poikakaveri tavallaan kehuu mutta kuitenkin haukkuu?
Olen nuori, mutta nuorisosivustoilla en saanut järkeviä vastauksia.
Tämä samainen keskustelu poi s t e t t i i n joten ei asiattomuuksia.
Olen 18v, poikaystävä 22v. Hän saattaa kauppareissun päätteeksi todeta, että olen melkein yhtä nätti kun tuo äskeinen myyjä.
On sanonut myös seuraavat:
"Oisit yhtä kaunis kuin se Siiri jos sulla ei ois noin lyhyttä tukkaa"
"Jos sulla ois koruja niinkuin Riikalla niin oisit seksikäs"
"Viime kesänä se Miisa siellä rannalla, jos käyttäisit sellaisia bikinejä niin mun ei tarviis kattoo por noo ollenkaan"
Ovatko nämä kehuja vai haukkuja?
Kommentit (35)
Sano, että olisit melkein yhtä ihana kuin Riinan poikaystävä Aleksi, jos lopettaisit nuo juttusi.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttäreni on myös 18, ja nuoresta iästään huolimatta tajuaa mikä on kehu, mikä haukkumista. Kuka poika/mies on ku*ipää, kuka ei.
Kasvata itsetunto, ehkä jonakin päivänä sinäkin tajuat.
Jatkat sitten itse samaa linjaa.
Jos henkistä väkivaltaa haluaa sanoa kehuksi, niin joo.
Totuuksia ne on. Pitikö kyniä letti ja syödä pullaa?
Missä tossa on se kehupuoli?
Poikkis on ääliö.
No jos vaikka myyjä oli todella nätti, niin onhan se kehu jos olet melkein yhtä nätti.
Miehet yleensä myös tykkää pitkistä hiuksista.
Joku kultainen sydän riipus kyllä näyttää hyvältä. Tuo naisellisuutta.
Mies haluaa, että käytät bikinejä, koska sinulla on seksikäs kroppa. Muuten mies ei ehdota bikineitä naiselle.
Mielestäni siis ihan asiallisia havaintoja mieheltäsi.
Kettuilua tuo on! Takaisin samalla tavalla; sano hänelle, että onpas naapurin Karin hiukset upeat, sinäkin ehkä olisit, jos leikkauttaisit hiuksesi noin. Serkullasi Osmolla onkin komea kroppa, pitäisiköhän sinunkin käydä useammin salilla ja vähän katsoa noita syömisiäsi? Tee näin, toteat vain iloisesti (älä anna äänestä kuulua läpi, että olet pahoittanut aikaisemmin mielesi hänen sanomisistaan).
Katso, miten hän reagoi. Aika nopeasti huomaat, onko mitään järkeä seurustella tuollaisen kaverin kanssa. Toisaalta, jos hän ymmärtäisi asian tätä kautta.... hyvähän se olisi teille molemmille.
Sano sille että kaikista sen kavereista, sillä on isoin muna ja muutenkin se on paras panemaan
Tuo on selvää manipulointia, vähättelee sinua joka asiassa ja pyrkii osoittamaan, että sinun tulisi muuttua kelvateksesi... Voit huviksesi kokeilla, miten reagoi tuohon toisten miesten kehumiseen ja häneen vertaamiseen, mutta todennäköisesti sitten on riita valmis. Kukaan toista osapuolta arvostava ei parisuhteessa käyttäydy noin, muista se!
Haukkuja. Lisäksi muihin vertaaminen ei kuulu rakastavaan suhteeseen.
Jos hän ajattelisi vain, että sinulle sopisi tietynlainen koru, hän voisi vaikka antaa sellaisen lahjaksi sen sijaan, että vertaisi sinua Miisaan tai Siiriin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No onhan tuo aika tökerö tapa ilmaista, mitä pitää kauniina, mutta tuleehan asia hänen mielestään selkeästi ilmaistua. Sanoisin kyllä hänelle, että noin suora vertaaminen ei tunnu mukavalta. Asiallisesti. Jos hän kuitenkin haluaa olla kanssasi. Voihan hän tosin haaveilla noista muista kaunottarista, lapsellista kuitenkin ajatella ääneen.
Kuinka pitkään olet seurustellut kyseisen hepun kanssa? Tuo on nimittäin henkistä väkivaltaa. Toisia saa pitää kauniinpamana, mutta kukaan ei sellaista sano kumppanilleen. ethän sinäkään luultavasti sano poikaystävällesi, että onpa tuolla miehellä ihanat lihakset, silmät, pituus yms, ja mieskin olisi paremman näköinen jos pyrkisi saamaan enemmän lihaksia, laittaisi maskaraa, tekisi ryhtiharjoituksia kuten nuo muut.
Jos on muita todella hyviä puolia, niin yksi keskustelu, jossa ilmaiset, että miehen harrastama kuittailu on henkistä väkivaltaa. Jos mies ei sitä ymmärrä, niin jätä mies heti.
Vaikea uskoa, että olet aikuinen ja äiti. Itsetunto kasvaa, elämässä oppii, kokemusta kertyy. Itsetunto ei muutenkaan ole kiveen hakattu vaan siihen tulee koko elämän vahvistusta ja murentumista.