Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaa lapsen tulevaisuus

Vierailija
11.02.2021 |

Kun hän ei lukemisesta huolimatta ole kovin hyvä koulussa eikä hän todellakaan jatka isänsä jalanjäljissä, koska tuo on kuoleva ala. Mistä te olette keksineet linjan jolle lapsenne on ammattikoulussa mennyt? T. Ammattivalittaja

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omaa lastaan saa auttaa. Ei lapset itsestään tiedä, mitä ammatteja on olemassa. Aikuisen siinä on autettava, jos haluaa lapselle paremman elämän. Lapsi sitten itse valitsee tietysti.

Rekkakuskiksi ei kannata, karmea työ.

Ensihoitajan täytyy olla fiksummasta päästä, joten ei aloittajan pojalle.

Miespuoleiselle lähihoitajalle löytyy AINA töitä, takuuvarma palkka. Eikä tarvitse olla fiksu ollenkaan, riittää että noudattaa oheita.

Hyvistä muurareista, jotka eivät juo ja hoitavat hommat, on huutava pula. Mutta yksinyrittäjänä pitää osaa hoitaa eläkemaksut ja pitää osata laskea itselleen tuntihinnat. Mutta o todella fyysisesti raskas homma, eli pitää olla elintavat kunnossa lävitse elämän, jos haluaa selvitä eläkkeelle ilman mutkia.

Sähkäreistä samoin on pula, mutta siinä hommassa täytyy olla fiksu. Toisaalta poika hoitaa kouluhommat, joten voisi hyvin sopia tuohon. Sähkärin pitää olla tarkka.

AP antoi jo yhdelle lapselleen paremman elämän antamalla lapsen pois. Sama ratkaisu toimisi tämän nykyisenkin kanssa. Ei AP:n kanssa hyvää elämää saa lapsi, tai kukaan muukaan, ihan sama mitä tekee. 

Vierailija
22/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se lapsi haluaisikin sille media-alalle niin se on silti sinun lapsesi valinta, ei sinun. Jos lapsesi on tosiaan 12 niin älä nyt jaksa vielä hätäillä sitä, ettei tiedä omaa alaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omaa lastaan saa auttaa. Ei lapset itsestään tiedä, mitä ammatteja on olemassa. Aikuisen siinä on autettava, jos haluaa lapselle paremman elämän. Lapsi sitten itse valitsee tietysti.

Rekkakuskiksi ei kannata, karmea työ.

Ensihoitajan täytyy olla fiksummasta päästä, joten ei aloittajan pojalle.

Miespuoleiselle lähihoitajalle löytyy AINA töitä, takuuvarma palkka. Eikä tarvitse olla fiksu ollenkaan, riittää että noudattaa oheita.

Hyvistä muurareista, jotka eivät juo ja hoitavat hommat, on huutava pula. Mutta yksinyrittäjänä pitää osaa hoitaa eläkemaksut ja pitää osata laskea itselleen tuntihinnat. Mutta o todella fyysisesti raskas homma, eli pitää olla elintavat kunnossa lävitse elämän, jos haluaa selvitä eläkkeelle ilman mutkia.

Sähkäreistä samoin on pula, mutta siinä hommassa täytyy olla fiksu. Toisaalta poika hoitaa kouluhommat, joten voisi hyvin sopia tuohon. Sähkärin pitää olla tarkka.

AP antoi jo yhdelle lapselleen paremman elämän antamalla lapsen pois. Sama ratkaisu toimisi tämän nykyisenkin kanssa. Ei AP:n kanssa hyvää elämää saa lapsi, tai kukaan muukaan, ihan sama mitä tekee. 

Että olet ilkeä. Lapsellani on isäkin. Ap

Vierailija
24/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämällä persuja äänestät myös lapsien elämän puolesta. Tässä se suurin syy miksi aion äänestää perussuomalaisia pian kuntavaaleissa.

Vierailija
25/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huolissani lasteni tulevaisuudesta, koska äitinsä on aina ollut työhaluton ja elääkin tuilla leveämmin kuin minä, työssäkäyvä ihminen. Ei liene vaikea arvata kumman jalanjälkiä lähtevät seuraamaan, jos eivät pääse jo nuorena työn syrjään kiinni. Siis sellaisen työn, jossa viihtyy. Nykypäivän työelämä ei ole mitään herkkua, sen tiedän. Aina vaaditaan enemmän ja enemmän. Ja auta armias, jos kokoomus pääsee taas leikkauksineen ja tuottavuuden lisäämisvaatimuksineen valtaan. Nyt jo me työssäkäyvät ollaan katkeamispisteessä vaatimusten alla ja tulotaso on silti heikko.

Vierailija
26/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ihan kiinni siitä mitä lapsi itse haluaa, minkälaisista asioista hän on vähimmässäkään määrin kiinnostunut. Joku kirjoitti, ettei missään tapauksessa rekkakuskiksi, ihan karmeaa. Poikani opiskelee sellaiseksi ja koulussa on puhuttu vaikeista työajoista ym. huonoista puolista. Ainakin toistaiseksi poika on tosi innoissaan hommasta. Hänen oli ennen todella vaikea herätä aikaisin, edes yhdeksäksi kouluun. Nyt rientää innoissaan työharjoitteluun, joka alkaa seitsemältä. Itse en tunne mitään vetoa koko hommaan, eikä sitä voi ulkopuolinen toisen puolesta päättää. Minä ja mieheni olemme akateemisia, mutta pojallemme joku tietokone- ja palaverityö olisi aivan kauheaa. Toki jossain määrin täytyykin aikuisen ajaa realiteetteja lapsen päähän, jos on erittäin huonosti työllistävä ala ja lapsella ei ole mitään omaa yritysideaa tms. Mutta enemmän näitä tällaisia aloja on sitten jossain korkeakoulupuolella, luulisin. Ihmettelen joskus mitä liikkuu näiden vanhempien päässä, jotka aivan empimättä olettavat lastensa olevan samanlaisia kuin he itse tyyliin "en ole ikinä voinut ajatellakaan opiskelevani kokiksi, missään nimessä lapsenikaan ei saa niin tehdä!".

Vierailija
27/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tyttö kyseessä, niin lähihoitajaksi. Lähihoitajille on töitä ja koulutus on todella helppo.

Miksi pojat eivät voi mennä myös lähihoitajaksi? 

Vierailija
28/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämällä persuja äänestät myös lapsien elämän puolesta. Tässä se suurin syy miksi aion äänestää perussuomalaisia pian kuntavaaleissa.

Eikös perussuomalaiset ole niitä, joiden mielestä köyhiltä pitää ottaa äänestysoikeudet pois? 

Vierailija
29/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tyttö kyseessä, niin lähihoitajaksi. Lähihoitajille on töitä ja koulutus on todella helppo.

Miksi ei poika voi opiskella lähihoitajaksi? Ei niissä hommissa pillua tarvita.

Vierailija
30/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "keksinyt" yhdelle lapselleni alan, jota hän lähti opiskelemaan. Tai siis minä ehdotin läpällä yhtä alaa, ja hän valitsi sen. Pieleenhän se meni, ja hän keskeytti opinnot jo syyslukukauden lopussa.

Eli anna lapsesi valita itse se ala, mitä lähtee opiskelemaan. Yläkoulussa on opinto-ohjaaja, joka opastaa häntä siinä.

Vierailija
31/31 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se lapsi haluaisikin sille media-alalle niin se on silti sinun lapsesi valinta, ei sinun. Jos lapsesi on tosiaan 12 niin älä nyt jaksa vielä hätäillä sitä, ettei tiedä omaa alaansa.

Juu, ei tarvitse vielä 12 vuotiaana tietää, mihin jatkaa peruskoulun jälkeen.

Meillä esikoinen tiesi, mihin hakee, kun lähti aamulla kouluun sinä päivänä, jolloin se yhteisvalint oli tarkoitus tehdä. Kun tuli iltapäivällä kotiin, kertoi hakeneensa eri alalle kuin mitä oli aikaisemmin suunnitellut. Ja oli lopulta tyytyväinen valintaansa.

Kakkonen kävi vaihtamassa ykkösvaihtoehdon toiseksi vielä sen jälkeen kun oli yhteishaun tehnyt.

Kolmas opiskeli puoli vuotta sitä alaa, jonka ysin keväällä valitsi. Haki sitten toiseen kouluun, jossa on nyt tykännyt olla.