Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyajan varhaisteinit on niin laiskoja???

Eevis
11.02.2021 |

Kun itse olin nuori 70-80 luvun taitteessa, niin silloin tehtiin kotitöitä, sekä autettiin vanhempia kaikissa muissakin hommissa, mihin vaan kyettiin. Ei nykyää kultamussukat tee muuta kuin makaa ja pelaa tai muuten netissä, Puhumattakaan, että osallistuisi jotenkin ees kotitöihin.
Likkuminen max. 1km päivässä ja sekin tulee koulun käytävillä, jos nyt sinnekkään jaksavat mennä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset sitten ole vaatinut lapsiltasi enempää? Tai lasten isä?

Vierailija
2/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan epäonnistuttu kasvattajina?

Vierailija
4/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietouteni on hataralla pohjalla, mutta kirjoitan jotain, ehkä joku osaa korjata.

Siksi että älylaitteet häiritsevät motivaatiosta vastaavan aivokemian eli dopamiinin toimintaa. Sitä erittyy liikaa Äly Kännyköitä selaillessa, minkä vuoksi osa reseptoreista menee kiinni. Sille syytä en muista. Sitten kun pitäisi tehdä jotain, mikä ei aiheuta niin paljon dopamiinin erittymistä, se toiminta ei tunnukaan miltään, koska reseptoreita ei ole tarpeeksi auki. Sama kuin muissakin riippuvuuksissa.

Vierailija
5/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se vaatii vanhemmilta panostusta opettaa lapselle hyvät arvot sekä käytänmän taitoja ja nykyvanhemmat on liian laiskoja siihen. Miten nuori oppii mitään, kun vanhempi somettaa sohvalla robotti-imurin pyöriessä lattialla ja valmisruuan tai puolivalmisteen lämmetessä uunissa...

Vierailija
6/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan passivoitu koko sukupolvi lykkäämällä ne jonkun ruudun eteen et me äidit ja isät saadaan omaa aikaa.

Vierailija
7/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli pakko. Itse sain selkääni, jos en auttanut.

Vierailija
8/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ruumiillista kuritusta sallita niin hyvin kuin ennen. Tein lapsena talon työt, koska muuten tuli turpaan. 

Vierailija
9/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli se kasvatusperiaate, että "tottelet tai itket ja tottelet".

Vierailija
10/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli se kasvatusperiaate, että "tottelet tai itket ja tottelet".

Jolloin opittiin siihen, että elämässä on pakko tehdä asioita vaikka se tuntuisi raskaalta ja ärsyttävältä. Kun vaihtoehto mikä sille tekemiselle annettiin oli vielä paljon ikävämpi.

Vierailija
11/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4045950/mies-stressaa-kun-joutuu-hoitam…

Tässä yksi ketju, jossa on oikein oivallinen esimerkki miksi. Äidit hyysää niitä lapsia ihan liikaa ja tekevät itse kaiken. Ja kun itse ei siihen pystytä nyt toisen osapuolen pitäisi jatkaa sitä samaa hotellitason ylläpitoa.

Vierailija
12/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mietitään sitä, miten saadaan niille lapsille koko ajan kiva olo ja sen lasten elämä on sitä ikuista sunnuntaita.

Vierailija
13/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lol

Vierailija
14/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varhaisteini (on nykyään teini, eli tästä nyt on muutama vuosi aikaa) käveli kouluun ja takaisin: 3km, liikkui koulussa ne välkät ja sitten koulupäivän jälkeen kävi 4xvkossa kahden tunnin futistreeneissä ja 4xvkossa kahden tunnin koristreeneissä (kyllä tiistaisin oli molemmat, jolloin siirryttiin suoraan futiksesta korikseen), vkonloppuna oli yleensä molempina päivinä peli, noin kaksi tuntia. Että oisko sun ongelma sun kasvatuksessa? Ja tässä vielä sen lisäksi kävi kitaratunnilla kerran viikossa. 

Vierailija
15/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mietitään sitä, miten saadaan niille lapsille koko ajan kiva olo ja sen lasten elämä on sitä ikuista sunnuntaita.

Vanhemmat on lasulla pelottelemalla saatu opetettua siihen, että jos lapsella on ikävä olo niin pitää tehdä kaikkensa jotta se ikävä olo loppuisi.

Vierailija
16/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan pakko. Itse olen näitä avainkaula lapsia, joiden oli pakko tulla pienestä pitäen itsenäisesti toimeen. Muuten olisi jäänyt ilman ruokaa, puhtaita vaatteita ja ei se kotikaan niin siisti olisi ollut.

Vierailija
17/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun varhaisteini (on nykyään teini, eli tästä nyt on muutama vuosi aikaa) käveli kouluun ja takaisin: 3km, liikkui koulussa ne välkät ja sitten koulupäivän jälkeen kävi 4xvkossa kahden tunnin futistreeneissä ja 4xvkossa kahden tunnin koristreeneissä (kyllä tiistaisin oli molemmat, jolloin siirryttiin suoraan futiksesta korikseen), vkonloppuna oli yleensä molempina päivinä peli, noin kaksi tuntia. Että oisko sun ongelma sun kasvatuksessa? Ja tässä vielä sen lisäksi kävi kitaratunnilla kerran viikossa. 

Ei ole varaa tuollaisiin. 

Vierailija
18/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan pakko. Itse olen näitä avainkaula lapsia, joiden oli pakko tulla pienestä pitäen itsenäisesti toimeen. Muuten olisi jäänyt ilman ruokaa, puhtaita vaatteita ja ei se kotikaan niin siisti olisi ollut.

Kai olet käynyt vuosia terapiassa hakemassa ”keskusteluapua” itkuiseen oloon ja syyttämässä vanhempia 😅

Vierailija
19/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmm. ap ei tainut puhua omista ongelmistaan vaan havannoistaan ihan yleisellä tasolla?

Meilläkin on tuollaisia supersankari lapsia, jotka hoitaa koulunsa, harrastaa, osallistuu kodinhoitoon, jne mutta kun en elä siellä omassa pienessä kuplassani ilmiö on hyvinkin tuttu.

Vierailija
20/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko hän teki kotitöitä???? Siitä oli kyse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän