Mitä on hengellinen väkivalta ja mitä se aiheuttaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
mentaliteetti eli mieli eli suu kirjoitti:
Mentaliteetti tekee hengellisyyteen väkivaltaa. Hengellisyys ei tee väkivaltaa hengellisyyteen vaan on henkinen. Älkää uskokoo ketjun paskanjàuhantaan.
Juutalaiset ovat suomalaisen systeemin hysterian lietsojia esim. venäjä uhka valheilla. T: Putin. Ne harrastavat sitä venäjällä ja amerikassa myös mutta eri muodossa. Älkää menkö lankaan.
Ihmisen likainen mieli on sitä mieltä että että minun pitäisi antaa minun hengellisyyden chacran eli kruunu chakran suklaa cacao papuja heidän mieliksi sen lisäksi että ihmisen likainen mieli on varastanut jalohopeaniÇ-l-í-p-p-e-r metallini. Jos yksikin ihminen varastaa yhdenkin minun hengellisyyden suklaa cacao papujani niin se tietää katastrofaalisia seurauksia ihmiskunnalle, varas menettää vähintään kymmenen ihmisen hengen perhettä kohtaan jos joku ídíooťťí toimii näin epäjalosti ja epälojaalisesti. T: Jumala ja Taivaan isä.
Veli todistaa väkevästi!
Vierailija kirjoitti:
mentaliteetti eli mieli eli suu kirjoitti:
Mentaliteetti tekee hengellisyyteen väkivaltaa. Hengellisyys ei tee väkivaltaa hengellisyyteen vaan on henkinen. Älkää uskokoo ketjun paskanjàuhantaan.
Juutalaiset ovat suomalaisen systeemin hysterian lietsojia esim. venäjä uhka valheilla. T: Putin. Ne harrastavat sitä venäjällä ja amerikassa myös mutta eri muodossa. Älkää menkö lankaan.
Ihmisen likainen mieli on sitä mieltä että että minun pitäisi antaa minun hengellisyyden chacran eli kruunu chakran suklaa cacao papuja heidän mieliksi sen lisäksi että ihmisen likainen mieli on varastanut jalohopeaniÇ-l-í-p-p-e-r metallini. Jos yksikin ihminen varastaa yhdenkin minun hengellisyyden suklaa cacao papujani niin se tietää katastrofaalisia seurauksia ihmiskunnalle, varas menettää vähintään kymmenen ihmisen hengen perhettä kohtaan jos joku ídíooťťí toimii näin epäjalosti ja epälojaalisesti. T: Jumala ja Taivaan isä.
En lähtisi väittämään että minä tekisin nytten jotain uskonnollista blaa...blaa...blaa... näkemystä. Söin yhden tälläisen suklaa cacao pavun eilen ja en ajatellut palstailla eilen ennen tämän cacao pavun syöntiä mutta Jumala ohjasi minut palstailemaan. En lähtisi syyttämään Jumalaa epähengeölisyydestä.
Poika katsoo nyt jalkapallo ottelua.
T: Jumala. Söin tämän cacao pavun 23:00 jälkeen. Älkää tehkö idíotismíä ihmisen mentaliteetti on jo tehnyt sitä tarpeeksi.
Kukaan ei tykkää covid-19 viruksesta eli coronaviruksesta... joo mutta nyt jalkapalloa ja ennen nukkumaan menoa yksi cacao papu. Hyvää yötä. Huomenna on parempi päivä toivon mukaan. En tule palstaan huomenna. Vannon kautta kiven kannon. Pommin varma.
JJ Lou TV TV on IFBB isä ESC mitä teet niin ESC juu pool TDC niin en
Hengellinen väkivalta on Jumalan voima ja sitä voimaa tulee käyttää säälimättä väärähenkisiä vastaan. Ihmiset eivät halua että heitä nuhdellaan syntisestä elämästä, vaan he haluavat tehdä oman mielensä mukaan mutta se on väärin. Meillä Rauhanyhdistyksellä välitetään uskonveljistä niin paljon että hoitokokouksissa tuomitaan heidät ikuisesti helvettiin. He r
Hengellinen väkivalta ei tarvitse järjestäytynyttä uskontoa toteutuakseen, vaan myös muunlainen hengellisyys riittää (new agen piiristä löytyy vaikka mitä, astrologian piiristä löytää tätä jne,). Tarvitaan emotionaalisesti kypsymättömiä ihmisiä, jotka pyrkivät kontrolloimaan ja manipuloimaan toisia. Välineeksi otetaan sitten hengellinen maailma, mitä tahansa se heidän viitekehyksessä tarkoittaakin. Kaikki hengellisyys ei tietenkään ole väkivaltaa, vaikka moni täälläkin niputtaa ne yksiulotteisesti toisiinsa.
Henkistä väkivaltaa, jossa uskontoa käytetään aseena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollista väkivaltaa. Painostusta, alistamista, pelottelua, uhkailua.
Tuo on juuri tulkintaa ja sitä minkä roolin ottaa vastaanottajana.
Lapsella ei ole vaihtoehtoja. Hän on aikuisten armoilla.
Kävin esikoislapseni kanssa Jyväskylän kaupungin avoimessa päiväkodissa. Pääsiäistilaisuudessa pidettiin saarna jossa peloteltiin syntien seuraamuksilla. Alle kaksivuotiaita lapsia. Lähdin pois enkä palannut. Kumpi syyllistyi hengelliseen väkivaltaan, pappi vai minä?
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa, jossa uskontoa käytetään aseena.
Tätä näkyy yhtä lailla suvaitsevaisina itseään pitävien uskovien piirissä; heidän näkökulmastaan väärässä olevia saa pilkata, heille saa kollektiivisesti naureskella ja heitä avoimesti halveksia, heitä ei vaivaa lainkaan se, että he itse ovat niitä jotka ovat työntyneet syrjäyttämään traditiota yksipuolisesti omiin ehtoihinsa sanellen. Ei, koska hehän ovat kaiken arvostelun yläpuolella vaikkapa viimeisimpään tieteeseen vedoten!
Korkea koulutus itsessään ei anna minkäänlaista suojaa henkistä ja hengellistä väkivaltaa vastaan. Se ei myöskään takaa itsenäistä ajattelua tai moraalista rehellisyyttä.
Mulla oli kaveri yläasteella, joka oli Jehovan todistaja ja hän harkitsi todella paljon, että eroaa siitä. Mutta ei sitten eronnut kun hänen sisko ja vanhempansa olisivat hylänneet hänet. Esimerkiksi se on hengellistä väkivaltaa.
Se on sitä, kun Jumala vetää sinua turpaan niin, että luut vain kolisevat.