Maskien käytöstä ei tulla luopumaan vaikka korona laantuisi
Maskit ovat tulevaisuutta.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f6756311-538b-4758-a9f0-c27fc…
Kommentit (45)
Kyllä näin on. Saa tulla seuraavaksi vaikka mikä flunssa niin sama homma. Parastahan tässä vitsissä on että täassä limarättikulttuurissa asiat pahenee
Kyllä näkee miten ääliöitä nämän maskin käyttäjät on, kun niitä v***n käytettyjä maskeja on maassa kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Iso peukku maskitulevaisuudelle👍
Jep 👎
🖕
Ainakin tuo esimerkkikuvan visiiriratkaisu näyttää erittäin epämukavalta silmälaseja käyttävillä, ellei sitten menisi päähän ollenkaan. Hiukan ahdistaa ajatus tulevaisuudesta, jossa joka paikassa mihin kuljet on kaikilla jotain kasvojen edessä. Hyväksyn kyllä tämän väliaikaisen maskiratkaisun, mutta en haluaisi sen jatkuvan minään yleisenä tapana sitten, kun pandemiaa ei ole.
Kaikelle uudelle on aina kova vastustus. Maskeja ei Suomessa näkynyt keväällä/kesällä juuri kenelläkään. Nyt suurin osa käyttää, se on aivan normaalia. Aasiassa maskeja on käytetty vuosia. Muutaman vuoden kuluttua suomalaisetkin kävelevät kiltisti maskit kasvoillaan. Tulevaisuudessa kukaan ei liiku minnekään ilman maskia.
Alan pikkuhiljaa vähentää maskin käyttöä. Kun korona hiipuu, niin lopetan kokonaan.
Mieluummin sitten ne kypärät päähän. Säästyy samalla aivotärähdyksiltä
Maskillisen tulevaisuuden hyväksyn jotenkuten vielä. Mutten selibaatissa loputtomiin olemista. Rajansa kaikella.
Samoin, 27. Käytän tällä hetkellö maskia vain kaupassa (en kulje julkisilla ja olen etätöissä). Katson tämän rokotusrumban ja luovun sitten siitäkin vähästä maskin käytöstä.
Me teemme itse tulevaisuuden.
liika hygieenisyys pilaa ihmisten vastustuskyvyn viruksille ja allergiat lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Naamalappu ei vaikuta yhtään mihinkään, ei estä mitään ja näyttää tyhmältä.
Vaikuttaa moneenkin, sekä hapen saantiin että virusten leviämiseen, esti minultakin koronan todistettavasti ainakin kerran ja minä näytän kauniimmalta sen kanssa kuin ilman ;) *ei tykkää nenästään*
Muuta?
Ne, joiden täytyy pärjätä vain ulkonäöllään, ei halua maskeja. Turbohuulet ei näy, mutta pikkuruiset tihrusilmät kyllä näkyy.
Me fiksummat pärjäämme alyllä, ulkonäkö on sivuseikka.
En tule ikinä laittamaan moista pellenaamaria naamaan.
Haluaisin kaasunaamaripakon aina kun on muiden seurassa (3 m etäisyydellä).
Itse haluaisin, että pisaroita ja aerosoleja torjuttaisiin mieluummin esimerkiksi julkisten tilojen ilmanvaihtoa tehostamalla.
Kyllä minustakin ihan toivottua pitää maskia kipeänä koronan jälkeenkin, yskimishygienia kun ei tunnu olevan monillakaan hallussa. Itse aion tulevaisuudessa pitää keväisin kangasmaskia helpottamaan siitepölyallergiaa, katupölyltäkin se vähän suojaa, eikä jää kalliit maskit kokonaan käyttämättä kun nyt olen siirtynyt kokonaan kirurgisiin. Olen allerginen myös huonepölylle ja huomannut, että maski auttaa jos siivoaa hyvin pölyistä kohdetta tai järjestelee vaatekaappia tms. Mutta turha pelotella että kaikki joutuu nyt ikuisesti pitämään maskeja koko ajan kun ei se pakollista ole nytkään.
HoidetaanSyytä kirjoitti:
Itse haluaisin, että pisaroita ja aerosoleja torjuttaisiin mieluummin esimerkiksi julkisten tilojen ilmanvaihtoa tehostamalla.
Tämä on ihan hyvä pointti myös, mutta ei se ilmanvaihto hirveästi mieltä lämmitä jos joku vaikka kauppajonossa tai bussissa pärskii vieressä. Mutta esim. koululuokissa tällaisesta voisi olla iso hyöty.
Miten niin? En hän minä käytä sitä nytkään.
En tule käyttämään influenssan enkä flunssan vuoksi maskia jatkossakaan, vaan palaan siltä osin täydellisesti koronaa edeltävään aikaan. Koska olen jo vuosikymmenten ajan selvinnyt niistä kymmenistä influenssakausista ja flunssakausista jokaisesta oikein hyvin ilman maskia, niin selviän kyllä jatkossakin. Flunssan ehkäisemiseen voi syödä C-vitamiinia ja influenssaan voi käydä ottamassa rokotteen. Sitä paitsi flunssan osalta "virallinen" korona-aikaa edeltävä ohje on, että silloin poissaolon töistä tai koulusta ratkaisee vain oma jaksaminen. Sitä samaa aion noudattaa koronan jälkeen taas.
Sitten, kun Korona-aika on ohi, niin toivoisin, että meille jäisi sellainen maskikulttuuri, että ihminen tuntiessaan itsensä flunssaiseksi käyttäisi suunenäsuojainta, jos joutuu lähtemään ihmisten ilmoille eikä voi jäädä kotiin sairastamaan.