Uusi veemäisin asumismuoto
Kaikki tiedätte kaupunkilähiöiden rintsikka-alueet ja 70-luvun tiilitalotontit. Isoja puutarhatontteja, idylliset pihat, umpikujatiet ja puutarhat. Kunnes se naapurin pappa kuolee. Perikunta myy tontin rakennuttajalle ja puolessa vuodessa sillä yhdellä tontilla on neljän asunnon paritalot tramppahelvettineen. Voi vi*tu.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
En tajunnu. T. Rivariasuja
Sen takia asutkin rivarissa.
Nämä rintamamiestaloalueet olisi pitänyt suojella jo kakskytviis vuotta sitten.
Näinhän se menee. Silloin kun olin lapsi, vanhempieni asuinalue oli täynnä pieniä omakotitaloja, joilla suuret pihat: omenapuita, marjapensaita, runsaasti tilaa ympärillä. Nyt niiden entisistä asukkaista on jo aika jättänyt, tontit myyty rakentajille ja jokaiselle noussut näitä laatikkomaisia betonimörskiä rivissä. Ne vanhat talot olivat kauniin ja idyllisen näköisiä pihapiireineen. Nämä eivät ole. Rakentaisivat edes perinteisiä puutaloja yksi per tontti, mutta ei.
Ei voi ymmärtää, miksi tuollainen on ok. Miksi myönnetään pienelle tontille niin paljon rakennusoikeutta. Täälläpäin ennen rakennettiin tontin perälle toinen talo, nyt tosiaan se alkuperäinen talo puretaan ja tilalle tulee kolme tai neljä taloa. Näkymät suoraan naapurille sisään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä rintamamiestaloalueet olisi pitänyt suojella jo kakskytviis vuotta sitten.
Suurin osa rintamamiestaloista pitäisi vetää maantasalle. Sorry. Monta olen käynyt katsomassa ja ei niitä taloja pelasta edes mikään remontti. Hirveitä homelääviä.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin ne ympäröivät talot eivät mene enää edes kaupaksi. Tontin rajalla tönöttää pinkkitukkarouva viimeisillään raskaana ja kolme muuta räkää valuvaa tenavaa riehuu vieressä. Itse asiassa ei mene edes vuokralle.
Viittaatko, että niihin paritaloihin muuttaa pinkkitukkarouvia? Ainakin täällä Tampereella saa maksaa huomattavasti enemmän siitä uudiskohteen paritaloasunnosta kuin viereisestä rintamamiestalosta riskeineen, joten huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä se pinkkitukka katselee sieltä vanhojen talojen puolelta.
Täälläpäin ne ympäröivät talot eivät mene enää edes kaupaksi. Tontin rajalla tönöttää pinkkitukkarouva viimeisillään raskaana ja kolme muuta räkää valuvaa tenavaa riehuu vieressä. Itse asiassa ei mene edes vuokralle.