Miksi sairaanhoitajia vihataan niin paljon?
Aina saa kuulla, että sitten olisi ammatillisesti epäonnistunut elämässä. Hoito kyllä kelpaa tietysti, mutta selän takana sitten haukutaan.
Kommentit (56)
Ei pidä paikkaansa.
Se mikä saattaa monia ärsyttää on jatkuva valitus arvostuksen puutteesta ja palkan huonoudesta. Luulen että näillä puheilla sh:t itse saavat alan kuulostamaan ihan hirveältä ja siltä ettei ansaitse arvostusta ja kaikki on vaan kamalaa.
Palkka on minusta suht ok (toki jos mulla olis valta päättää, korottaisin). Lisäksi en tiedä ketään joka ei arvostaisi sh ammattia. Tosin en tiedä millaista palvontaa tulisi osoittaa että ammattikunnassa oltais tyytyväisiä.
En mä ainakaan vihaa vaan arvostan heidän työtään.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat ovat aina rahan perässä. Loputon valitus siitä ärsyttää ja herättää vastareaktion.
Työstä ei saisi pyytää palkkaa? Kiitokseksi pitäisi riittää... mikä?
Kateus. Yleensäkin ihmiset tuppaavat vihaamaan niitä, joilla on paljon valtaa työssään. Ihmiset usein joutuvat olemaan esim. sossujen ja hoitsujen kanssa tekemisissä silloin kun ovat itse jollain tavalla heikoimmillaan ja kokevat olevansa näiden armoilla ikään kuin.
Ensin valitettiin siitä, että eivät itse vaadi palkkaa lisää ja sitten siitä, kun pyytävät. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Yleensäkin ihmiset tuppaavat vihaamaan niitä, joilla on paljon valtaa työssään. Ihmiset usein joutuvat olemaan esim. sossujen ja hoitsujen kanssa tekemisissä silloin kun ovat itse jollain tavalla heikoimmillaan ja kokevat olevansa näiden armoilla ikään kuin.
No tämäpä on erikoinen näkökulma. Aika moni sairaanhoitaja, kun oikeasti toimii eettisesti paremmin kuin hyvin. Asiakkaalle ei pitäisi jäädä tuollaista tunnetta. Sosionomeja ja sairaanhoitaja ei myöskään pitäisi rinnastaa keskenään.
Sairaanhoitajat tuppaavat korottamaan itsensä jalustalle terv. Vain Lähihoitaja. Ei kaikki, mutta useat.
Vihataanko? Oikeisto tietysti jäkättää aina rahasta, koska mikään ei saisi maksaa heille mitään.
Suurin osa kansasta kyllä arvostaa sairaanhoitajia, mutta tietysti ja aivan oikeutetusti arvostelee asiattomia yksilöitä joita jokaisessa ammattikunnassa on. Harvemmin kukaan pitää suurta ääntä jos joku on hoitanut työnsä kuten kuuluukin, joten ehkä tästä tulee vaikutelma ettei arvostettais?
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat tuppaavat korottamaan itsensä jalustalle terv. Vain Lähihoitaja. Ei kaikki, mutta useat.
Ihan yhtä tärkeitä ovat lähihoitajatkin. Harva sairaanhoitaja heistä puhuisi vaan vaan muodossa. Eiköhän kyseessä ole samat tyypit kuin sairaanhoitajiakin alas painavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat ovat aina rahan perässä. Loputon valitus siitä ärsyttää ja herättää vastareaktion.
No ei jatkuvasti. Miksi mikään ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yksi asia olla vailla palkkaa, toinen taas valittaa jatkuvasti palkkauksesta, jonka on alaa valitessaan kyllä tiennyt.
Ei sairaanhoitajia vihata. Lähihoitajia vähän halveksitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jatkuvasti. Miksi mikään ei riitä?
Kerro, koska ovat saaneet palkankorotuksen.
Palkka on amk-tutkintoa vastaava julkisella puolella, eivät insinööritkään julkisella tienaa kuten kollegat yksityisellä puolella. Se jatkuva valitus palkasta häiritsee.
Sairaanhoitaja ei ole lääkäri, eikä vastaa lääkärillä käyntiä, kun välillä käyntejä muutetaan hoitajalla käymiseksi. Itse ainakin asiakkaana näen ison eron lääkärin ja sairaanhoitajan välillä.
Tarpeellinen ammatti toki, siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat vallalla? Sairaanhoitajat eivät tee päätöksiä potilaan hoidosta, ainoa valta mitä tässä oikeastaan on, on se että pystyy päättämään tekeekö parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yksi asia olla vailla palkkaa, toinen taas valittaa jatkuvasti palkkauksesta, jonka on alaa valitessaan kyllä tiennyt.
Jos jokin asia on alalla huonosti niin sitä ei saisi korjata, koska se on aina ollut niin?
Vierailija kirjoitti:
Palkka on amk-tutkintoa vastaava julkisella puolella, eivät insinööritkään julkisella tienaa kuten kollegat yksityisellä puolella. Se jatkuva valitus palkasta häiritsee.
Sairaanhoitaja ei ole lääkäri, eikä vastaa lääkärillä käyntiä, kun välillä käyntejä muutetaan hoitajalla käymiseksi. Itse ainakin asiakkaana näen ison eron lääkärin ja sairaanhoitajan välillä.
Tarpeellinen ammatti toki, siinä missä muutkin.
Kuka on väittänytkään, että lääkäri tai sairaanhoitaja olisi sama asia. Palkassa olisi iso ero vielä korotuksen jälkeenkin. Jos sinut sairaanhoitajan vastaanotolle lähetetään niin eiköhän hänellä silloin ole pätevyys sinua juuri sillä hetkellä hoitaa. Rahallahan voit mennä yksityiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia on alalla huonosti niin sitä ei saisi korjata, koska se on aina ollut niin?
Ei se niin huonosti ole, että pitäisi jatkuvasti marista.
Harva kai sentään vihaa sairaanhoitajia tai muutakaan ammattiryhmää.
Lähinnä ketuttaa kuunnella härskiä palkkaruikutusta ja kiristyksen tapaista.
Palkka lisineen on hyvä, työ on varmastikin ajoittain raskasta, mutta ei koko ajan.
Arvostan kovasti sairaanhoitajien työtä ja ainakin minulle on sattunut hyvin miellyttäviä ja osaavia hoitajia.
Sattumalta sain seurata isossa sairaalassa odotellessani kun yhteen huoneeseen lappoi kiireettömiä hoitajia jatkuvasti, olivat siellä jonkin aikaa ja lähtivät pois palatakseen taas uudelleen huoneeseen.
Tässä oli varmaan n. 15 hoitajaa, potilaita ei huoneessa ollut, eikä se ollut oikein kahvihuoneenkaan näköinen. Hauskaa heillä kuulosti olevan, mikä on tietenkin hyvä asia työilmapiirin kannalta.