Ärsyttääkö muiden välinpitämättömyys koronaan?
Kysymys sinulle, joka pyrit olemaan vastuullinen kansalainen: Ärsyttääkö sinua, että vaikka sinä käytät maskia ja käsidesiä, pidät etäisyyttä, vältät julkisia paikkoja, et käy ravintoloissa baareista puhumattakaan, et matkustele ja tilaa jopa ruokasi kotiovellesi, moni muu ei tee samoin?
Ärsyttääkö sinua, että moni jatkaa elämäänsä kuin koronapandemiaa ei olisikaan? Johtuuko ärsyyntyminen enemmän muiden vastuunpakoilusta vai koronatartunnan pelosta?
Kommentit (7)
Tarvitseeko valita, molemmat ärsyttää?
Ei ärsytä. Tein etätöitä ja tilasin kaikki ostokseni (ruuat ja lääkkeetkin) kotiovelle kannettuna jo ennen pandemiaakin. Kuulun riskiryhmään, mutta mulla on varsin hyvä varasto hengityssuojaimia ja suojalaseja, jos pitäisi käydä jossain. Olen jo sen ikäinen, etten muutenkaan viihdy baareissa tai ravintoloissa. Viihdyn hyvin kotona ja mulle riittää ulkoilu koirani kanssa.
Minua ärsyttää nämä Ärsyttääkö tämä tai tuo sinua kysymykset.
Minua ärsyttää ihmiset, lähinnä miehet, jotka eivät käytä maskia tai tunkevat liian lähelle, joskin käyn asioilla vain kerran viikossa ja käytän kauppakassipalvelua jo ihan sen helppouden vuoksi. Mutta käyn kyllä silloin tällöin ravintolassa syömässä tai haetaan noutoruokaa, tapaan myös läheisiäni ja silloin tällöin ystäväni - asumme eri paikkakunnilla, siksi harvoin. Aion mennä taidenäyttelyyn, kunhan saan liput.
Kyllä ärsyttää. Ei minullakaan ole varmuutta onko maskin käytöstä ym. mitään hyötyä. Käytän silti koska koen että ei siitä varmasti haittaakaan ole. Tämä nettiaika saa nämä salaliittoilijat yhteen ja toinen syy on tämä saamaton hallitus, joka ei saa tehtyä maskin käytöstä pakollista. Suomikin alkaa olla jenkkien tapaan kahtia jakautunut maa. Selkeästi näkee, että alemmat yhyeiskuntaluokat ei niin maskin käytöstä perusta. Varmaan jossain hommafoorumilla sanottu ettei maskin pito auta mitään..
Enemmän minua ärsyttää nämä loputtomat keskustelut koronasta.