Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilytät haarukat, veitset ja lusikat missä järjesyksessä ja miksi?

Vierailija
06.08.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitset vie vähiten tilaa, joten ne mahtui osioonsa ihan hyvin, mutta haarukat ja lusikat tuppas pursuamaan ylitse. Helpointa oli siis laittaa ylitäydet osiot reunoihin ja siisti keskellä, jolloin laatikko oli jotakuinkin käytettävissä.

Haarukat oli sitten veitsien vasemmalla puolella, koska ne katetaan siten pöytäänkin. Lusikat jäi oikeaan reunaan. Nyt valitettavasti tiedän, että järjestykselle on keksitty nimikin: haaveilu.

Vierailija
2/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla oli samoin, kunnes sisko vaihtoi ne haaveilu-järjestykseen. Isällä menee kuulemma hermot, kun aina ottaa väärän :)

Luulen, että tuo järjestys on ihan vain siis kotoa opittu, mutta tuntuu äärettömän loogiselta. Haarukat ja veitset pitää olla ilman muuta vierekkäin, ja parhaiten ne lusikat sopii siihen ensimmäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ne sosimet aina naarmuuntuu niin helposti? Meilläkin muka hyvälaatuisia Hacmannin Artik-aterimia, ja ovat jo aivan naarmuisia. Voiskohan niistä tehdä valitusta tai jotain, vai ainako ne aterimet naarmuuntuu.. Maksoivat vaan ostettaessa markka-aikaan yli tonnin se kuuden hengen paketti. Mielestäni ei pitäisi heti alkaa naarmuuntumaan...

Vierailija
4/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmalta oikeelle;

- pienet lusikat

- isot lusikat

- haarukat

- veitset

- lasten haarukat + veitset

Järjestys ihan sattumanvarainen. Ja meillä aterimia sen verran paljon, etteivät mahdu sellaseen ' kauhat, pienet lusikat, haarukat, veitset, isot lusikat' lokerikkoon mikä laitetaan keittiön vetohyllyyn. Vaan tollasiin metallipurkkeihin, mikä minusta kiva ratkaisu, niin myös hauska, enkä ole kenelläkään vielä samanlaiseen ratkaisuun törmännyt :)

Vierailija
5/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne purkit aikaa myöten? Ainakin pitää jatkuvasti pestä? Kai ne saa pestyä?

Vierailija
6/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjalle hirveesti töhnää. Jos sun pitää kysyä että miten se siihen liittyy niin epäilenpä että onko tullut pestyä vielä kertaakaan. Koitappa siis katsoa sinne purkin pohjalle niin näet mikä määrä siellä on paskaa.

Vierailija
7/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi niitä pestään kuitenkin viikon välein.

Vierailija
8/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin veitset,sitten haarukat ja viimeiseksi lusikat.

Ei syytä.

Vierailija
9/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama järjestys muuten kommuunissa. :p

En tiedä, tuli vain laitettua ne sillai. Ollut vissiin jo lapsuudessani kotona sama järjestys.

Vierailija
10/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusikat voisi olla ehkä veistenkin vieressä, mutta ehdottomasti haarukat ja veitset vierekkäin, kun ovat ns." parit" :)

Vierailija
11/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on opetettu...

Vierailija
12/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmalta oikealle

Vierailija
13/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mulla on lu-haa-vei. On parempi ;)

Vierailija
14/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haarukkaa pidetään vasemmassa kädessä ja veistä oikeassa - joten lusikoille jää vain keskipaikka. Musta toi haaveilu-läppä on ÄRSYTTÄVÄ, mulla on joku asennevamma etten voi sitä ottaa käyttöön. Ja mua ketuttaa, että aina kun laitan haarukoita ym laatikkoon, niin mulle tulee se läppä mieleen :) Pienet on murheet :DD

Vierailija
15/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttää kanssa tosi paljon kun tulee aina se mieleen... hitto vie mistä jäänytkin päähän.

Vierailija
16/16 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mistä järjestys on tullut, mutta näin mulla on aina ollut. Onko sattumalta vai onko lapsuuden kodissani samassa järjestyksessä? En ole huomioinut asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi