taitaa olla jo 50v. Mites muut? Oletteko katsoneet ja mitä mieltä olette? Ainakin Netflixin Suomen top 10 katsotuimmissa se on siellä kärkisijoilla ollut jo jonkin aikaa, joten kuvittelisi, että joku muukin on saattanut sitä katsoa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliksellä luki että toi on aika rankkaa mädätystä. Pitääkö paikkansa?

Pitää paikkansa. Eikä muutenkaan ole lapsille sopivaa katsottavaa, joten jätä suosiolla väliin.

Olen katsonut 14-vuotiaan kanssa.

Vierailija
22/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aliarvostettu mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa lampaille.

Vierailija
24/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja ei hirveästi kunnioita alkuperäistä teosta niin itse en ihmettele negatiivista suhtautumista tähän.

Olen aikaisempi kirjoittaja, joka sanoi leffan kannattelevan tätä sarjaa.

Vierailija
25/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveää kuraa!

Vierailija
26/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja ei hirveästi kunnioita alkuperäistä teosta niin itse en ihmettele negatiivista suhtautumista tähän.

Alkuperäinen teoshan on ranskalainen sarjakuva, jonka pohjalta elokuva on tehty. Toisin sanoen tätä sarjaa on aika turha verrata elokuvaan, vaan pitäisi verrata siihen sarjakuvaan jos johonkin. En ole sitä itse lukenut, mutta elokuva ei kuulemma ole sille hirveän uskollinen.

Vierailija
27/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ja tykkäsin, vaikka onkin tahallisen raaka ja omalla tavallaan inhorealismia paikoittellen jäljittelevä - olettaakseni tarkoituksella.

Raaka? Tämähän on pliisu verrattuna elokuvaan. Lähinnä seuraan, koska olen sci-fin suurkuluttaja. Jennifer Connelly on kylläkin hyvinsäilynyt viiskymppinen.

En ole nähnyt ko. elokuvaa, joten ei ole vertailupohjaa. Apokalyptisista kirjoista, elokuvista ja sarjoista tykkään kyllä. Mielestäni sarjassa oli tarkoin valittuja, shokeeraavia kohtauksia kuten käsien jäädyttämiset ja kopauttamiset murusiksi. Inhorealismiin meni esim. kohtaus, jossa nuori mies otti blo*kkuun vartijalta saadakseen äidilleen kipulääkettä.

Tuo oli siinä leffassa myös. Ei se minun mielestä erityisen raaka ollut mutta todella tasokas indie leffaksi.

Oli siinä leffassa myös Ed Harris ja Alison Pill. Ohjaaja oli muistaakseni sama tyyppi kuin Parasitessa.

Ohjaaja on Bong Joon Ho ja itse fanitan hänen leffoja. Snowpiercer, Host, Parasite, Memories of murder, Mother, Okja. Nämä ovat ohjaajan leffoja jotka olen nähnyt ja mielestäni huippuja ovat. Erityisesti suosittelen näistä leffoista Parasite, Memories of murder ja Mother leffaa.

Todellinen taiteilija tämä ohjaaja on.

Vierailija
28/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen teoshan on ranskalainen sarjakuva, jonka pohjalta elokuva on tehty. Toisin sanoen tätä sarjaa on aika turha verrata elokuvaan, vaan pitäisi verrata siihen sarjakuvaan jos johonkin. En ole sitä itse lukenut, mutta elokuva ei kuulemma ole sille hirveän uskollinen.

Enpäs tiennyt tämän pohjautuvan sarjakuvasta, mutta mielestäni tämä sarja ei vedä vertoja elokuvalle. En tiedä miten suhtautuisin sitten, jos olisin lukenut sarjakuvan. No, makunsa kullakin.

Vierailija
29/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connelly olisi kuumempi jos söisi hieman enemmän. Liian laiha nyt ja näyttää kuivalta.

Vierailija
30/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se leffa oli kummallinen ja kreisi, meni koko ajan typerämmäksi. Vähän vakavammasta scifistä tykkään itse.

Vierailija
31/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen ekan kauden. Katsoin kyllä mielelläni, mutta varsinaista Wauh! elämystä ei koskaan tullut. Tämä sama periaatteessa sarjoissa valtaosan kohdalla, joita olen nyt katsonut. Se Netflixin Musta Kuningatar aiheutti minulle Wauh! elämyksen, koska se oli mielestäni todella hyvin tehty minisarja.

Vierailija
32/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän ihmettä tämäkin on tarkoittavinaan?

"Suosittelen tätä sarjaa jokaiselle, taattua netflix laatua

<tapahtumapaikka junassa joka kiertää maata ympäri, kaikki junan ulkopuoliset on kuolleet

>päähenkilöinä junan johtaja (joka on nainen) ja n** keri (valkoiset henkilöt tapetaan pois jo alussa)

>yli 50% naishenkilöiden näyttelijöistä on tr a nsuja, siis oikeasti

>ensimmäisessä jaksossa valkoinen mies antaa vaimonsa n** kerin pantavaksi, koska ei itse kuulemma pysty enää tyydyttämään vaimoaan

>n** keri päähenkilö selvittää isoa rikosta joka paljastuukin valkoisen miehen tekosiksi, n** keri alkaa taistelemaan junassa rasi smia vastaan

>yksi iso tapahtumapaikka on junan bo rdelli missä tra nsut nu ss ivat miehiä per seisiin kyr villään

>junassa ollut feministi tappaa miehen jonka mielestä naiset eivät saisi olla poliiseja ja kaikki hurraa, feministi saa palkinnon

Paras sarja ikinä!"

Näin luki Ylil auda lla. Ei vaikuta kovin hyvältä sarjalta

En kyllä yhtään ihmettelisi. Netflix ja 2020 tarkoittaa melkein automaattisesti superwoke schaissea, mutta tuo ensimmäsen jakson kuvaus on kyllä aika paha, voikohan olla totta? Feministin ja modernin marksistin märkä unelma, utopia.

Vierailija
33/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin katsoa, ei maistunut. 

Vierailija
34/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän ihmettä tämäkin on tarkoittavinaan?

"Suosittelen tätä sarjaa jokaiselle, taattua netflix laatua

<tapahtumapaikka junassa joka kiertää maata ympäri, kaikki junan ulkopuoliset on kuolleet

>päähenkilöinä junan johtaja (joka on nainen) ja n** keri (valkoiset henkilöt tapetaan pois jo alussa)

>yli 50% naishenkilöiden näyttelijöistä on tr a nsuja, siis oikeasti

>ensimmäisessä jaksossa valkoinen mies antaa vaimonsa n** kerin pantavaksi, koska ei itse kuulemma pysty enää tyydyttämään vaimoaan

>n** keri päähenkilö selvittää isoa rikosta joka paljastuukin valkoisen miehen tekosiksi, n** keri alkaa taistelemaan junassa rasi smia vastaan

>yksi iso tapahtumapaikka on junan bo rdelli missä tra nsut nu ss ivat miehiä per seisiin kyr villään

>junassa ollut feministi tappaa miehen jonka mielestä naiset eivät saisi olla poliiseja ja kaikki hurraa, feministi saa palkinnon

Paras sarja ikinä!"

Näin luki Ylil auda lla. Ei vaikuta kovin hyvältä sarjalta

En kyllä yhtään ihmettelisi. Netflix ja 2020 tarkoittaa melkein automaattisesti superwoke schaissea, mutta tuo ensimmäsen jakson kuvaus on kyllä aika paha, voikohan olla totta? Feministin ja modernin marksistin märkä unelma, utopia.

Niin, tuli mieleen, että ehkä suomalaiset eivät suomenna Marxin x:ää, vaikka Zacharias Topelius onkin nykyään "Sakari". Ehkä Marxismi on niin pyhä.

Vierailija
35/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä ja huono. Näyttelijät eivät nappaa. Elokuva oli loistava.