Jostain syystä suomimies ei tunnu kelpaavan suominaisille vaikka olisi kaikin puolin itsestään huolehtiva, työssäkäyvä ja kunnollinen jne.
Kommentit (62)
Jos ei myy ja mainosta, niin kukaan ei tule ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Kyllä se on kummallista että vain suomessa asian laita on näin.
Ja joojoo, tiedän kyllä mitä seuraavaksi tulee. Muutappa sitten ulkomaille kun työ, kämppä, kaverit jne ovat täällä.
T. Ap
Vosun pystyy tuomaan. Paljastit tässä näin mistä kiikastaa. Et halua nähdä juurikaan mitään merkittävää vaivaa naisen saamiseksi. Ulkonäön pitää tietty olla 10/10 tai väh. 8
Vierailija kirjoitti:
Ketä ovat nämä mystiset suominaiset joille ei kelpaa? Mulla ainakin on ihan tavallinen suomalainen mies.
siis onko nyt oikeesti palstalle eksynyt nainen, jolle on kelvannut tavallinen suomimies? Ei ole laatikkoleukainen lentäjäkirurgi?
Vierailija kirjoitti:
Ketä ovat nämä mystiset suominaiset joille ei kelpaa? Mulla ainakin on ihan tavallinen suomalainen mies.
Rumia, peräkammariin syrjäytyneitä internet-trollinaisia, jotka pönkittävät mitätöntä itsetuntoaan alistamalla suomalaisia miehiä internetissä. Yrittävät saada virtuaalitodellisuudessa suomalaiset miehet mustasukkaisiksi, jotta voivat tuntea itsensä hetken aikaa halutuiksi ja kuvitella että suomalaiset miehet olisivat juuri hänestä, suomalaisesta naisesta mustasukkaisia, vaikka todellisuudessa miehet kuvittelevat täysin erilaisen naisen päässänsä, kun tuntevat mustasukkaisuutta.
Aika moni Suomi-mies niille Suomi-naisille on kelvannut. Tutkistele itseäsi...
Jaa minulla ja kaikilla lähipiirissäni ja suvussani on kyllä ihan tavallinen suomalainen mies.
Koska siinä ei ole mitään toiseen ihmiseen vetoavaa. Jokaisen aikuisen ihmisen pitää huolehtia itsestään, käydä töissä ja olla kunnollinen. Se on normi, eikä siitä mitään plussapisteitä jaeta. Ei tuo ole mikään peruste pitää yhtään kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei myy ja mainosta, niin kukaan ei tule ostamaan.
tämä . Kukaan ei tule vässykkää kotoa hakemaan.
15-64 vuotiaista miehistä yli 70 % on töissä. Tämä ei ole syy pariutua yhdenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla miehillä on yleensä liian pienet vehkeet.
Ja harhaisen suuret luulot itsestään.
Ottaisiko tämän tosissaan? No, tämän ainoan kerran.
Olen ollut aviossa ja avoliitossa suomalaisen miehen kanssa, seurustellut melkoisen vakavasti kahden suomalaisen miehen kanssa. Tällä hetkellä etäsuhteessa suomalaisen miehen kanssa. Kaikki ovat olleet aivan tavallisia miehiä. Töissä, välillä ehkä jkn aikaa työttömänä. Ei omistusasuntoja, ei autoja. Tavallisen näköisiä. On klikannut yhteen ja yksi lapsikin on. Aviosta ero, koska ex-mies oli niin autuaan saamaton joka asiassa. En enää jaksanut hoitaa aivan kaikkea yksin. Avoliitosta jäin leskeksi mieheni menehdyttyä. Olen nuorempana tapaillut muutaman kuukauden eräästä Afrikan valtiosta kotoisin ollutta miestä, joka oli laitoksellani vaihtarina ja meitäkin yhdisti eniten keskustelut ja sama näkökulma tiettyihin asioihin.
Kaikkia miehiä yhdistivät:
- kukaan ei ollut mitenkään erityisen komea, aivan tavallisia
- kaikki ovat olleet omalla tavallaan älykkäitä, yleissivistys hyvää tasoa, koulutuksessa hurjia heittoja (kansakoulu vs. professori)
- jokainen on kohdellut minua kauniisti, ei komennellen eikä halveksien hetkeäkään
- jokainen on myös ansainnut ns. oman elatuksensa töissä (välillä ehkä jnkn aikaa työttömänä) tai muilla tuloilla (stipendit, apurahat, eläke)
- jokainen osasi ihan itse käydä suihkussa ja saunassa halutessaan, käydä parturissa (eräs halusi minun leikkaavan hiuksensa, koska se oli niin kivaa... XD), huolehtia peruskunnostaan (ei välttämättä siis mitään punttisalia tms. vaan kävelyä, pyöräilyä, arkiliikuntaa)
- kukaan ei jostain hassusta syystä ole ollut 'omistavaa luokkaa', jollei nyt okt Hgissä oteta huomioon (perikunta, johon en kuulunut) eli aina vuokra-asunto
- kenelläkään ei ole ollut autoa, mutta kaikilla fillari XXD
Ehkäpä Ap saa tästä herätyksen, joka kertoisi mikä on vialla.
Vastasin tähän, koska mielessä on jo muutaman päivän ollut, että teen tänne avauksen: Miksi suomalaiset miehet valittavat, että eivät kelpaa? Olen edelleen todella ihmeissäni koko kysymyksestä. Ystävättärilläni on n. 90 % suomalainen mies, 10 % sitten muualta (mm. UK, Italia, USA, Irak) ja kaikilla on ainakin nyt hyvä suhde.
N52 1/4
Ei vaan kiinnosta. Yleensä on niin erilaiset arvot, ajatusmaailma ja tulevaisuudentoiveet. En myöskään oikein osaa tulkita itseäni suomeksi jostain kumman syystä. Tuntuu niin väkinäiseltä ja 'väärältä'. Minulla on aina ollut paljon enemmän yhteistä maailmalla tapaamieni ystävien kanssa, ja miehenikin löysin maailman toiselta puolen. Ei siihen mitään kummempaa syytä ole.
Vierailija kirjoitti:
"Suomimies" ajattelee, että kun selkeät viat puuttuvat, pitäisi kelvata. Moni kuitenkin kaipaa kumppaniltaan myös hyviä ominaisuuksia, eikä ainoastaan vikojen puutetta. Itsestään huolehtiva, työssäkäyvä ja kunnollinen ihminen on ihan bare minimum. Pitäisi olla jotain muutakin.
Tässä viestissä se tuli taas selville, että suomalainen tavismies ei kelpaa. No, ei se puun takaa tullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomimies" ajattelee, että kun selkeät viat puuttuvat, pitäisi kelvata. Moni kuitenkin kaipaa kumppaniltaan myös hyviä ominaisuuksia, eikä ainoastaan vikojen puutetta. Itsestään huolehtiva, työssäkäyvä ja kunnollinen ihminen on ihan bare minimum. Pitäisi olla jotain muutakin.
Tässä viestissä se tuli taas selville, että suomalainen tavismies ei kelpaa. No, ei se puun takaa tullu.
Tyypillinen suomies tahtoo elämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomimies ei ole koskaan kunnollinen. Suomimies käyttää päihteitä kaksin kaksin, mollaa naistaan, ei osallistu kotitöihin, eikä hoida lapsiaan.
Onneksi et ainakaan yleistä.
Tunnen useitakin suomalaisia uskovia miehiä, jotka ovat IHAN päinvastaisia, kun tuossa luettelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka? Mikä hänestä tekee kiinnostavan ja millaisille naisille?
Aha, eli nuo eivät ole edes haluttuja ominaisuuksia?
Millaisen arvosanan antaisit omalle loogiselle ajattelullesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINKÄLAINEN on suomalainen tavismies. Ainakin ne suomalaiset miehet, jotka itse tunnen, ovat kaikki ihan erilaisia keskenään.
Kyllä kelpaa, monikin suomimies, esim. omani tavis kelpasi mainiosti minulle <3
Mun mies on tavallinen duunari. Mutta se on muutenkin ihana ihminen, kohtelee mua hyvin ja tehdään paljon juttuja yhdessä. Myös halaillaan ja pussaillaan paljon. Mies ei puhu minulle rumasti, ei ikinä halveksi minua tai alista minua, eikä yritä kontrolloida minua, ei hauku ja arvostele minua. Aika moni mies ainakin puhuu naisista tosi rumasti eli hyvin tod.näk. myös puhuisi naiselleen. En katselisi sellaista. Sitten olen mielummin ilman parisuhdetta koska pärjään hyvin myös yksin. En epätoivoisesti etsi parisuhdetta vaan olen yhdessä ihmisen kanssa jos satun rakastumaan ja joka on hyvä minulle. Se on asenteesta/käytöksestä kiinni miehellä, jos ei saa suhdetta, koska naiselle on tärkeää millaista suhteessa on olla. Pelkkä ulkonäkö ei riitä vaan luonne on todellakin tärkeämpää vaikkei miehille olekaan. Uskon että palstalla valittavat miehet; olette veemäisiä naisille, pidätte heitä alempana rotuna, halveksutte naisia myös puhutte meistä aina yhtenä massana ja haukutte ulkonäköä. Nainen aistii nopeasti miehessä tälläiset tuntemukset ja alkaa karttaa miestä. Se siitä! PS. Mies ei elätä minua. Kaikki maksetaan puoliksi PPS. Ja älkää huoliko, minäkin kohtelen miestä hyvin, kun tästä kuitenkin joku alkaa jankkaamaan, se on minulle itsestäänselvyys.