Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hel""ssä ihmiset heittelee käytettyjä maskeja maahan?!

Vierailija
09.02.2021 |

Kiva repiä koiran suusta :/

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maski lentää maahan kun tyhmää egoistia v1tuttaa

Vierailija
22/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne joku mummo sieltä kerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aivot kärsivät maskin käytöstä happivajeesta, ei jaksa enää ajatella, mietn toimia fiksusti.

Vierailija
24/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:sta tuttu parin tuhannen taalan sakko roskaamisesta käyttöön täälläkin. Tai Singaporen rangaistukset. Roskaamisessa on kyse täysin turhasta kuspäisyydestä, joten mitään armoa ei tule roskaajille antaa.

Vierailija
25/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskinkäyttäjä ehkä kuvittelee suojelevansa itseään - eikä häntä voisi vähempää kiinnostaa mikään muu, kun on on astunut kaupasta ulos. Muut korjatkoot hänen jälkensä.

Vierailija
26/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:sta tuttu parin tuhannen taalan sakko roskaamisesta käyttöön täälläkin. Tai Singaporen rangaistukset. Roskaamisessa on kyse täysin turhasta kuspäisyydestä, joten mitään armoa ei tule roskaajille antaa.

Haluaisinpa nähdä tämän lain maissa, joissa ollaan TÄYSIÄ ELUKOITA. (olet ehkä nähnyt ne muovivuoret slummien laidoilla ja hiekkarannoilla...)

Vierailija
27/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks ne kiinalaisiaa?

Vierailija
28/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynikus kirjoitti:

maski lentää maahan kun tyhmää egoistia v1tuttaa

maski lentää maahan kun kaksinaamaisuus saa riittää!

Vierailija
29/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi toimivat aivot, puoliksi toteutetut toiminnot.

"Huppista kas näin se maski jäi matkan varrelle... Mut olinpa hyvä kansalainen siinä kohtaa, missä piti."

Olisiko syytä suositella maskien asiallista pois heittämistä? Ne ovat ällöttävä ja moukkamainen näky.

Vierailija
30/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi se pahin kertakäyttöhanskavillitys meni ohi. Vähän sapetti keräillä niitä kassahihnalta, kassan päästä, ostoskoreista, ostoskärryistä.. ihan kaikkialta. Ja kauppa tarjosi ne! Nyt on enää ne kaikki muut koronaroskat eli maskit, nenäliinat, hedelmäpussit joita käytetään käsineidenkorvikkeena jne.

T. Puotipuksu

Mikä juttu tämä nyt sitten on? Milloin? Miksi?

En ole kuullutkaan. :D

Vierailija
31/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla roskaamisesta sai helposti turpaansa... Eiköhän aika vanha vielä palaa.

Niikun missä muka? Nauroin ääneen kommentillesi. Enpä koskaan ysärillä nähnyt kenenkään vetävän toista turpaan. Ikinä. Missään.

Vierailija
32/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anteeksi sulta putos jotain!"

Sitten hän, roskaaja, vilkaisee: "en mä tee sillä enää mitään!" "sittenkö on ok jättää se maahan muiden ongelmaksi?!"

Osa poimii roskansa heti ja osa lähtee välinpitämättömänä pois. Toisinaan olen itse nostanut hänen roskansa mennyt perässä ja antanut hänelle sen takaisin. Ihmiset jotenkin refleksinä tarjoaa kätensä, kun heille ojentaa jotain.

On se sitten ollut maski, patukkakääre, hanska tms. Ottavat vastaan ja tunkevat takaisin taskuunsa ärtyneenä. Vain kerran eräs vanhempi mies alkoi räksyttämään ja kettuilemaan takaisin. Hyvää päivänjatkoa ja kauniisti hymyillen poistuin paikalta.

Vierailija
33/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskikansa on niin happivajeista väkeä ettei ne mitään ymmärrä.

"Luoja, anna heille anteeksi, sille he eivät tiedä mitä tekevät".

Vierailija
34/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tälle toiminnalle vaikka mitä selityksiä. Paras oli se että jos ei ole roskista käden ulottuvilla sillä sekunnilla kun hän ottaa maskin pois niin maski lentää maahan. Sitä ei voi pistää taskuun, etsiä roskista tai laittaa vaikka hedelmäpussiin koska se on vaarallista. Taskussa ollessa hyppää korona välittömästi kaikkien kimppuun, samoin käy jos pitää sitä maskia minuutin kauemmin naamalla kuin on suositeltu. Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin heittää se maahan :D

Mistä vetoa niin samat ihmiset uikuttavat joka kevät kun maa on täynnä koirien jätöksiä.

Vierailija
35/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että niitä heitetään tarkoituksella. Esimerkiksi itselläni on monta kertaa maski pudonnut, kun laitan sen taskuun ja sitten alan kaivaa taskuista autonavainta. Siinä se putoaa helposti, mutta oon sen yleensä huomannut. Sitten on tosiaan täydet roskikset mistä ne lentelee.

EI MASKIA TASKUUN! sinä peset ja desinfioit kädet, otat sen pois varovasti, laitat roskiin ja peset ja desinfioit kädet!!! Jos et niin tee sinun maskin käyttö on yhtä tyhjän kanssa kuten se on millä tavalla muutenkin käytettynä. Mutta kun haluat olla typerä, niin leiki edes leikki oikein!

Sinä ehkä osaat valistaa minua ja vastata kysymykseen, joka minua on askarruttanut sitä saakka kun maskeista alettiin puhua. Miksi kädet pitää desinfioida ENNEN maskin poistamista? Tartun korvien takana oleviin kuminauhoihin ja poistan maskin koskematta itse maskiin. Maski menee roskikseen, ja mieluiten johonkin sisätiloissa olevaan, niin että linnut eivät pääse niihin käsiksi. Tämän jälkeen desinfioin käteni. Miksi kädet siis pitäisi desinfioida myös ennen maskin poistoa? Muuten noudatan ohjeita tarkasti, mutta tässä kohdassa oikaisen.

Vierailija
36/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että niitä heitetään tarkoituksella. Esimerkiksi itselläni on monta kertaa maski pudonnut, kun laitan sen taskuun ja sitten alan kaivaa taskuista autonavainta. Siinä se putoaa helposti, mutta oon sen yleensä huomannut. Sitten on tosiaan täydet roskikset mistä ne lentelee.

EI MASKIA TASKUUN! sinä peset ja desinfioit kädet, otat sen pois varovasti, laitat roskiin ja peset ja desinfioit kädet!!! Jos et niin tee sinun maskin käyttö on yhtä tyhjän kanssa kuten se on millä tavalla muutenkin käytettynä. Mutta kun haluat olla typerä, niin leiki edes leikki oikein!

Pakkohan se on taskuun laittaa, kun ei ole roskiksia joka paikassa tai ne sitten jo tursuaa. Taskussa voi pitää pusseja mukana, johon käytetyn maskin törkkää.

Tai sitten se heitetään maahan, jos taskuun ei saa laittaa.

Vierailija
37/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi se pahin kertakäyttöhanskavillitys meni ohi. Vähän sapetti keräillä niitä kassahihnalta, kassan päästä, ostoskoreista, ostoskärryistä.. ihan kaikkialta. Ja kauppa tarjosi ne! Nyt on enää ne kaikki muut koronaroskat eli maskit, nenäliinat, hedelmäpussit joita käytetään käsineidenkorvikkeena jne.

T. Puotipuksu

Eri, mutta keväällä ainakin Helsingissä.

Tosiaan niitä ei meilläkään enää niin paljoa näy, mutta maskit, pikkupussit, kuitit.. kaikki jää siihen mihin sattuu tippumaan. Ärsyttää varsinkin kun muovipussi saadaan käärittyä ostoskorin kahvaan, mutta ei sitten irrotus onnistu!? Ja kaikki ylimääräinen jätetään korin pohjalle.

Itse en enää näitä siivoa, töissä tärkempääkin tekemistä.

Vierailija
38/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Puotipuksu

Eri, mutta keväällä ainakin Helsingissä.

Tosiaan niitä ei meilläkään enää niin paljoa näy, mutta maskit, pikkupussit, kuitit.. kaikki jää siihen mihin sattuu tippumaan. Ärsyttää varsinkin kun muovipussi saadaan käärittyä ostoskorin kahvaan, mutta ei sitten irrotus onnistu!? Ja kaikki ylimääräinen jätetään korin pohjalle.

Itse en enää näitä siivoa, töissä tärkempääkin tekemistä.

Minä asun Helsingissä enkä mitään kertakäyttöhanskavillitystä ole missään vaiheessa nähnyt. Mitä ihmettä?

Vierailija
39/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo että ”samat tyypit jotka heittää myös roskat maahan”. Uskon että tässä on sen lisäksi myös joku muu ilmiö, sillä meidän rappukäytävä Helsingin keskustassa myös maskeja täynnä... ei ole ollut roskia yleensä.

Vierailija
40/52 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaajille maski on samanlainen roska, kuin hampurilaiskääre tai pantiton tölkki. Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme