Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläkeiässä elämäsi turvattu vai turvaton taloudellisesti?

Vierailija
09.02.2021 |

Yhteisvastuukeräyksen mainoksessa vanhus kertoo, että eniten yllätti köyhyys.
Onko sinulla taloudellisesti turvallinen olo eläkkeelle jäämiseen vai onko kaikki mennyt mitä tullutkin?
Itsellä on tilanne, että tuleva eläke melko minimissä, koska olen yrittäjä joka maksanut pientä eläkemaksua ja olenkin tiedostanut etten pysty sillä elämään kuin kituuttamalla.
Vanhuuden turvaksi meillä on omaisuutta jonka voi muuttaa rahaksi ja elää niillä eli mökkiä sekä sijoitusasuntoa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvattu. Sekä työeläkkeen että sijoitusten ja varallisuuden osalta. Työeläke toki on asia, jota seuraavat hallitukset saattavat leikata moneenkin kertaan. 

Vierailija
2/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota kukaan voi varmana sanoa nykymaailmassa. Oma tilanne todennäköisesti 99% parempi kuin muilla kansalaisilla, ainakin vielä.

mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaron tietenkin, kun olen koko ikäni ollut syrjäytynyt. T. Ammattivalittaja

Vierailija
4/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuossa varhaiskeski-iässä oli hyvät tulot vaikka viiskymppisenä jouduinkin pihalle jabsuorittavaan portaaseen. Nyt on sellaista kituuttamista kun maksan vielä velkaa, mutta meillähän on talo loistopaikalla JA osake ja perinnötkin saamatta. Oikeinnilqhduin kun tajusin että vanhuus on turvattu.jos saamme elää. Jos emme niin lapsille jää kivasti massia.

Vierailija
5/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuleva sossumummo. Kiitoksena pienestä palkasta ja eläkkeestä. Tähän asti ei ole tullut sossuiltua, mutta aloitan eläkkeellä.

Vierailija
6/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä eläke 1800 nettona.

Ei valittamista,hyvin pärjään.

Vierailija
7/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle työeläkkeen varassa tulen olemaan, joten pieni arvoitus se tulee olemaan. Tällä hetkellä ihan hyvät tulot, mutta pitäisi pysyä työkykyisenä seuraavat 25 vuotta. Jonkun verran säästän muuten. Tavoite on, että säästöt riittäisi asumiseen ja jos jotain yli jää, niin hyvä, mutta työeläke pääosin muuhun elämiseen.

Vierailija
8/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuleva sossumummo. Kiitoksena pienestä palkasta ja eläkkeestä. Tähän asti ei ole tullut sossuiltua, mutta aloitan eläkkeellä.

Eikö nyt olisi hetki miettiä millä voi kerryttää varallisuutta?

Monet tuhlaa turhuuksiin.

Vierailija
9/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt olisi hetki miettiä millä voi kerryttää varallisuutta?

Monet tuhlaa turhuuksiin.

Pienestä palkasta ei kerrytetä yhtään mitään, vaan kaikki menee elämiseen eikä aina riitä siihenkään.

Vierailija
10/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka raataisin työssäni kuin orja, ei eläkettä kerry paljo paskaakaan.

Vierailija
11/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 10 vuotta työikää jäljellä. Eläke suht ok, jos saan olla töissä loppuun asti. Säästöjä ja sijoituksiakin on jonkun verran ja mahdollisesti saan perintöä. Olen luottavainen.

Vierailija
12/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusessa ollaan! Pienyrittäjyys kannattaa! \o/

Vierailija
13/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa kupsahtaa varakkaana, ennen koko eläkeikää. :D 

Mieluummin elän jokaisen päivän kuin se olisi viimeinen.

Saa enemmän ns. valueta elämälleen.

Vierailija
14/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut itselleni eläkettä, pärjään siis mummona ihan hyvin. Lisäksi olen maksanut asuntolainaa, joten kun eläkkelle jään, asun pelkällä vastikkeella.

Kun lopetin tupakanpolton aikanaan, aloin pistää askin hinnan verran sivuun ja nyt on nekin rahat sijoitettu.

Vierailija
15/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yrittäjä ja olen kuristanut eläkemaksun pakon sanelemana minimiin.

Toinen vanhempani kuoli jo ennen eläkeikää, toinen on yrittäjä ja jatkaa kovaa työntekoa pitkälti yli 70-vuotiaana. En omalta kohdaltanikaan odota muuta kuin jompaa kumpaa skenaariota. Mieluiten lähtisin saappaat jalassa työn äärestä.

Vierailija
16/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pärjään hyvin, olen päässyt hyvästä työstä hyvälle eläkkeelle melko nuorena, olen velaton, mutta omaisuutta ei ole kyllä kovin paljon. Jos vain saan terve olla, olisi kyllä huonoa taloudenpitoa, jollen pärjäisi. 

Vierailija
17/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että poliitikot ovat kössineet eläkkeeni ennen eläkeikää ja sen seuraksena syntyy tarve julistaa metsästyskausi avatuksi.

Vierailija
18/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turvattu on toistaiseksi. Eläkkeen pitäisi olla hyvä ja lisäksi on perintömetsää turvana. 

Vierailija
19/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkan alimpaan eläkeikään, oma eläke tulee olemaan naisten keskimääräisen palkan verran. Mutta eläkejärjestelmä ehtii vielä heittää häränpyllyä seuraavan 15v aikana vaikka kuinka monta kertaa.

Jos tässä okt voidaan asua, niin pakolliset asumiskulut on pienet, 230€/kk. Ja pieni tulee olemaan mieheni eläkekin.

En ole huolissani. Takataskussa on kaikenlaista rahaksi muunnettavaa, esim. sijoitusasunto.

Vierailija
20/64 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hienoa kupsahtaa varakkaana, ennen koko eläkeikää. :D 

Mieluummin elän jokaisen päivän kuin se olisi viimeinen.

Saa enemmän ns. valueta elämälleen.

Mieluummin rikkaana kuolen kuin nälissäbi ilman lääkkeitä kylmässä asunnossa, koska en säästänyt ja varautunut tulevaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi