Jostain syystä suomimies ei tunnu kelpaavan suominaisille vaikka olisi kaikin puolin itsestään huolehtiva, työssäkäyvä ja kunnollinen jne.
Kommentit (62)
Voi ap, noita työssäkäyviä kunnollisia ja itsestään huolehtivia miehiä on niin paljon, etteivät nuo ominaisuudet vielä riitä. Pitää olla parisuhdetta ajatellen vähän muitakin syitä olla yhdessä.
Esim. minä painotan parisuhteessa tietynlaisia elämänarvoja (jotta olisivat samanlaisia kuin omani), samantyyppistä huumorintajua, seksuaalista vetovoimaa, samankaltaista ajatusmaailmaa ja sitä, että elämäntavat osuvat yksiin ja viihdytään yhdessä. On hyvä, että kumppani huolehtii itsestään, mutta minulle kelpaisi kyllä työtön, työkyvytön, itsensä työllistävä freelancer tai opiskelijakin - että ei minulle työssäkäynti mikään mikään vaatimus tai edellytys olekaan. Ja en tiedä, mitä kunnollisella tarkoitetaan, mutta jos se tarkoittaa sovinnaisten normien mukaista, niin se on jo melkein miinusta. Jos taas tarkoitetaan jotain, ettei häiriköi, tee rikoksia tms, niin se on toki tärkeä asia - mutta en edes tunne yhtään rikollista tai häirikköä, joten en sikäli pidä tuotakaan minään ihmeellisenä ominaisuutena.
Jostain syystä suominainen ei tunnu kelpaavan suominiehelle, vaikka olisi kaikin puolin itsestään huolehtiva, työssäkäyvä ja kunnollinen jne. Miksi?