Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöriita MINUN perinnöstäni

Vierailija
12.02.2021 |

Tämä on jo naurettavaa... Meitä on kolme lasta, minä olen nuorin, ja minulla on kaksi isoveljeä. Vanhemmalla isoveljelläni on kaksi villiä ja suotaansanottuna mielestäni hieman epämiellyttävää lasta, jotka ovat kuin kopioita veljestäni. Veljeni on niitä nuorisoporukan kurkoja, jotka osaavat sivaltaa sanoillaan vastapuolen heikkouksiin. Heitä en näe usein, he eivät juhli syntymäpäivä tai muita, ja silloin kun näen, lapset yleensä vain vinoilevat minulle.

Toisella veljelläni on yksi lapsi, jopa liiankin empaattinen ja kiltti. Olen tämän lapsen kanssa viettänyt paljon aikaa, ja koen tämän lapsen hyvin tärkeäksi ja läheiseksi.
Itselläni on yksi lapsipuoli nykyisestä liitostani.

Äitimme kuoli joitain vuosia sitten, ja isäni peri hänet (äidillä oli testamentti). Olimme silloin perunkirjoituksessa mukana, omaisuus listattiin ja isä hyvin avoimesti nertoi, mistä omaisuudesta aikoo hankkiutua eroon ja mitä häneltä tulee meille jäämään. Isä myös sanoi, että hänellä on testamentissa puolisot sulkeva ehto, ja hän haluaisi esimerkiksi kesämökkimme pysyvät suvussamme. Sanoin, että omalta osaltani vanhemmiltani perimäni jäämistön saa aikanaan toisen veljeni lapsi. Itse keräämäni omaisuuteni menee puolestaan lapsipuolelleni. Veljeni raivostui tästä, ja syytti minua puolueelliseksi ja törkeäksi. Riidastamme on jo aikaa, mutta veli ei suostu edes samoihin juhliin kanssani, ei auta, vaikka kuinka selitän olevani paljon lähempi toisen veljeni perheen kanssa.

Mitä sanoo AV-raati, olenko väärässä tässä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmillani oli myös keskinäinen omistusoikeustestamentti toiveena, että lapset eivät vaatisi lakiosaansa. Samanlainen on meilläkin.

Vierailija
22/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta minulle voi käydä samoin.

Eli olen lapseton ja minulla on kolme sisarusta joilla on kaikilla lapsia. Vanhempani elävät ja he lahjoittivat muiden lasten toiveesta rahaa lastenlapsille ja tämä oli ok myös minulle vaikka minulla ei ole lapsia. Nyt sisarukseni haluaisivat uuden kierroksen eli että vanhempani lahjoittasivat taas rahaa lapsenlapsille. Yhteissumma olisi jo 100 000 euroa. Lisäksi sisarukseni ovat käyneet useaan kertaa aikaisemmin pyytämässä rahaa vanhemmiltani omiin tarpeisiin, n. 10 000 euroa kellallaan. Kaikki muut sisarukset ovat tottuneet paljoin ylellisempään elämätyyliin kuin minä. Olen ilmaissut sisaruksilleni että vaikka vanhemmillani on rahaa niin ei heidän tilejään pidä täysin tyhjentää, hekin tarvitsevat säästöjä yllättävien menojen varalle. Lisäksi äidilläni on muistisairaus.

Kaikki tämä on johtanut siihen että olen alkanut miettiä sitä kenen haluan minun perivän. Haluanko jättää omaisuuteni sisaruksilleni ja heidän lapsilleen? Ennen ehkä halusin mutta nyt kun olen nähnyt heidän käytöksensä minua ja erityisesti kilttejä vanhempiani kohtaan niin vaihtoehto on tehdä testamentti jossa lahjoitan rahaa myös itselle tärkeisiin kohteisiin. Tämä taas on kauhistus sisaruksilleni ja välit ovat kiristyneet kun asia on tullut puheeksi. Ei uskoisi miten nämä perintöasiat voivat olla vaikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan himo on kaiken pahan alkujuuri.

Vierailija
24/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt valtiolle niin ei tarvii niistää tapella. Valtio tarvii rahaa.

Vierailija
25/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt hyvät ihmiset selkeä ja oikeaksi todistettu testamentti niin ei ole kellään nokan koputtamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi