Olisin Höpötintti jos olisin lintu, entä sinä?
Kommentit (40)
Sanna Marin ainakin on Korppikotka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Västäräkki: matkustan isompien lintujen suojeluksessa.
Kyllä, minä myös olisin tai haluaisin olla västäräkki.
Ne on jotenkin niin symppiksiä katsella pihassa lennähdellessä ja kipittäessä. Olin muutamia vuosia töissä saudeissa talvella siellä oli kiva katsella niiden kirmailua pyydystäessä compoundin pihanurmella ja uima-altaan ympärillä hyönteisiä. Toivat mieleen kesän Suomessa :)
Pääskysetkin on kivoja, mutta västäräkkiä pääsee usein seuraamaan niin läheltä, että se tuntuu enemmän sielun kumppanilta.
Tykkään vesilinnuista ja petolinnuista erityisesti vaikka sieluni lintu on västäräkki. Rannikolla tuli lapsuudessa vietettyä aikaa mökillä ja koskelot tulivat tutuiksi. Söpöä menoa oli katsella isokoskelon poikuetta sukeltelemassa. Pääsin myös näkemään kuistilta huuhkajan parin metrin päästä ylemmiltä oksilta.
Minä olisin petolinnun persvärkki.
Fenix-lintu. Tuskaisen yksinäisyyden murjomana nousen aina uudestaan tuhkasta. Yksipuolisen rakkauden polttamasta tuhkasta.
Ja en koskaan opi, ettei minulle vain ole ketään.
Terveisin: mies. Yksinäinen mies.
Olen aina tykännyt tosi paljon harakoista, joten olisin harakka.
Kiva löytää hengenheimolainen. Minnulla sama sielulintu, västäräkki. Yöpöydälläni on puinen veistetty västi "valvomassa untani".
Voisin olla lapintiira. Kesät Huippuvuorten yöttömässä yössä, talvet etelämantereen auringossa. Siinä välillä kiertelisin muuttomatkalla Euroopan, Afrikan ja Etelä-Amerikan rannikkoa.
Lapinpöllö.
Tunturipöllöä en ole nähnyt. Varmaan elokuvaan tekivät tietsikalla tai lainasivat jonkin pöllön jostain, tuskin he sattumalta menisi juuri kuvausryhmää katsoon.
Sorsien kanssa olen uiskennellut satoja kertoja mutta ei he juttele paljoa, en kait mä sorsa olisi.
Varpuset on mun suosikkeja, joten varpunen tai pikkuvarpunen. Tai sitten maakotka.
Joutsen. Olin nuorempana aika ruma, mut vanhemmiten olen ihme kyllä kaunistunut.