Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rokotus Pietarista?

Vierailija
12.02.2021 |

Kiinnostaisi kyllä käydä hakemassa rokotus Pietarista. Kauppakeskuksissa saa henkilökorttia näyttämällä. Mutta sitten pitäisi käydä hakemassa se buustiannoskin vielä. Kalliiksi tulisi. Eikö kukaan voisi tuoda niitä tänne Suomen puolelle? Ostajia varmasti riittäisi. Mitä tässä pitäisi tehdä... se Sputnik-rokotushan on nyt todettu Lancetissa virallisesti tehokkaaksi ja turvalliseksi. Yli 90 % teho.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään tiedonrippeitä? Esim. missä kauppakeskuksessa Pietarissa rokotetaan? Maksaako se mitään? Miten viisumi kannattaisi hakea? Pääseekö autolla nyt koronarajoitusten aikaan ajamaan Pietariin ja takaisin?

Muistaakseni autolla, bussilla tai junalla ei pääse, mutta lentokoneella pääsee ainakin Pietariin ja Moskovaan.

Vierailija
22/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä ottamassa itsellesi rokotukset, mutta omin päin ei kukaan voi niitä maahan tuoda.

On se rokote varmaan hyvä, mutta laaduntarkkailu ja osaava käsittely on välttämätöntä ennen kuin sitä Suomen puolella ihmisille jaellaan.

Ok, näin kyllä ajattelinkin. Että jos sitä joku Suomen puolelle tuo, niin ei ole luvallista.

Mutta tosiaan suunnittelen automatkaa sinne. Olen yhden kerran käynyt Pietarissa, mutta se oli Allegrolla. Mutta kyllä siellä yhden päivän aikana käy, kun varaa koko päivän ja on valmis pitkään autossa istumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään tiedonrippeitä? Esim. missä kauppakeskuksessa Pietarissa rokotetaan? Maksaako se mitään? Miten viisumi kannattaisi hakea? Pääseekö autolla nyt koronarajoitusten aikaan ajamaan Pietariin ja takaisin?

Muistaakseni autolla, bussilla tai junalla ei pääse, mutta lentokoneella pääsee ainakin Pietariin ja Moskovaan.

Miksi autolla ei pääsisi rajan yli? Venäjä vähän aikaa sitten (ehkä 2 viikkoa sitten) lisäsi Suomen niihin maihin, joista saa tulla Venäjälle. Joten näin oletan. Mutta onko joku, joka TIETÄÄ asian? 

Vierailija
24/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi kerrankin suomen ohittaa eu byrokratia ja myöntää sputnikille kansallinen hyväksyntä. Sannalla on nyt pallo, mitä tekee?

Vierailija
25/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen jälkiviisaissa n. O9. 10 min. Kohdan jälkeen aletaan käsittelemään. Sputnik - rokotetta. Kannattaa kuunnella Janne Saarikiveä eikä jotain weetee av-mammaa.

Sitä paitsi rokotemerkki ei ole mikään itse valittava juttu, jos sairaanhoitopiirin tarjoama rokote ei kelpaa niin luuletteko, että rokotettavien kanssa aletaan vekslaamaan mikä merkki kelpaa kenellekin, ei todellakaan tapahdu muuta kuin haaveissanne.

http://areena.yle.fi/1-50754629

Vierailija
26/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi autolla ei pääsisi rajan yli? Venäjä vähän aikaa sitten (ehkä 2 viikkoa sitten) lisäsi Suomen niihin maihin, joista saa tulla Venäjälle. Joten näin oletan. Mutta onko joku, joka TIETÄÄ asian? 

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c4b3dbd9-8fb9-4fe5-b1a3-677720df64f8

Vierailija
27/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c4b3dbd9-8fb9-4fe5-b1a3-677720df64f8

Ok, eli lentää pitäisi.

Vierailija
28/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku ystävällinen ja etsisi netistä, milloin ja millä hintaa Pietariin pääsisi lentäen? Mahdollisimman edullisesti tietysti. Itse en noita lentoja ole tottunut etsimään netistä - jollekin tuo voi olla mukavaa mutta mulle ei :)

Vierailija
29/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä jopa 0,5% eli yksi kahdestasadasta sputnik-rokotteen saaneista on kuollut rokotteen sivuvaikutuksiin.

Melkoista lottoa, mutta onnea vaan piikitykseen.

Näistä ei uutisoida koska Venäjällä ikävistä asioista kirjoittava toimittaja päätyy aika nopeasti harjoittelemaan pellehyppyjä kerrostalon ikkunasta..

Vierailija
30/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä jopa 0,5% eli yksi kahdestasadasta sputnik-rokotteen saaneista on kuollut rokotteen sivuvaikutuksiin.

Melkoista lottoa, mutta onnea vaan piikitykseen.

Näistä ei uutisoida koska Venäjällä ikävistä asioista kirjoittava toimittaja päätyy aika nopeasti harjoittelemaan pellehyppyjä kerrostalon ikkunasta..

Hohhoijaa, luotan edelleen enemmän tieteeseen kuin näihin nettijuoruihin. Sorry vaan, olen "menetetty tapaus", ei kannata yrittää käännyttää. Et tiedäkään kuinka perehtynyt olen näihin asioihin. Mutta se ei ole tässä nyt oleellista, vaan kaipaa käytännön tietoa, eli miten sinne Pietariin pääsee ja mistä siellä sen rokotteen saa. 

Vierailija
31/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin, kuten tuossa yllä sanotaan. Lancet on antanut rokotteelle puhtaat paperit.

Auttakaa nyt ja kertokaa jotka tiedätte, että miten sen voisi käydä hakemassa!

Lancet, eli joku venäläisrahoitteinen lähde? Turvallista on.

Vierailija
32/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ovat kiinni, kohta vuoteen ei ole päässyt venäjälle, rajaa ei saa ylittää kuin pakollinen työmaaliikenne, rahtiliikenne ja kaksoiskansalaiset.

Vierailija
33/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat ovat kiinni, kohta vuoteen ei ole päässyt venäjälle, rajaa ei saa ylittää kuin pakollinen työmaaliikenne, rahtiliikenne ja kaksoiskansalaiset.

Tuo on muuttunut pari viikkoa sitten. Katso ketjussa aiemmin linkattu uutinen.

Vierailija
34/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka suomen toverit saa rokotteen Tehtaankadulla jäsenkirjaa näyttämällä.

Vierailija
35/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin, kuten tuossa yllä sanotaan. Lancet on antanut rokotteelle puhtaat paperit.

Auttakaa nyt ja kertokaa jotka tiedätte, että miten sen voisi käydä hakemassa!

Lancet, eli joku venäläisrahoitteinen lähde? Turvallista on.

Jos viitsit vilkaista Wikipediaa, niin sinullekin selviää nopeasti, että The Lancet on yksi maailman tunnetuimmista lääketieteen tieteellisistä lehdistä :) Jos nämä rokoteasiat kiinnostaa sinua, niin ehdotan ihan oppilaan roolia, jos perusasiat on sinulle noin vieraita!

Vierailija
36/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi kerrankin suomen ohittaa eu byrokratia ja myöntää sputnikille kansallinen hyväksyntä. Sannalla on nyt pallo, mitä tekee?

Miksi ihmeessä?

Vierailija
37/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku ystävällinen ja etsisi netistä, milloin ja millä hintaa Pietariin pääsisi lentäen? Mahdollisimman edullisesti tietysti. Itse en noita lentoja ole tottunut etsimään netistä - jollekin tuo voi olla mukavaa mutta mulle ei :)

Ensi maanantaina 15.2. on lähdössä tilauslento Pietariin rokotusta varten ja paluu on tiistaina. Koko matkan hinta rokotuksineen 900 euroa. Mukaan mahtuu vielä 80 rokotettavaa. Matka vaatii voimassaolevan viisumin.

Lisätietoja yksityisviestillä.

Vierailija
38/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoja taitaa lähteä muutama lento viikossa. Menopaluu noin 200e. Lisäksi tarvitset viisumin (vähintään noin 100e) ja virallisen negatiivisen koronatodistuksen (n. 200e). Siitä en tiedä, jaetaanko noita vielä ulkomaalaisille.

39/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais myös. Itse asiassa ottaisin Sputnikin mieluummin kuin AZ:n, jota meille kai pian tarjotaan. Mutta tuskin sitä noin vaan saa? Ei kai niitä kaikille riitä sielläkään? Ilmeisesti jotain suhteita tarvitaan, esim liikemiehet ovat saaneet.

Vierailija
40/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisimpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoja taitaa lähteä muutama lento viikossa. Menopaluu noin 200e. Lisäksi tarvitset viisumin (vähintään noin 100e) ja virallisen negatiivisen koronatodistuksen (n. 200e). Siitä en tiedä, jaetaanko noita vielä ulkomaalaisille.

Kiitos! Kauppalehdessä kerrottiin, että moni suomalainen liikematkustaja on jo ottanut.

Miten tuo virallinen neg. koronatodistus saadaan? Onko se lentoyhtiötä varten - jos Finnair, niin hehän ymmärtävät ihan suomalaisen paperin? Maksaako se tosiaan?