Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poskihammasimplantit kyllä vai ei

Vierailija
14.02.2021 |

Tässä kävi niin surkeasti, että suurin osa poskihampaistani jouduttiin poistamaan aikaisemmin niiden huonon kunnon takia, ja mietin tässä, että olisiko aiheellista hankkia niiden tilalle implantit.

Periaatteessa pärjään -ainakin tällä hetkellä- näinkin, mitään ei näy ulospäin, eikä hampaiden puuttuminen haittaa myöskään syömistä. (Tosin mitään tolkuttoman kovaa en ole uskaltanut purra, mutta harvemmin mitään sellaista edes tulee vastaan normisyömisissä.

Ja hintakin tietysti hirvittää, kieltämättä, mutta toisaalta tulee kyllä mieleen, että voiko puuttuvista hampaista olla pidemmän päälle jotain oleellista haittaa.

Joten tulipa mieleen, että kysympä täällä, että onko kokemuksia hammasimplanteista, (onko tullut jotain ongelmia) tai vaihtoehtoisesti siitä,että onko puuttuva hammas aiheuttanut jotain olennaista haittaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen silta. Halpa ja hyvä ratkaisu. Itselläni on kaksi kymmenvuotiasta siltaa ja vieläpä näkyvällä paikalla (kulmahampaiden takana). Olen ollut tyytyväinen kaikki nämä vuodet, ei mitään ongelmia.

Vierailija
2/2 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jouduttiin poistamaan kaksi poskihammasta eri puolilta, eikä jäänyt yhtään poskihammasparia jolla olisi voinut purra. Olin useamman vuoden ilman. Sen kanssa pärjäili, mutta huomasin että kovempien ruokien (pihvit, porkkanat yms.) syöminen jäi pois koska pureskeleminen oli hankalaa. Rahatilanteen parantuessa laitoin implantit. Prosessiin meni noin puoli vuotta. Ensimmäiset viikot olivat vaikeita, koska ilman hampaita purentani oli ehtinyt muuttua ja kun poskihampaissa oli implantit, purin jatkuvasti poskeen. Se meni suht äkkiä ohitse kuitenkin.

Implanttikruunut ovat päältä isot ja alhaalta kapeammat, ja ienrajaa on vaikea saada pysymään puhtaana vaikka putsaan niitä kerran päivässä. Olen joutunut tihentämään suuhygienistillä käyntejä kolmeen kertaan vuodessa (aiemmin 2, minulla kertyy paljon kiveä) koska suuhygienisti totesi että implanttejani on mahdoton saada kotikonstein pysymään puhtaana.

Plussana se, että ruokavalio on laajentunut ja voin syödä helposti mitä haluan. Miinuksena se, että hammashoidon kulut ovat implanttien jälkeen kasvaneet tuon puhdistustarpeen lisääntymisen vuoksi, eikä kyseessä ollut kertainvestointi kuten kuvittelin niitä laittaessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi