Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1vuotias huutaa perääni jatkuvasti, nukkuu rauhattomasti,

Vierailija
07.08.2006 |

ei tahdo syödä kunnolla... tissistä haluaisin vieroittaa mutta en tiedä miten jaksan kun nyt on jo niin rankkaa tän ja´tkuvan huudon kanssa!!! onko tän ikäinen jotenki erityisen takertuvainen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä ohi, ja kannattaa antaa lapsen roikkua tuo aika. Vieroittaa kannattaa vasta eroahdistusvaiheen jälkeen. Muutamassa kk yleensä helpottaa.

kannattaa myös tarkistaa ettei kyse ole jostain vaivasta.

Vierailija
2/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsi aina ottaa syliin kun huutaa? En jaksa kun huutaa AINA oven takana kun menen esim vessaan, suihkuun... äsken kylläkin annoin huutaa kun olin suihkussa, ei muuten tulisi mistään mitään, en pääsisi mihinkään kun ei ole isäkään kotona

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisi kyllä pitää lasta mahdollisimman paljon sylissä, mutta, äiditkin on ihmisiä joten kohtuuttomia ei voi vaatia :)

Mutta oletko varma ettei lapsella ole mitään vaivaa, korvatulehdus, mahakipu? Kun kerroit että nukkuu ja syö huonosti?

2

Vierailija
4/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut suht koht kiukkuinen kaveri alun alkaenkin, mutta nyt huutaminen on ihan " jatkuvaa" . Aamu alkaa huudolla, yöllä vaatii rinnalle ainakin pari kertaa, hetken saattaa leikkiä mutta ei kauaa viihdy missään. Jos yritän tiskata, laittaa ruokaa, tulee helmaan roikkumaan ja huutamaan, heittäytyy lattialle mahalleen jne. Alkaa todellakin olla aika raskasta. Lisäksi sitten esikoinen kiukuttelee ja uhmailee.

ap

Vierailija
5/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin yösyötöt pois noin 10kk ikäisenä ja muutaman yön jälkeen ei enää herännyt öisin jälkeen. Eli ihan tavan takia oli herännyt sitä rintaa pyytämään ja mikäs siinä, kun palvelu pelaa, niin ei ihmekään :)

Vierailija
6/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aika oli tosi rasittavaa, mutta pahin on mennyt nyt ohi. Kuulin jonkun tunnetun psykologin haastattelun jokin aika sitten Tv:stä Oliskohan ollut Punainen lanka...

Hän sanoi että tuon tyyppisistä lapsista/poikasista tulee hyviä johtajia kunhan emo/äiti lohduttaa kaikessa rauhassa kiukkukohtauksen jälkeen. Tiedän että lapsen kiukutessa ei välttämättä pysty tekemään mitään kun lapsi ei anna edes koskea. Meidän tyttö hakkasi päätään hallitusti lattiaan (varoi itse ettei satu :-)) ja oli muutenkin " tosi dramaattinen" .

suhtauduin rauhallisesti kohtauksiin ja lohdutin ettei ole mitään hätää. Otin syliin ja annoin rauhoittua samalla silitellen.

Nyt tuo pahin uhma on mennyt jo ohi ja esiin on kuoriutunut tosi ihana tyttö, tosin edelleen sopivasti määrätietoinen.

Se on ihan yleistä että 1-vuotiaana on tietynlainen uhmaikä, siitä ei vain puhuta niin paljon kuin myöhemmistä uhmista.

Koita jaksaa, tiedän että tuo vaihe on hermoja repivää! Mutta nyt sulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen mihin suuntaan tuo luonteen piirre kehittyy!

Vierailija
7/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten roikkuu koko ajan minussa, vessaan tai suihkuun ei pääse rauhassa, tiskata ei voi yms, yöllä saattaa herätä huutamaan, rauhoittuu, kun otetaan viereen nukkumaan. epäilen että olis poskihampaita tulossa, joka aiheuttais evottomuutta, mutta sais kohta rauhoittua, kun en kohta jaksa, kun isi tekee pitkää päivää ja on vasta 7 jälkeen kotona.

neuvoa en osaa sen paremmin, mutta jos ne hampaat vaivais teilläkin?

Vierailija
8/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin kauan hyvin kun äiti on lähellä, mutta muuten alkaa hirviä huuto!!!

Jos istun sohvalla, kiipeää lapsi sohvalle syliin ja oikein rutistaa kiinni. Koko ajan on halimassa ja vessassakin käydessä roikkuu jalassa...

Suloista omalla tavallaan, mutta välillä.....

Vierailija
9/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle kun hän huutaa ja roikkuu, enkä aina ole jaksanut kovin sylitelläkään vaan lapsi on huutanut helmoissani sen aikaa että olen saanut esim tiskattua. Olen sen verran väsynyt kun esikoinen omalta osaltaan temppuilee myös ihan tarpeeksi.

Kuitenkin toki pikkuista sylittelen päivän aikana ja tissittelen mielestäni paljon.

ap

Vierailija
10/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on reilun vuoden vanhempi esikoinen, mutta imettämisen olen lopettanut tytön ollessa 11kk ja tämä uhma alkoi sen jälkeen.

Kyllä sä voit vielä tilanteen korjata ja muuttaa reagointiasi lapsen kiukkuun. Mutta tiedän tosiaan kuinka rasittavaa se on kun yrittää esim. tyhjentää astianpesukonetta ja toinen roikkuu lahkeessa koko ajan osaamatta vielä edes itse seisoa ilman tukea.

Tuo vaihe ei kuitenkaan jatku loputtomiin. Itse asiassa meillä se alkoi menemään ohi vasta sitten kun opin reagoimaan rauhoittavasti ja pysymään itse rauhallisena. Lapsi sai luottamuksen ja rauhottui.

Tsemppiä :-)!