Miksi Suomesta on hävinnyt kaikki kunnon grillikioskit?
Mäkkäri ja muuta paskaa on tarjolla mutta missä on vanhan ajan hyvät grillit. Hampurilaiset niissä oli aikoinaan ihan eri luokkaa. :(
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tosiaan saa kunnon ranskanperunat, joissa on kurkkusalaattia, sipulia, sinappia ja ketsuppia? 90-luvulla vielä sai. Nyt jos pyytää kaikilla mausteilla niin hädin tuskin onketsuppia ripaus kyljessä.
No mene grillille, niin saat! Kyllä ne kurkkusalaatit ja sipulit yms. on edelleen varustuksena grilleillä. Jos menet kebabpaikkaan tai pitseriaan, niin niissä ei välttämättä grilliannokseen kuulu kaikki lisukkeet.
Sodankylän Nakkari, eli torikioski. Jussin hampurilainen tai makkaraherkku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla muka ei ole perinteistä grilliä? Vaikea uskoa. Asun itse 50 000 ihmisen pikkukaupungissa ja täälläkin on 3 grilliä (ihan perinteistä) noin 2 km säteellä kodistani. Noita grillejä on myös enemmän, mutta itse en ole käynyt kuin noissa kolmessa.
3 grilliä/50 000 asukasta?
Jaa nuo luvut viidellä tai kuudella ja katso, montako jää!
Kotikunnassani on 6000 asukasta.
Miksi pitää jakaa lukuja? Miten tuo lukujen jakaminen liittyy mihinkään? Luetun ymmärtäminen? Minun kodistani 2 km säteellä on kolme perinteistä grilliä ja kerroin, että niitä on myös lisää, mutta muissa en ole käynyt. Kun en omista autoa enkä polkupyörää, ei tule lähdettyä kauemmas.
Missä päin asut, AP? Ehkä joku osaa auttaa sinua löytämään grillin läheltä sinua :)
Omat suosikkini ovat Pirunsaari ja Katukeittiö Stop-Car Hyvinkäällä. Molemmat ihania perinteisiä grillejä. Kouvolassa on myös tosi hyvä Nipan grilli.
Vierailija kirjoitti:
Häh, joka nurkallahan niitä on.
Hyviä grillejä. Niissäkin on eroja.
Kun käytte Lapissa, on tuo Sodankylän nakkari hyvä pysähdyspaikka
Vierailija kirjoitti:
Kun käytte Lapissa, on tuo Sodankylän nakkari hyvä pysähdyspaikka
Nakki 0,70 €
Vierailija kirjoitti:
Kajaanissa on ainakin yksi ihan huippu grilli. Varmaan tuo mainittu Mantan grilli? Jyväskylässä grilli21
Kajaanissahan on myös yli 90-vuotiaan Paavali Vartiaisen grilli Kajaanin torilla, siitä ei ole kovin tuoretta tietoa onko mestari itse enää tiskin takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tosiaan saa kunnon ranskanperunat, joissa on kurkkusalaattia, sipulia, sinappia ja ketsuppia? 90-luvulla vielä sai. Nyt jos pyytää kaikilla mausteilla niin hädin tuskin onketsuppia ripaus kyljessä.
No mene grillille, niin saat! Kyllä ne kurkkusalaatit ja sipulit yms. on edelleen varustuksena grilleillä. Jos menet kebabpaikkaan tai pitseriaan, niin niissä ei välttämättä grilliannokseen kuulu kaikki lisukkeet.
No olen käynyt eikä ole ollut. Siksipä tässä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kajaanissa on ainakin yksi ihan huippu grilli. Varmaan tuo mainittu Mantan grilli? Jyväskylässä grilli21
Kajaanissahan on myös yli 90-vuotiaan Paavali Vartiaisen grilli Kajaanin torilla, siitä ei ole kovin tuoretta tietoa onko mestari itse enää tiskin takana.
Taksigrilli? Mun tietääkseni siinä ei enää ole grilliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on helvetisti eroa. Kävin muutamia vuosia sittne ohikulkumatkalla Viitasaaren grillillä ja kouraan lyötiin mikrossa lämmitetyt ylihintaiset makkaraperunat. Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on helvetisti eroa. Kävin muutamia vuosia sittne ohikulkumatkalla Viitasaaren grillillä ja kouraan lyötiin mikrossa lämmitetyt ylihintaiset makkaraperunat. Hyi saatana.
Mikälainen apina tekee taksarin mikrossa, pitäis viedä saunan taa.
Turkkilaiset ja irakilaiset veivät markkinat. Helppoa, kun ei maksa veroja eikä muitakaan maksuja.
Toisaalta kaupunkeihin tupsahtelee grilliravintoloita tyyliin bar & grill tai sitten jotain autenttisia hipsterikatugrillejä jollain makkaraderivaatioilla ja artesaanipotuilla. Perhana.
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaiset ja irakilaiset veivät markkinat. Helppoa, kun ei maksa veroja eikä muitakaan maksuja.
Enpä ole eläissäni nähnyt suomessa turkkilaista grillinpitäjää.
Kebu on ihan hyvää mutta kaipaan kunnon makkispekkiksiä, siis makkaraperunoita sin/kets/kurkkusalaatilla. Oi nuoruus ja grilliltä ostetut merirosvorahat joissa oli mukana grillin aromi! :D
Jyväskylässä saa taksaria vanhalta kunnon 21:seltä.