Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko minun kertoa vakavasta pysyvästä sairaudesta työhaastiksessa?

Vierailija
09.02.2021 |

Niin, vai voinko olla kertomatta..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisiko sairautesi kyseisen työtehtävän hoitamista?

Vierailija
2/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tuo ilmi työhöntulotarkastuksessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on skitsoaffektiivinen ja oon yleensä kerran pri vuodessa sairaalahoidossa sen takia

Vierailija
4/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos sairautesi haittaa työtehtäviesi tekoa.

Vierailija
5/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tulee? Jos ei sitä kerro, niin ei yksityinen työterveyshuolto sitä mistään saa tietää.

Vierailija
6/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei vaikuta työhön mitenkään niin miksi tarvitsisi. Koeajallahan voi irtisanoa, joten jättämättä kertominen ei toimi, jos se vaikuttaa työhön.

Vierailija
7/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut suoraan, nyt ei hävetä olla pidemmällä saikulla kun tiesivät siitä jo ennakkoon. Muutenkin olen kertonut avoimesti kaikille, joita saikutteluni voi koskettaa töiden puolesta.

Vierailija
8/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaista tarvitse kertoa. Eikä luulisi kuuluvan myöskään työhöntulotarkastukseen.

Vierailija
9/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tulee? Jos ei sitä kerro, niin ei yksityinen työterveyshuolto sitä mistään saa tietää.

Totta, Kannasta voi piilottaa. Eikä kaikilla yksityisillä ole edes suoraa pääsyä Kantaan muutoinkaan.

Vierailija
10/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista salata kannasta reseptit.

Vierailija
11/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa nuita kansanedustajia ja presidenttejäkään tarkastellaan... Kaikenlaista mielenvikaisuutta tuntuu olevan.

Vierailija
12/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain työhöntulotarkastuksetkin?

Mitä olen viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan työpaikoissa ollut, niin ekan puolen vuoden aikana ei kukaan edes puhunut tarkastuksista. Jos itse otin puheeksi, niin katotaan sitten puolen vuoden jälkeen... ehkä.

Yhdessä paikassa ehdin olla vuoden, kun pomo tuli sanomaan, että pitäs siellä lääkärissä käydä... muttei mitään, että missä jne. Hän etsii tiedot, että voin varata ajan. Puolitoista vuotta eikä mitään tapahtunut.

Jos itse sairastin kävin omalla kustannuksella lääkärissä.

Vierailija
13/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla liian kiltti ja kuuliainen ja kertoa kaikkia henkilökohtaisia asioitaan. Ei kuulu kenellekään. Sairaustiedot voi pitää täysin itsellään. Yleensä mitä vähemmän antaa informaatiota sitä parempi pidemmällä tähtäimellä. Ja varsinkin tämä koskee mielenterveyteen liittyviä asioita työelämässä. Tämä vain neuvona pitkään työelämässä olleelta.

Vierailija
14/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys että saat työn noilla tiedoilla on lähellä nollaa. Kukaan työnantaja ei palkkaa sinua jos kerrot tuon.

Vierailija
15/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on skitsoaffektiivinen ja oon yleensä kerran pri vuodessa sairaalahoidossa sen takia

Et missään tapauksessa kerro, jos haluat työpaikan. Mikään sääntö ei sinua velvoita kertomaan. Jos joudut olemaan sen takia pois, niin ei silloinkaan tarvitse kertoa, toimitat sairaslomatodistuksen, joka menee esimiehellesi.

Vierailija
16/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää kertomatta. Ongelmia kuitenkin tulee sitten kun alat saikuttaa enemmän sairautesi takia.

Vierailija
17/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuosta tilanteesta kokemusta, mutta koin kyllä velvollisuudekseni kertoa mielenterveysongelmistani ja lääkityksestäni. Sain paikan.

Vierailija
18/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa, eikä kannata kertoa myöskään mahdollisessa työhöntulotarkastuksessa. Esim. itselläni ADHD, en ikinä pääsisi erittäin keskittymistä vaativaan alani töihin jos kertoisin. Vaan en kerro, ja pääseen, ja pärjään hyvin.

Vierailija
19/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää kertomatta. Ongelmia kuitenkin tulee sitten kun alat saikuttaa enemmän sairautesi takia.

Siinä vaiheessa ap passitetaan työkykyarviointiin.

Vierailija
20/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta työhaasatteluun kuulu. Työhöntulotarkastukseen kyllä ja he sitten päättävät yrityksen linjauksen mukaan. Mutta kukaan ei työnantajalle kerro henkilökohtaisia asioitasi. Ainoastaan oletko soveltuva vai et.

Joten miksi sinunkaan pitäisi kertoa. Hyvin loogista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä