Löytyykö muita yli nelikymppisiä, jotka ovat täysin terveitä?
Ei siis ole diagnosoitu mitään sairautta, eikä käytä mitään säännöllistä lääkitystä.
Olen kohta viisikymppinen ja joka kerta työterveyslääkärillä tarkastuksessa käydessäni lääkäri tuntuu aina ihmettelevän, kun olen täysin terve. Onko tämä tosiaan niin epätavallista vai onkohan lääkäreillä vain vääristynyt käsitys?
Kommentit (53)
Ei minullakaan ole mitään sairautta, eikä ole ollutkaan mitään flunssaa pahempaa ikinä. Enkä usko olevani mitenkään poikkeava ikäryhmässäni 50+. Tyytyväinen tietysti olen.
Ei kai. Olen tasan 40 enkä ole pitänyt itseäni mitenkään erikoisena, vaikka olen fyysisesti terve. Selkä vain on ajoittain jumissa istumatyön takia. Ja masennuslääkitys on menossa.
Juu, 45 olen ja kyllä tyytyväinen ettei ole mitään lääkitystä ikinä tarvinnut. Mut kyllä monella ikätovereillani jo on verenpaine- tai muuta lääkitystä.
Itsellä ainoa vaiva on sisäänkasvanut kynsi, mikä joskus vaikeuttaa lenkkeilyä... ei kiva ollenkaan, mutta kunnon jalkojenhoitajalla on tähän asti selvitty.
Olen 40 ja täysin terve, mutta myöskään 70v äidilläni ei ole mitään lääkityksiä. Kannattaa pitää itsestään huolta.
No vähän hartioita jumiin ja parikymppisenä loukkaantunutta polvea kolottaa, mutta siinäpä ne. Kai. Kolesterolia tai verenpainetta ei tarvitse toistaiseksi lääkitä.
Kaverit napsii lääkkeitä kilpirauhaseen, kakkostyypin diabetekseen, korkeaan kolesteroliin, unettomuuteen, verenpaineeseen... käyvät leikkauttamassa ahtautuneita ranteita ja luiskahtameita välilevyjä.
Ikää 47v.
44 enkä ole koskaan syönyt päänsärkypilleriä kummempaa lääkettä. Mikään ei kolota eikä ole mitään vaivoja koskaan ollutkaan. Sairaalassa en ole ollut ikinä ja lääkärissä käynyt vain rutiinitarkastuksissa / hakemassa saikkulappua flunssaan. En kuitenkaan usko että olisin kovin harvinainen tapaus, sen verran hyväkuntoisilta myös ikätoverini vaikuttavat.
Olen 44v eikä ole ollut mitään kummempia vaivoja. Ei ole myöskään mikään paikka ikinä kipeä, vaikken edes mitenkään ihmeemmin itsestäni huolehdi. En ole koskaan käynyt esim. hierojalla, jumpassa kyllä käyn kerran-pari viikossa ja kävelen aika paljon. Viiniä juon välillä ja myös röökiä menee joskus. Ihan normipainossa ollut aina ja siihenkään en panosta, olen vaan.
Sama, lääkäri viimeksi ihmetteli ja itsekin vasta silloin oikeasti havahduin ikääni. Olo on ihan sama kuin parikymppisenä ja olen tietty siitä kiitollinen.
60. - ei mitään lääkitystä. Eikä sairautta. Toivottavasti mahd pitkään näin.
47 eikä mitään lääkityksiä. Joskus, ehkä kerran vuodessa joutuu ottamaan päänsärkytabletin, mutta muuten riittää D- vitamiini ja magnesium.
Geenit vaikuttaa tosi paljon, mutta tässä iässä viimeistään alkaa myös elintapojen vaikutus näkyä. Kyllä mullakin on tutuissa paljon sellaisia, joilla on kohonnutta verenpainetta, korkeaa kolesterolia, epämääräisiä sydänoireita, alkavaa nivelrikkoa, korkeita sokeriarvoja, jne.
Itsekin olen täysin terve ja kaikki arvotkin huippuluokkaa. Suvussa on yhtä sun toista, oletan että sieltä ne mullekin joskus puhkeaa, mutta yritän lykätä sitä päivää elämällä terveellisesti.
Minä olen, kohta 50 v. Töistä pois olin viimeksi 20 vuotta sitten ja silloinkin vain 3 päivää. Täytyy toivoa että näin jatkuisikin
Minä olen 44 v ja mulla on verenpainelääkitys, aloitin sen jo kolmekymppisenä. Ystävistäni kaikki ovat täysil terveitä, joten ei kai se niin harvinaista ole.
55 v. Ei muuta säännöllistä lääkitystä kuin äskettäin aloitettu hormonihoito. Hyvät geenit ja tuuri.
Täysin terve. Ikää vähän alle 50-v.