Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestänne normaalia vai kiusaamista?

jepje
13.02.2021 |

Työkaveri suht uusi tuttavuus. Olen häntä pätevämpi ja siis korkeammassa asemassa kuin hän työpaikalla. En käskytä häntä enkä millään lailla ole sanonut suoraan että olen pätevämpi. Nyt kuitenkin ajan saatossa kun olen enemmän ollut työpaikalla hänen kanssaan niin hän mitätöi minun tuloni töihin, hän ei morjesta kun lähtee töistä. Minä olen siis esimies ja en tiedä hänen työvuorojaan(minulle on annettu vain omat työvuorot). Lisäksi tämä alempi työntekijä tekee tilaukset mitkä kuuluisi minun tehdä. En pistä vastaan mutta välillä ihmetyttää miksi minut on palkattu. Sitten hän kommentoi miten laitan viestiä kaikille wasapissa. Omalla nimelläni käsittääkseni saan laittaa mitä haluan. Minulla on enemmän kohteita ja joskus minun on pakko laittaa viestiä wasapissa. Lisäksi minun monisanaisuutta on kommentoitu kuinka voisin laittaa lyhyempiä viestejä koska se vaikuttaa (ammattitaitoon). Kysympä vaan että miten ihmeessä se että kerron asiat mahdollisimman tarkasti että kaikki ymmärtää. Sitten vielä yksi. Minulta kysytään työajalla montakertaa ymmärränkö. Lisäksi se että asioita jankataan monta kertaa. Esim. tästä omasta krijoituksesta wasappiin niin ensin siitä sanottiin heti kun tulin töihin ja otin sen villasella. Sitten siitä alettiin vielä uudelleen puhua. Kuinka se teksti on erilaista kun heillä yleensä ja sitten kuitenkaan ei voida sanoa että mikä on oikein kirjoitettu. Sanotaan vaan että se on väärin. Miten itse tulkitsette? Työsopimuksessani lukee että tilaukset sekä työvuorolistat mutta tiedän tasan tarkkaan tälläkin hetkellä omat työvuoroni. Lisäksi minulta ei kysytä työvuoroista mitään, tämä toinen joka hoitaa tilauksia niin tekee tietyt päivät töitä. Lisäksi hän on työpaikalla joskus miten itse haluaa vain auttamassa.Mielestäni sekään ei ole toisia kohtaan kauhean hyvä. Lisäksi työpaikalla kiusataan toisella tavalla eli pöllitään toisen tavaroita ja odotetaan että mitä tapahtuu ja sitten palautetaan paikoilleen. Sanokaa että olenko minä sekoamassa vai onko työpaikka täysin molopää porukkaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kiusaamiselta kuulostaa. Kannattaisi puhua jollekin, työsuojeluvaltuutetulle tms.

Vierailija
2/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan sekoamassa. En ymmärtänyt mitään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa molopäiltä

Ja tarkoitatko whatsappia, ei wasapp?

Vierailija
4/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi on vaikeaselkoista tajunnan virtaa. Ei välimerkkejä, ei kappalejakoa, yhtä pitkää pötköä, jossa ydinajatus hukkuu sekamelskaan.

Vierailija
5/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KysyMpä samaa, en ymmärtänyt minäkään.

Vierailija
6/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja varjelkoon, jos mun esimieheni ulosanti olisi yhtä sekavaa, kuin ap:lla. Pitikö tuosta sepustuksesta saada jotain tolkkuakin?

Ap:n työpaikassa ei paljoa vaadita, päästäkseen esimiesasemaan.

Vierailija
7/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että olet esihenkilö. Toimi siis kuten esihenkilö toimii, äläkä käyttäydy kuin altavastaaja. Sinulle on työsopimuksessa nimetty vastuut ja velvollisuudet. Käytä työjohto-oikeuttasi ja ota sinulle kuuluvat työt itsellesi. Johda yksikköäsi. Ja tervetuloa muuten meidän esihenkilöiden joukkoon. Tulet huomaamaan, että sinulla on velvollisuus puuttua kaikenlaiseen huonoon käytökseen, kiukutteluun, töiden laiminlyöntiin, epäoikeudenmukaisuuteen ja valehteluun. Yksi poikkeus: kun nämä asiat kohistuvat sinuun, et saa valittaa, tuntea, surra, väsyä, puhua. Et ole enää ihminen.

Vierailija
8/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet kun sais tämmöisiä viestejä pomolta whatsappiin. 

Vierailija
9/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hirveästi mielipiteistä. Juu oli varmasti paljon kirjoitusvirheitä. En sitä kyllä kysynyt. Lisäksi teksti ei ole välttämättä ihan selkein. Ymmärrän yleensä asiat, mutta mihin otan kantaa on toinen asia, jos jankataan samasta asiasta niin ei kiinnosta ottaa kantaa enään samaan asiaan montaa kertaa(mikäli ensimmäinen kerta on mennyt ohitse). Olen nyt selkeästi ilmaissut suomeksi mitä en hyväksy ja jos se ei menee perille niin sitten täytyy olla yhteydessä ylemmille tahoille. Tietyllä tavalla myös häpeän sitä että kun kiusaaaminen on minun ylemmältä esimieheltä sekä minun työntekijältä niin asian ottaminen esille vaatii myös vähän hienovaraisuutta sekä tunnen itseni jotenkin huonoksi esimieheksi jos en osaa ratkaista tätä oikealla tavalla itse. Kaksi vastaan yksi on aina vaikea vaikka kuinka haluaisi olla esimies niin tässä täytyy tosiaan miettiä että millä tavalla asian tuo julki parhaiten. Myös oletan että tietynlainen johtamistyyli on historiaa ja työskentelen siis paikassa jossa jokainen on itsenäinen työskentelijä joten ainoa millä nään olevan tekemistä on oman osaamisen tuominen esille jollain tavalla. En vain aina ymmärrä, että sen pitäisi olla käytöskoulun pitämistä aikuisille ihmisille. Kaikki ihmiset eivät jaksa kuunnella turhanpäiväistä lötinää tai jankkaamista jostain menneestä asiasta jolla ei ole päämäärää mihinkään. Meitä on moneen lähtöön, mutta luonnetta en lähde muuttamaan (henkilökohtainen). Toki siihen miten käyttäytyy on joskus pakko puuttua mikäli se häiritsee työntekoa. Tässä kohdassa kuitenkin nään että minun ystävällisyys alkaa loppua kyseisen henkilön kohdalla. Jokaisella vastoinkäymisellä he itse menettävät minun työnteosta jotain(perheyritys). Jos tämä jatkuu niin saavat minusta kaikista vähiten työtä irti. Lisäksi ilmoitan vielä luottamusmiehelle ja jään sairauslomalle. Onneksi olen määräaikaisella sopimuksella. Ihmettelen vaan että kuinka voi olla näin molopää porukkaa olemassa. KAivaa itselleen hautaa. :D mut täytyy tosiaan ruveta oikein tylyksi ihmiseksi koska se vanha työminä ei kelvannut niin otetaan sitten uusi minä. Kannattais tyytyä siihen yhteistyökykyiseen kaveriin. :D

Vierailija
10/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli et oo trolli, niin ottaa sen peilin käteen ja miettii miksi kaikkialta tulee samaa viestiä ja miettii kannattaako vaikkapa täältä kysellä mielipiteitä, jos niistä ei piittaa.

Helvetin jäätävää tilittämistä sun viestit. Jos ihan oikeasti pommitat tommosilla duunikavereitas niin ihan oma syy että tulee palautetta.

Vierailija
11/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut palkkasi? Juttele hänen kanssaan noista työtehtävistä. Varmista, että rupeat tästä lähtien tekemään työvuorot ja tilaukset. Ole jämäkkä, mutta neutraali (jos on vaikeaa olla ystävällinen).

Vierailija
12/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinun mielestä tässä on jotain naurettavaa niin pyytäisin katsomaan asiaa vähän koko yrityksen työntekijöiden kannalta. Mikäli teksti sinua häiritsee niin sitä ei ole pakko lukea loppuun. Voit osata asiat jo ilman tekstejäkin mutta kaikki eivät välttämättä osaa ja siksi on tärkeää että teksti tavoittaa ihan kaikki jollain tasolla. Se mitä sinä tarvitset ei tarkoita mitä muut tarvitsevat. Kiitos tulee niiltä jotka tarvitsevat muuta kuin sinä ilmeisesti. :) Joten laitatko lyhyemmän tekstin vai pidemmän? Lyhyen tekstin joka aiheuttaa lisäkysymyksiä osalle vai pitkän tekstin joka antaa enemmän tietoa ja auttaa ymmärtämään enemmän. Tiedon antajan vastuulla on se miten asian tuo julki, jos siihen puututaan niin puututaan asioihin joita ei voi korjata joten saivat siis senkin loppumaan hyvin lyhyeen. Molopäät ei mieti seurauksia. Seuraukset johtuu omasta käytöksestä. Tässä tilanteessa en ole mielestäni tehnyt mitään väärää ja alaisten käytös on tätä luokkaa ihan alussa. Joten miksi käyttäytyä samalla tavalla kuin ennen? Muutan käytöstä erilaiseksi ksoka minustahan tämä kaikki on ilmeisesti kiinni. 

Vierailija
13/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiäsi on oikeasti tosi hankala lukea. Kannattaa harjoitella kappalejaot. Muita voi ärsyttää jos esimies on huonompi sellaisissa perusasioissa.

Vierailija
14/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sinun mielestä tässä on jotain naurettavaa niin pyytäisin katsomaan asiaa vähän koko yrityksen työntekijöiden kannalta. Mikäli teksti sinua häiritsee niin sitä ei ole pakko lukea loppuun. Voit osata asiat jo ilman tekstejäkin mutta kaikki eivät välttämättä osaa ja siksi on tärkeää että teksti tavoittaa ihan kaikki jollain tasolla. Se mitä sinä tarvitset ei tarkoita mitä muut tarvitsevat. Kiitos tulee niiltä jotka tarvitsevat muuta kuin sinä ilmeisesti. :) Joten laitatko lyhyemmän tekstin vai pidemmän? Lyhyen tekstin joka aiheuttaa lisäkysymyksiä osalle vai pitkän tekstin joka antaa enemmän tietoa ja auttaa ymmärtämään enemmän. Tiedon antajan vastuulla on se miten asian tuo julki, jos siihen puututaan niin puututaan asioihin joita ei voi korjata joten saivat siis senkin loppumaan hyvin lyhyeen. Molopäät ei mieti seurauksia. Seuraukset johtuu omasta käytöksestä. Tässä tilanteessa en ole mielestäni tehnyt mitään väärää ja alaisten käytös on tätä luokkaa ihan alussa. Joten miksi käyttäytyä samalla tavalla kuin ennen? Muutan käytöstä erilaiseksi ksoka minustahan tämä kaikki on ilmeisesti kiinni. 

Kyllä näistä sun teksteistä kysymyksiä herää, muttei ehkä sellaisia kuin olettaisit. 

Vierailija
15/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä useampi ihminen on jo sanonut samaa asiaa, kirjoitat huonosti. Jos olet esimies, sinun pitäisi kirjottaa niin että sitä tekstiä voi lukea vaivatta.

Kyllä vähän huolestuttaa puolestasi, onko sinulla kaikki hyvin? Onko liikaa stressiä nyt? Ja mikä tuo pöllimisjuttu oli, että jotkut siellä varastelee tahallaan, testatakseen reaktiota ja laittaa myöhemmin samaan paikkaan. Kuulostaa vainoharhaiselta.

Vierailija
16/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Koulutettu, kätevä ja pätevä omasta mielestään, mutta kirjallinen ulosanti tätä luokkaa.. huh huh..

Vierailija
17/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kunnioitus väkisin. Jotkut ihmistyypit vaativat, että niille laittaa hanttiin. Perääntyvät kyllä. Varmaan monissa yrityksissä on ongelma nämä (yleensä) vanhemmat työntekijät jotka omivat hommia itselleen. Saavat siitä olon kuin olisivat turvassa esim. lomautuksilta kun hoitelevat ylimääräisiä hommia. Tuntevat itsensä korvaamattomiksi. Vie ihan rohkeasti omat työsi siltä pois. Jossain vaiheessa kääntyy nimittäin sinua vastaan kun tulee ilmi, että "alempi arvoinen" tekee työsi puolestasi. Olkoonkin ettei haluaisi siitä luopua sitten millään.

Vierailija
18/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, en ymmärtänyt mitään.  Työvuorolistat tietää omat työvuoronsa?

Vierailija
19/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi on vaikeaselkoista tajunnan virtaa. Ei välimerkkejä, ei kappalejakoa, yhtä pitkää pötköä, jossa ydinajatus hukkuu sekamelskaan.

Kun on tarpeeksi kuormittunut, tulee tekstistä helposti tuommoista. Sen huomaa kun itse kokee. Kyllä mä ainakin tajusin tuon tekstin.

Vierailija
20/20 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole millään tavalla ylikuormittunut. Kirjoitan näin. Se on tapani hoitaa epävirallista tekstiä. Asia olisi eri, jos kirjoittaisin äidinkielen tunnilla ilman kirjoitusvirheitä. Oikeastaan tarkoitus oli tavoittaa ne tyypit, jotka keskittyy siihe sisältöön eikä siihen mitä näkee päältäpäin. Eipä niitä kovin montaa ole.  Työssä nimittäin keskitytään olennaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi