Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita yli nelikymppisiä, jotka ovat täysin terveitä?

Vierailija
09.02.2021 |

Ei siis ole diagnosoitu mitään sairautta, eikä käytä mitään säännöllistä lääkitystä.

Olen kohta viisikymppinen ja joka kerta työterveyslääkärillä tarkastuksessa käydessäni lääkäri tuntuu aina ihmettelevän, kun olen täysin terve. Onko tämä tosiaan niin epätavallista vai onkohan lääkäreillä vain vääristynyt käsitys?

Kommentit (53)

21/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin terve täälläkin. Olen koko työhistoriani aikana ollut vain muutaman päivän saikulla.

En käytä mitään lääkkeitä, enkä ole edes allerginen millekään. Syön kaikkea. En sairasta flunssaa ikinä, en edes lapsena sairastanut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveitä ei olekaan, on vain huonosti tutkittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v astmalääkitys syntymästä saakka, ei mitään muuta sairautta tai lääkitystä.

Mutta milloin mikäkin paikka kipeä, selkä kahdessa nikamavälissä ei ole kunnollista välilevyä, polvi, kyynärpää, olkapää, työtapaturmassa paskottu käsi ym.

Vierailija
24/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi viiskymppinen mies, jolla kaikki kunnossa kivikovaa stondista myöten.

Vierailija
25/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, 45 olen ja kyllä tyytyväinen ettei ole mitään lääkitystä ikinä tarvinnut. Mut kyllä monella ikätovereillani jo on verenpaine- tai muuta lääkitystä.

Itsellä ainoa vaiva on sisäänkasvanut kynsi, mikä joskus vaikeuttaa lenkkeilyä... ei kiva ollenkaan, mutta kunnon jalkojenhoitajalla on tähän asti selvitty.

Käy leikkauttamassa se kuntoon, ihan kymmenen minuutin homma.

Vierailija
26/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve, mutta eipä minua ole kovin huolella myöskään tutkittu. Olen varma, että jos tehtäisiin kokovartalo-MRI ja otettaisiin kaikki mahdolliset verikokeet, verenpaineet ja muut sydämen rasitustestit ja hengityskokeet, jotain vikaa löytyisi.

Vierailija
27/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Silti, vaikka olen sairaalloisen ylipainoinen ja ollut 20 vuotta alkoholin suurkuluttaja. Mutta ei edes veriarvoissa mitään vikaa 46 v iässä, ei mitään vaivoja, väsymystä tms.

Vierailija
29/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveitä ei olekaan, on vain huonosti tutkittuja.

Terveisin lääketehtaan omistaja

Vierailija
30/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja täysin terve, mutta myöskään 70v äidilläni ei ole mitään lääkityksiä. Kannattaa pitää itsestään huolta.

Ärsyttää tällaset hihkumiset, ihan kuin kaikki sairaudet olisi oman huolimattomuuden tulosta. Sitten kun sinäkin sairastut niin saa kai tulla ilkkumaan että näköjään epäonnistuit pitämään itsestäsi huolta pidemmän päälle.

Vierailija
31/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai. Olen tasan 40 enkä ole pitänyt itseäni mitenkään erikoisena, vaikka olen fyysisesti terve. Selkä vain on ajoittain jumissa istumatyön takia. Ja masennuslääkitys on menossa. 

Alapeukuista päätellen ilmaisin itseni vähän huonosti. Tarkoitin siis, että ei ole minun mielestäni mitenkään erikoista, että nelikymppinen on fyysisesti terve. Omalla kohdallani nyt sattuu olemaan tuo masennuslääkitys, mutta minullakaan ei ole mitään fyysistä kremppaa. En siis väittänyt, että itse olisin täysin terve. 

Vierailija
32/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja täysin terve, mutta myöskään 70v äidilläni ei ole mitään lääkityksiä. Kannattaa pitää itsestään huolta.

Ärsyttää tällaset hihkumiset, ihan kuin kaikki sairaudet olisi oman huolimattomuuden tulosta. Sitten kun sinäkin sairastut niin saa kai tulla ilkkumaan että näköjään epäonnistuit pitämään itsestäsi huolta pidemmän päälle.

Myös positiivinen asenne edesauttaa terveyttä. Ehkä meidän kahden ero onkin sittenkin siinä eikä terveissä elintavoista. Silti olen sitä mieltä että liikkumalla ja syömällä terveellisesti voi parantaa todennäköisyyksiään terveeseen elämään, mielestäni en ole väittänytkään että kaikki sairaudet olisi vältettävissä.

Vierailija
33/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yli 70-vuotaitakin, joilla ei mitään lääkitystä ja perusterveitä.

Olen 45-vuotias, ei lääkitystä, mitään sairauksia, allergioita, enkä koskaan ole ollut sairaalassa. Viimeksi sairaslomalla sikainfluenssan takia vuonna 2009. Reikiäkin hampaissa nolla. 😀 Omassa ikäluokan ystäväpiirissänikin ollaan ihan ”perusterveitä”. Ei kai tämä niin tavatonta ole?

Vierailija
34/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kai muuten, mutta tuo psori iski alle kolmikymppisenä. Eipä sille oikein voi mitään. Samoin iho on ollut atooppinen koko iän.

Vierailija
35/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä on epätavallista olla täysin terve yli 40v.

Vierailija
36/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen vähän päälle nelikymppinen, ei mitään kansantauteja tai mitään lääkitystä vaativaa, eikä muitakaan vaivoja. Tai no vähän siitepölyallergiaa, mutta sekin on nykyään aika vähäinen vaiva ja hoituu satunnaisesti otetuilla käsikauppalääkkeillä. En ole ikinä kipeä, yleensä en edes flunssassa (viimeksi varmaan neljä vuotta sitten, influenssa karttaa minua).  Olen normaalikroppainen, liikun aika paljon, kokkaan monipuolista ruokaa hyvistä raaka-aineista ja nukun kunnolla. Viikonloppuisin syön kyllä herkkuja ja juon alkoholia (en kännää). 

Vierailija
37/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 47 vuotias ja terve kuin pukki. Käyn joka syksy kattavissa labratesteissä ja tuloksissa ei ole ollut koskaan mitään moitittavaa. Myös kuntoni on oikein hyvä ja en ole ollut kymmeneen vuoteen töistä oman sairauden takia kuin pari päivää, molemmissa syy oli lapsilta saatu vatsatauti. En ole ikinä edes nuhassa. Vain ikänäkö hieman ärsyttää, mutta ostin Tokmannilta hyvät lasit. 🤓

Vierailija
38/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös positiivinen asenne edesauttaa terveyttä. Ehkä meidän kahden ero onkin sittenkin siinä eikä terveissä elintavoista. Silti olen sitä mieltä että liikkumalla ja syömällä terveellisesti voi parantaa todennäköisyyksiään terveeseen elämään, mielestäni en ole väittänytkään että kaikki sairaudet olisi vältettävissä.

Viesteistäsi ei ainakaan välity mikään positiivinen asenne, vaan ilkeys ja ylemmyydentunto. Tiesitkö, että empatian tunteminen on terveen tunne-elämän yksi perusasia?

Vierailija
39/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kuin pukki. Kipeä viimeksi tokalla luokalla vesirokossa. Jotain lieviä urheiluvammoja on ollut kyllä ja autokolarissa murtui useampia luita , mutta ei niistäkään mitään pysyvää vaivaa jäänyt. Sukuvika ilmeisesti, vaari on päälle 90 ja ollut viimeksi sairaana 50-luvulla kun täällä kiersi se aasialainen influenssa. Isän en myöskään tiedä sairastaneen mitään koskaan, mutta hänellä on kyllä selkävaikoja työuralta muistona.

Vierailija
40/53 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpälä pystyssä! :)  Ei siis tiettävästi mitään sairauksia enkä käytä mitään lääkitystä. Täytin lokakuussa 2020 47 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi