Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**maanantaihin lokakuiset**

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mulla meni viime yö huonosti. Maha oli kipee ja vessassa sain juosta yhtenään. Valkovuoto on ollut todella runsasta ja eilen illalla tuntu, että emätin vaan kutisee ja kirvelee. Näin yöllä painajaista, että mulla oli joku tulehdus, joka levis kohtuunkin ja synnytys piti käynnistää, että tulehdus ei leviä vauvaan. Kamala uni!

Niimpä mä soitin aamulla neuvolaan ja kerroin, että epäilen hiva tulehdusta, joten sain lääkäri ajan.

Lääkärissä kaikki ok, ei mitään tulehdusta, kutina ja kirvely johtuu toden näköisesti kuumasta ilmasta ja hikoilusta. Lääkäri otti ultrankin varmuuden vuoksi, kun oli ollut sitä maha kipuakin. Ultrassa kaikki hyvin ja oli niin ihanaa nähdä vauvaa! Vauva oli 1265g, eli ihan sopivan kokonen! Ehkä saan sittenkin synnyttää normaalisti! Mullehan on siittä sektiosta ollut puhetta, koska esikoinen oli niin iso ja syntyi sektiolla. Koko arvio ja synnytystapa arvio tehdään viikolla 36, eli sitä saan odottaa vielä kuusi viikkoa. Mutta ihanaa oli nyt saada vähän kurkistaa sinne massuun, niin tietää että kaikki siellä on hyvin. Lääkärikin oli mukava ja ketoi koko ajan mitä siellä ruudulla näky, kolme kuvaakin sain mukaani. :) Kohdun kaulaa oli jäljellä se kolme senttiä, mutta se oli jo pehmennyt. Silläkin saralla kaikki siis hyvin.

Nyt ois tarkotus lähteä ostamaan viimeset tarvikkeet vauvalle, itkuhälytin, rätit, tutti, vaipat ja hotopöydän pehmuste. Huomenna varmaan haetaan hoitopöytä vanhempien varastosta, niin saan sitten ruveta pesemään vauvan vaatteita sinne laatikoihin valmiiks.

Mukavaa maanantaita kaikille ja koittakaa selvitä tästä kuumasta päivästä (itselläni nämä helteet todellkin tuottavat jo ongelmia) ja ne jotka voi niin nauttikaa helteestä.

Möhömassu + masukki 30+2

Vierailija
22/22 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan hiton väsynyt, en jaksa edes oikein ajatella että mitä piti kirjoittaa mutta kerronpa ULTRASTA KUULUMISIA:

Eli käytiin tänään 2D-ultrassa, toiveissa selvittää sukupuolta. No, eipä tietenkään selvinnyt - vauvalla oli jalat sen verran ristissä että varmaksi ei pystynyt sanomaan. Lääkäri kuitenkin tuumasi että 75% varmuudella veikkaisi tytöksi. Ja kun painoarvio on täsmälleen sama kuin esikoistytöllä (eli ihan keskikäyrällä) ja kun mulla on koko raskauden ollut ihan tyttöolo, niin taidan minä alkaa sitä uskoa. Mutta pientä jännitystä sitten ilmeisesti jää.

Samalla tuli tarkastettua mm. napanuoran virtaukset ja sydämen kammiot, eli hyötyreissu oli joka tapauksessa :) Painoarvioksi antoi nyt reilu 1400 g - 400 g enemmän kuin 2,5 viikkoa sitten eli ihan täsmälleen keskivauhtiakin kasvaisi.

NENÄ näkyi ultrassa aika hyvin ja meikäläisen pystynokka näyttäisi olevan :) Lääkärikin tuumasi että hiukan pystyltä näyttää. Se on hyvä, miehellä kun on hiukan " isompi" nenä ja on toivottu ihan yksissä tuumin että jos sitä nyt ei ainakaan tytölle tulisi :) Vauvan ruumiinrakenteesta lääkäri sanoi, että PITKÄT RAAJAT ja HOIKKA VAUVA. Reisiluun mitta vastasi jo viikkoja 35, vyötärönympärys taas viikkoja 28! Eli tosiaan aika hoikalta tyypiltä kuulostaa.

Mutta sellasta siis siellä oli. Vähän harmittaa ettei menty 4D-ultraan (sama lääkäri sanoi että tekee myös sitä, mutta eri lääkäriasemalla), mutta toisaalta jos vauvalla oli jalat ristissä niin ei siellä ehkä olis selvinnyt sen varmemmin. Ja kustannus olisi kuitenkin ollut tuplan enemmän.

Jotain muutakin muistan vielä kirjottaa:

SYNNYTYSTÄ mietin välillä vähän. Välissä tulin miettineeksi että pääseekö alateitse synnyttämään, mutta ainakin nyt näissä kahdessa vikassa ultrassa sekä neuvolassa vauva on kaikissa ollut raivotarjonnassa. Eli ei ainakaan ole mikään erityisesti perätilassa viihtyvä tyyppi, potkutkin on nyt noin viikon ajan tuntuneet aika tasaisesti tuossa mahan sivulla.

Hurjaa että pinossa on jo ÄITIYSLOMALAISIA! :) Tai joku taisi jäädä jo huhtikuussa äippälomalle... mutta silti :) Mulla ei oikein äitiysloma ala ollenkaan, kun olen kotona muksun kanssa ja teen noita opintoja + oman firman töitä. Ei niistä kummastakaan äitiyslomaa oteta, opinnot vaan loppuvat sitten joskus kun saan gradun palautukseen.

Meidän muuten pitää vihdoinkin päättää mitä tehdään ÄITIYSPAKKAUKSEN kanssa... oli tarkoitus että päätetään tän ultran jälkeen. Ehkä me ei sitten oteta sitä, kun tytölle on niin paljon kamaa. Vaikka en mä tiedä... houkuttaa silti :)

SUPISTUKSISTA: Mullakin on niitä kipeitä suppareita ja menkkakipuja ollut, käväisin sillon pari viikkoa sitten äitipolillakin mutta mulla ei nuo supparit olleet aiheuttaneet mitään. Kohdunkaula oli silloin 6 cm pitkä (siis se sisäpuoli mukaan lukien, jos joku ihmettelee - ultrallahan näkyy sekä sisä- että ulkosuu, lääkärintarkastuksessa koitetaan vaan se ulkosuu). Tänään se oli 5,5 cm, mitään suppareita ei kyllä välissä ole ollut mutta kai se tuon verran voi jo itsekseenkin ruveta aukeamaan. Jos puoli senttiä tuosta lyhenisi aina kahden viikon aikana, niin aika kivasti menisi tonne viikolle 39-40 eli tervetuloa vaan :)

En muista oliko tarkoitus muutakin sanoa. Olen ihan kaamean väsynyt.

Taidankin tänään mennä tosi aikaisin unille. Eilenkin oli tarkoitus mutta sitten kouluhommat (miehen!) venyttivät iltaa niin että vasta kahdelta yöllä pääsin nukkumaan :( :( :( Saatiin onneksi tänään tosi hyviä uutisia helpottamaan kiiretilannetta: anoppi oli ottanut ensi viikon lomaa ja tulee lauantaina meille, voi olla vaikka koko viikon jos on tarvis! Tuntuu ihan taivaan lahjalta. Mietittiin että pitää anopille ostaa jotain tosi kivaa :)

Hyviä maanantain rippeitä...

Coe rv 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla