Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Paras asuinalue....hmmm...talo maalla ja sit vkl jossain helsingin hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Kerroin tuon, koska ensimmäinen ajatukseni oli KALLIO!!!!
Etelä-Haaga on hyvä. Ihana.
Rauha ja hyvät liikenneyhteydet mihin tahansa.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Mielestäni Haaga ei ole lähiö.
T. Ei kuitenkaan haagalainen
Ei olekaan.
Niin, Etelä-Haaga ja Pohjois-Haaga mainitaan erikseen omina lähiöinään. Minusta tästä voidaan johdatella, että Haaga on lähiö.
"Lähiö tarkoittaa kiinteästä kaupunkirakenteesta erilleen rakennettua asuntoaluetta, joka on riippuvainen varsinaisesta kaupungista ja sen työpaikoista, palveluista ja joukkoliikenteestä."
Millä perusteella Haaga ei olisi lähiö?
Ei se ole, kuten ei ole Munkkiniemikään lähiö.
Tietyt kaupunginosat, kuten mainitut Etelä-Haaga ja Munkkiniemi ovat tosiaan osa kiinteää kaupunkirakennetta, eivätkä lähiöitä. Kiinteä kaupunkirakenne ei tarkoita kaupungin keskustaa.
Lähiö on myöhemmin laajempana kokonaisuutena ei aiemmin kuin 60-luvulla
rakennettu alue.
Helsingissä on perinteisesti jaettu kaupunki kolmeen osaan: on keskusta, kantakaupunki ja lähiöt. Tässä jaossa Haaha on lähiöksi määritelty.
Olen asunut Pohjoisessa kantakaupungissa parissa paikassa ja tämä on hyvä ellei tule liikaa rakentamista eikä kaadeta lisää puita.
Meri on lähellä, Palvelut lähellä. Keskustaan pääse näppärästi. On luontoa. Kylämäistä tavallaan. Rauhallista, mutta kuitenkin tarpeeksi vilkasta.
Jos saisi Tähtitorninkadulta Ullanpuistikon ja sataman välistä puistonäkymin ylimmän kerroksen 200-300m2, niin se olisi aivan huikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Mielestäni Haaga ei ole lähiö.
T. Ei kuitenkaan haagalainen
Ei olekaan.
Niin, Etelä-Haaga ja Pohjois-Haaga mainitaan erikseen omina lähiöinään. Minusta tästä voidaan johdatella, että Haaga on lähiö.
"Lähiö tarkoittaa kiinteästä kaupunkirakenteesta erilleen rakennettua asuntoaluetta, joka on riippuvainen varsinaisesta kaupungista ja sen työpaikoista, palveluista ja joukkoliikenteestä."
Millä perusteella Haaga ei olisi lähiö?
Ei se ole, kuten ei ole Munkkiniemikään lähiö.
Tietyt kaupunginosat, kuten mainitut Etelä-Haaga ja Munkkiniemi ovat tosiaan osa kiinteää kaupunkirakennetta, eivätkä lähiöitä. Kiinteä kaupunkirakenne ei tarkoita kaupungin keskustaa.
Lähiö on myöhemmin laajempana kokonaisuutena ei aiemmin kuin 60-luvulla
rakennettu alue.Helsingissä on perinteisesti jaettu kaupunki kolmeen osaan: on keskusta, kantakaupunki ja lähiöt. Tässä jaossa Haaha on lähiöksi määritelty.
Sori, siis tietysti Haaga :D
Ja niin, ennen lähiöitä sanottiin esikaupungeiksi. Monella taitaa olla väärä kuva siitä mikä lähiö on jos se mielletään vain muutaman paikan tai piirteen mukaan.
Helsingissä on vanhastaan ajateltu että sinne minne menee ratikkalinja, se on kantakaupunkia. Jos bussi, sitten lähiö.
Olen asunut Krunassa, Punavuoressa, Kalliossa ja Etu-Töölössä (täällä edelleen). Kaikki ihania ja näistä kaikki ( ja tietty moni muukin) kelpaisi seuraavaksi kodiksi. Helsinki on paras.
Taka-Töölö, Meilahti, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Kaivopuisto.
Alppila on paras. ❤️ Rauhallinen, mutta lähellä kaikkea. On väljää ja vehreää ja sitten meillä on vielä tuo ihana Linnanmäki.
Haagan kauppala liitettiin Helsinkiin v.1946.
Itse olen asunut monessa paikassa pääkaupunkiseudulla. Haluaisin vielä joskus palata Saariniemenkadulle Siltasaareen. Tykkään myös Lauttasaaresta, mutta onhan tämä aika sekava alue. On rakennettu kortteli kerrallaan, välissä teollisuutta.
Brunnsparken eli Kaivopuisto. Olen ruotsinkielinen, joten haluan asua vertaisteni joukossa.
Kontula ja muu itä-Helsinki. Paljon kaunista luontoa, hyvät liikuntamahdollisuudet lähellä, monikulttuurisuus plussaa. Lapset saa heti monikulttuurisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Haagalaiset on ihme nillittäjiä ja niin olevinaan jotain parempaa. Eikä haaga muutenkaan mikään onnela ole. Maunula vieressä ehdottomasti rennompi ja mukavampi paikka. Olen asunut molemmissa ja nyt Punavuoressa, viihdyn hyvin.
Maunulan katukuvassa on liikaa huono-osaisen oloisia. Kävin ennen Maunulan S-marketissa, mutta se epäakateeminen ilmapiiri pilasi aina loppupäivän.
Asun Meilahdessa Pihlajatiellä, todella kivaa seutua etenkin Pihlajatien eteläpää ja Mäntytie. Mutta olen jo vuosia kytännyt Ruskeasuota, siellä ei ole kovin paljon myynnissä. Sinne muuttaisin (en ehkänihan Mannerheimintien laitaan vaan sisemmäksi).
yykaakoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaga ei muuten ole mikään lähiö.
Pohjois-Haagan aluetta voi sellaiseksi kusua, mutta Etelä-Haaga ei sellainen kuitenkaan ole.
Riippuu tietysti hiukan missä päin Haagaa asuu...
Surkeat kaupat?
No, ei täällä mitään ihmeellistä ole, mutta ruokaa saa joka nurkalta ja Munkkivuoren ostari, joka on muuten Suomen vanhin täyttäen tänä vuonna 62 vuotta, tarjoaa helposti kaikki peruspalvelut ainakin etelähaagalaisille.
Huopalahden tai Pohjois-Haagan asemalta pääsee junitse keskustaan tai Pasilan Triplaan minuuteissa.
Olen asunut alueella sekä lapsettomana että lapsen kanssa.
Välillä kävin Kalliossa, jonne ei ole milnkäänlaista hinkua.
Se on niin väljähtynyt muka trendikäs kuin olla voi.
Millä ihmeen määritelmällä P-Haaga olisi lähiö mutta E-Haaga ei?
eri
No onhan niissä nyt vissi ero. E-Haaga on vielä "Töölön jatketta" mutta P-Haaga kunnon betonikeskittymä.
Taidat olla pätemisen tarpeessa oleva etelä-haagalainen, joka ei ole tainnut edes käydä Pohjois-Haagassa? Itse asun rajalla ja ihan samanlaista puistomaista aluetta koko Haaga pääasiassa on. Asema muuten sijaitsee Lassilassa, ei P-Haagassa.
Ullanlinna. Isoäidin kämppä 120neliön. Aika kiva. Ei mahd. muuten. Mutta aika paljon sekoja on kaduilla täälläkin nykyää .
Näyttää siltä, että helsinkiläiset ovat kovia muuttamaan! Onko vaikea kotiutua? Paljon ilmeisesti asuinalueita, joissa on pakko asua, kun rahat ei riitä parempaan.
On kaunis, mutta vilkkaan Kuisisaarentien halkoma eikä siellä ole kerta kaikkiaan mitään palveluita.