Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
14.02.2021 |

?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti, elätän vielä kaksi lastakin ja joka kuukausi saan myös siirrettyä hieman rahaa asuntosäästötilille. Eikä minulle edes tule tukien kera noin paljon kuussa tilille. Opiskelen ja työskentelen osa-aikaisesti. Lasten ulkovaatteiden laadusta en tingi mutta muutoin olemme tottuneet hyvin säästeliääseen elämäntyyliin.

Vierailija
82/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. Mä saan 250e opintotukea. Siitä maksan koulun, vuokran ja elämisen.. Eli joo miinukselle mennään , 2000 tulisin oikein hyvin toimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö.. Mä saan 250e opintotukea. Siitä maksan koulun, vuokran ja elämisen.. Eli joo miinukselle mennään , 2000 tulisin oikein hyvin toimeen...

Etkö saa asumistukea?

Vierailija
84/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 1900 e nettona. Tulen hyvin toimeen ja saan pieniä summia säästöön, mutta asuminen vie aivan liikaa rahaa eikä ole varaa mihinkään luksukseen, reissuihin tms. Harmittaa, että asun kalliissa vuokra-asunnossa, mutta en saa asuntolainaa, jotta voisin maksaa samaa summaa "itselleni". Saan säästöön noin 1500 e/vuosi joten aika kauan saa säästää omistusasuntoa varten, kun ei ole puolisoa eikä takaajia.

Siis miten kallis se vuokra on, jos 1900eur osta saa säästöön vähän reilun satasen per kuukausi?

Vierailija
85/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin.

Vierailija
86/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 1900 e nettona. Tulen hyvin toimeen ja saan pieniä summia säästöön, mutta asuminen vie aivan liikaa rahaa eikä ole varaa mihinkään luksukseen, reissuihin tms. Harmittaa, että asun kalliissa vuokra-asunnossa, mutta en saa asuntolainaa, jotta voisin maksaa samaa summaa "itselleni". Saan säästöön noin 1500 e/vuosi joten aika kauan saa säästää omistusasuntoa varten, kun ei ole puolisoa eikä takaajia.

Miten kallis asunto on, jos 1900eurosta jää säästöön vain reilu satanen kuukaudessa? Mihin sulla menee 1750eur kuukaudessa? Eikö tosiaan pystyisi muuttamaan halvempaan tai säästämään enempää?

Vierailija
87/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen 2000 € netolla. 

Vierailija
88/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin!

Mun nettotulot täysipäiväisestä työstä ovat 1450€/kk.

Maksan siitä vielä ulosottoon 400€/kk (konkurssin vuoksi).

Puolison nettotulot lisineen 2000€/kk, joten pienet nekin.

Meillä kaksi lasta, omakotitalo lainarahalla, kaksi autoa ja niin eespäin. Pärjätään kyllä, mutta ihanaa olisi jos nettotulot olisivat tuon 2000€ minullakin.

Vierailija
90/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen paljon pienemmillä nettotuloilla.

Vierailija
91/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen koko ajan toimeen tuollaisilla tuloilla. Asunto on, auto on ja lomakassassa mukavasti rahaa jos kesällä pääsisi italiaan.

Vierailija
92/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tienaa alle 2600 euroa kuukaudessa.

T. Kokoomuspolitiikot

Vierailija
93/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettoni on alle 2000. Saan asumistuen päälle niin pärjään. Kuukausipalkalla yksityisellä olen.

Vierailija
94/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka tienaa alle 2600 euroa kuukaudessa.

T. Kokoomuspolitiikot

En minä! Olen yhteiskuntaa ylläpitävä nettomaksaja.

Vierailija
95/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun netto on 40-tuntisesta työviikosta 1500, vaikka mulla on kaikki ikälisätkin jo. Saan tuosta vähän säästöön. Pakko säästää eläkettä varten, koska eläke tulee olemaan bruttona reilusti alle tuon 1500. Kun lapset olivat pieniä, en saanut siitä säästettyä, mutta nyt kun enää yksi lapsi on kotona, jää jo säästöönkin.

Huono olet rahaa käyttää kun keskimäärin noin 6000 euron NETTO kuukausipalkasta jää vain vähän säästöön.

Kyllä oli kieltämättä epämääräisesti ilmaistu. Kuukausipalkka on siis tuo 1500 netto, vaikka työ on kokoaikainen eli 40 tuntia viikossa. 

Vierailija
96/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi, mutta kohta on pakko koska sain potkut ja uutta työtä en ole löytänyt. Olen 60 v. Puolisolla sitä paitsi vain minimieläke koska on työkyvytön.

Vierailija
97/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin! Tulen nytkin toimeen n. 900 €/kk nettotuloilla. Summaan sisältyy asumistuki. Ja juu, ei ole ketään jakamassa menoja. Olen yksin yksiössä (18 neliön kopissa) asuva sinkku. 

Vuokrasi kuitenkaan ei voi olla Helsingin normihintojen tasolla. Normaalisti tuollainen koppiyksiökin maksaa jo 600 euroa. Sinulle jäisi noin 300 euroa kuussa laskuihin, ruokaan, vaatteisiin, julkisiin, palveluihin, lääkkeisiin ym. Näillä vuokrilla ja noilla tuloilla on vaikea uskoa että pärjäisi "oikein hyvin".

Missä luetun ymmärtäminen? "Oikein hyvin!" oli tietysti vastaus otsikon kysymykseen eli siihen, tulisinko toimeen 2 000 €/kk nettotuloilla. Sen jälkeen totesin, että pärjään nytkin n. 900 €/kk nettotuloilla. En siis todellakaan väittänyt, että pärjäisin tällä summalla hyvin, vaan oikeasti elämäni on melkoista sentinvenytystä. Pärjään kuitenkin nytkin, ja jos tuloni yli kaksinkertaistuisi nykyisestä, voisin tehdä vaikka mitä ja saisin silti satoja euroja kuussa säästöön. 

Vierailija
98/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netto tuon verran, tulen hyvin toimeen.

Tosin miehen netto on yli tuplat.

Vierailija
99/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vähemmän. Ja tulen toimeen. Maksan kaiken yksin.

Vierailija
100/138 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan normi kirjoitti:

Tulen. Mutta en asukaan yksin vaan korkeassa asemassa olevan puolison kanssa jolla on hyvät tulot. Yksin en tulisi vaan olisi pakko painaa ylitöitä ja olla kaikki viikonloput töissä. Kiitos puolisoni voin nauttia elämästä eikä tarvitse jokaista penniä venyttää. Tosin hyvätuloinenkaan ei ole Suomessa kroisos, siitä pitää ”ystävämme” valtio huolen.

Ah, Sari Sairaanhoitaja, joka äänestää Kokoomusta koska se on hienoa ja kun mieskin äänestää, ja valittaa veroista, kun mieskin valittaa, eikä tajua, että niillä veroilla kustannetaan hänen palkkansa.