Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonkriisi tai uskomattomuuskriisi

Vierailija
11.02.2021 |

Mitä tehdä kun uskonkriisi koettelee. Tunnen että olen pääsemämässä kristinuskon kahleista, mutta toisaalta pelottaa että teen väärän ratkaisun jos luovun siitä. En tiedä mihin uskoa ja minkä mukaan toimia. Kokemuksia kuulisin mielellään jos saman kokeneita löytyy...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kahleista nyt puhut? Tai mitä asioita uskossa tai elämässä kriisisi koskee?

Vierailija
2/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut uskonkriisiä, mutta minusta tuo voi olla verrattavissa siihen että alkaa toimimaan eri tavalla kun oma perhe tai läheispiiri. Se on turvallisesta astumista tuntemattomaan. Toisaalta uskonnosta ei tarvitse täysin luopua vaan etsii itselleen oikean tavan toteuttaa omaa uskoaan. Esimerkiksi olen ateisti itse, mutta silti uskon jonkinlaiseen henkimaailmaan. En vain usko jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kahleista nyt puhut? Tai mitä asioita uskossa tai elämässä kriisisi koskee?

Uskovalta ei sallita epäuskoa. :/

Vierailija
4/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ollut uskonkriisiä, mutta minusta tuo voi olla verrattavissa siihen että alkaa toimimaan eri tavalla kun oma perhe tai läheispiiri. Se on turvallisesta astumista tuntemattomaan. Toisaalta uskonnosta ei tarvitse täysin luopua vaan etsii itselleen oikean tavan toteuttaa omaa uskoaan. Esimerkiksi olen ateisti itse, mutta silti uskon jonkinlaiseen henkimaailmaan. En vain usko jumalaan.

Mulla on helvetin/kadotukseen pelko. AP

Vierailija
5/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku sanonut sinulle niin? Monilla uskovilla on ollut ja on epäuskon hetkiä ja kausia.

Vierailija
6/24 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon kahleet, mitä ne ovat?

Kristushan vapautti meidät vapauteen orjuuden ikeestä 😊

Vierailija
7/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin älä Korvaa uskoa Jeesukseen, uskonnon harjoittamisella. ei pitäs olla mitään kahleita. vaa hyvä olo Jeesuksen kaa. rakkautta ja armoa

Vierailija
8/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan kiinni Jeesuksesta, niin et joudu sinne kadotukseen. Sanoohan iso kirja että kadotustuomiolla ei ole mitään osaa niihin jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.

Vierailija
9/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole varmaan koskaan vastannut rukouksiini. En tiedä vaan onko sitä heppua olemassa muualla kuin mielikuvituksessa. Enemmän uushenkisyys vetää puoleensa. Vaikeaa. Kait mä haluaisin uskoa, mutta tuntuu etten vaan pysty.

Vierailija
10/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei tunnu kovin vapaalta uskiksena.

Vierailija
11/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvitti on ja Taivas on! Ensimmäiseen pääse tekemättä mitään, Taivaaseen uskolla Jeesukseen ja ihan ilmaiseksi!! Täyttä totta .

Joh 3:16, sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi Iankaikkisen Elämän! Siinä helpoin tie !!

Pian 55 v olen tätä tietä vaeltanut ja aion periä Taivaan, Jeesuksen tähden!

Vierailija
12/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Vierailija
13/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko tuo uhkavaatimus, että jos et usko, niin joudut helvettiin? Aikamoiselta pallolta jalassa kuulostaa, eikö?

Vierailija
14/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole vahvaa uskoa mihinkään, mutta sanoisin, että anna itsellesi aikaa. Hyväksy se, että epäilet - se on luullakseni uskonasioissa täysin normaalia. Eikö kristinuskon Jumala ole ymmärtävä ja armollinen? Jos on, Hän kyllä hyväksyy ajoittaisen epäilyn.

Ei kai sinun myöskään tarvitse luopua kristinuskosta kokonaan? Mitä jos etsisit itsellesi uuden seurakunnan? En tiedä taustojasi, mutta kirjoituksestasi tulee vaikutelma, että olet joutunut jonkinlaisen hengellisen painostuksen tai syyllistämisen kohteeksi. 

T: Agnostikko

Vierailija
15/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole vahvaa uskoa mihinkään, mutta sanoisin, että anna itsellesi aikaa. Hyväksy se, että epäilet - se on luullakseni uskonasioissa täysin normaalia. Eikö kristinuskon Jumala ole ymmärtävä ja armollinen? Jos on, Hän kyllä hyväksyy ajoittaisen epäilyn.

Ei kai sinun myöskään tarvitse luopua kristinuskosta kokonaan? Mitä jos etsisit itsellesi uuden seurakunnan? En tiedä taustojasi, mutta kirjoituksestasi tulee vaikutelma, että olet joutunut jonkinlaisen hengellisen painostuksen tai syyllistämisen kohteeksi. 

T: Agnostikko

En ole edes uskonnollisesta perheestä, mutta olen uskonut/uskon yhtä tiukasti kuin esim. helluntailaiset. Luterilaista kirkkoa olen aina pitänyt vähän hukassa olevana, ”kivana” kirkkona. AP

Vierailija
16/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Jeesuksen luo epäilyksinesi. Kerro mikä mättää.

Vierailija
17/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Jeesuksen luo epäilyksinesi. Kerro mikä mättää.

Yritän, mutta pelkäänpä taaa vaan radiohiljaisuutta. Entä jos Jeesus tosiaan vastaa muille, mutta mulle ei? Haluaako Jeesus että luovun uskosta?

Vierailija
18/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveeseen uskoon kuuluu, myös epäily ja etsiminen. Ei ole tervettä luottaa sokeasti kaikkeen. On asioita joita on hyväkin epäillä.

Vierailija
19/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei ole varmaan koskaan vastannut rukouksiini. En tiedä vaan onko sitä heppua olemassa muualla kuin mielikuvituksessa. Enemmän uushenkisyys vetää puoleensa. Vaikeaa. Kait mä haluaisin uskoa, mutta tuntuu etten vaan pysty.

Alkaisit kuunnella radiosta radio Dein kanavaa. Se löytyy eri taajuuksilta eri puolilla Suomea. Oulun kieppeillä esim 106.9.aamulla kuudelta ja illalla yhdeksältä ja yöllä vielä uusintana ohjelma raamattu kannesta kanteen. Netistä voi kuunnella alusta asti raamatunselitystä. Jumalan sanan salaisuudet avautuvat. 😇

Vierailija
20/24 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei tunnu kovin vapaalta uskiksena.

Miksi ei tunnu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä