Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ne, jotka pelkäävät koronaa niin kauheasti, pystyivät ennen sitä elämään?

Vierailija
08.02.2021 |

Meinaan että onhan tässä kaiken aikaa ollut kaikenlaisia riskejä, niin terveydellisiä kuin muitakin.

Miten korona nyt tyhjensi pajatson joillakin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen kysymys: miksi pelkoiset kuvittelevat, että heidän pelkonsa oikeuttaa huonon käytöksen?

Kyllähän meillä kaikilla voi olla pelkotiloja. Silti pitää pystyä käyttäytymään.

Vierailija
2/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 vuotta olen elänyt eikä muistaakseni mistään ei ole tiedotusvälineissä elinaikanani aiemmin nostettu tällaista haloota. Täytyyhän siihen olla jokin poikkeuksellinen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki lähde koskaan tollasiin hihhulointeihin mukaan. Se on tietty ihmistyyppi, jonka voi masinoida uskomaan jumaliin tai toteemieläimiin tai sitten hallitsemattomaan vaaralliseen tautiin, joka ei ole oikeasti sen kummempi kun muutkaan nuhat

Kuolema tulee varmasti kaikille, ei siinä pitäis olla mitään yllättävää.

Vierailija
4/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ tiedän yhden hysterrisesti pelkäävän. Hänellä on riskitekijänä jonkun verran ylipainoa, keväästä saakka olisi ollut aikaa laihduttaa. Sitä hän ei ole kuitenkaan tehnyt mutta paheksuu kuitenkin kaikkia jotka ei käytä maskia. Varmaan se ylipaino hänelle kumminkin suurempi riski kun se ettei joku toinen käytä maskia.Logiikka.

Vierailija
5/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut sellaisia riskejä minun elämäni aikana, jotka pahimmillaan ruuhkauttaa sairaanhoidon ja ajaa sairaalat kaaokseen.

En pelkää kuolevani, mutta en halua myöskään viedä sairaalapaikkaa joltain minua vanhemmalta, jos en kotihoidolla pärjää.

Vierailija
6/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 vuotta olen elänyt eikä muistaakseni mistään ei ole tiedotusvälineissä elinaikanani aiemmin nostettu tällaista haloota. Täytyyhän siihen olla jokin poikkeuksellinen syy.

Syy on some.

Sikainfluenssan aikana yritettiin samanlaista spektaakkelia mediassa, mutta ei vielä onnistunut, kun ihmisillä ei ollut siinä mitassa vielä älykännykkää ja ehdollistumista höyrähtämään milloin mihinkin somekohuun.

Nykyään kohut on se minkä kautta eletään. Kohujen kautta tehdään politiikkaa, päätöksiä. Ei nykyään enää ole kylmää rationaalisuutta. Kohusta toiseen mennään, poliitikot pelkää kansansuosion menettämistä ja kansalaiset pelkää sitä millä niitä pelotellaan.

Vierailija
7/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei ole välttämättä kaikille vaan tavallinen nuha. Miten joku älykääpiö vieläkin jaksaa väittää moista. Itseä lähinnä hirvittää vaikea muoto tai jos esim menettää makuaistinsa vuosikausiksi tai lopullisesti.

Vierailija
8/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ollut sellaisia riskejä minun elämäni aikana, jotka pahimmillaan ruuhkauttaa sairaanhoidon ja ajaa sairaalat kaaokseen.

En pelkää kuolevani, mutta en halua myöskään viedä sairaalapaikkaa joltain minua vanhemmalta, jos en kotihoidolla pärjää.

Ei ole sairaalapaikat nyt lähelläkään täyttyä ja tehohoidossa on monta päivää ollut vain 20 ihmistä. Ei perusteita nykyisiin rajoituksiin.

Rajoitukset pitäisi sitoa terveydenhuollon kantokykyyn eikä irrationaalisiin pelkoihin ja kuvitelmiin.

Vierailija
9/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki lähde koskaan tollasiin hihhulointeihin mukaan. Se on tietty ihmistyyppi, jonka voi masinoida uskomaan jumaliin tai toteemieläimiin tai sitten hallitsemattomaan vaaralliseen tautiin, joka ei ole oikeasti sen kummempi kun muutkaan nuhat

Jep niin tulee , ei ole kukaan tänne jäänyt. Kuulun mainitsemaasi ihmistyyppiin , joka ei halua pelata venäläistä rulettia tuleeko minusta leski vai aivasteleeko puolisoni muuten vaan. Toteemeihin tai hopeaveteen en koskaan uskonut .

Vierailija
10/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sairaalapaikat nyt lähelläkään täyttyä ja tehohoidossa on monta päivää ollut vain 20 ihmistä. Ei perusteita nykyisiin rajoituksiin.

Rajoitukset pitäisi sitoa terveydenhuollon kantokykyyn eikä irrationaalisiin pelkoihin ja kuvitelmiin.

Hyvä näin. Rajoitukset ovat siis purreet.

Vierailija
11/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole välttämättä kaikille vaan tavallinen nuha. Miten joku älykääpiö vieläkin jaksaa väittää moista. Itseä lähinnä hirvittää vaikea muoto tai jos esim menettää makuaistinsa vuosikausiksi tai lopullisesti.

No ei ole tavallinen nuhakaan tavallinen nuha erittäin iäkkäille tai perussairaille. Heille tavallinenkin nuha voi olla kohtalokas.

Mutta jatka ihmeessä pelkäämistä, täytyy sen olla jotenkin palkitsevaa kun sitä jaksetaan aina vain vaalia lukemista (kokonaiskuolleisuus ei ole noussut) huolimatta.

Vierailija
12/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep niin tulee , ei ole kukaan tänne jäänyt. Kuulun mainitsemaasi ihmistyyppiin , joka ei halua pelata venäläistä rulettia tuleeko minusta leski vai aivasteleeko puolisoni muuten vaan. Toteemeihin tai hopeaveteen en koskaan uskonut .

Niin, eihän sinun tarvitse, kun olet korona-uskonnossa.

Yksi hullutus riittää hullullekin.

Vierailija
13/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En tunne tai ole kuullut kenestäkään joka pelkää kauheasti. Sääntöjä lukevia ja sisäistäviä ihmisiä kyllä, mutta mielestäni ihminen joka ei esim. kävele moottoritiellä ei "pelkää kauheasti", vai mitä mieltä ap on?

Vierailija
14/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään oon ollut pöpökammonen, käsidesit käytössä lounasrafloissa ja esim. julkisissa. Käsihygienia hyvällä tasolla.

Lopputulos? En ole melkein ikinä kipeä, edes flunssassa.

Ainoat aikuisiän flunssat olen saanut ollessani kylässä appiukolta, jonka käsihygienia ja yskimishygienia ovat olemattomia. Olemme siis siellä pari kertaa vuodessa viikon pari yöpymässä ja apella aina kälyn lapsilta saatuja tauteja.

Vierailija
15/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En tunne tai ole kuullut kenestäkään joka pelkää kauheasti. Sääntöjä lukevia ja sisäistäviä ihmisiä kyllä, mutta mielestäni ihminen joka ei esim. kävele moottoritiellä ei "pelkää kauheasti", vai mitä mieltä ap on?

Tampereen Tammelan Alkossa on ainakin miesmyyjä, joka pelkää niin paljon, ettei suostunut palvelemaan maskitonta asiakasta! Hänellä itsellään oli liian pieni kangasmaski. Usko maskin autuuteen on siis kova :-)

Vierailija
16/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Koko Helsingissä (> 600000 asukasta) on koronan vuoksi 6 ihmistä sairaalassa ja tämä on siis se HUONO tilanne kun tartuntamäärät ovat olleet jo pari viikkoa nousussa. Tässä on todella atomipommilla lähdetty tappamaan hyttystä . Hyvin puree ihmisiin propaganda ja pelonlietsonta..

Vierailija
17/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään oon ollut pöpökammonen, käsidesit käytössä lounasrafloissa ja esim. julkisissa. Käsihygienia hyvällä tasolla.

Lopputulos? En ole melkein ikinä kipeä, edes flunssassa.

Ainoat aikuisiän flunssat olen saanut ollessani kylässä appiukolta, jonka käsihygienia ja yskimishygienia ovat olemattomia. Olemme siis siellä pari kertaa vuodessa viikon pari yöpymässä ja apella aina kälyn lapsilta saatuja tauteja.

Mua aina ennen inhotti syödä junassa, mutta oli pakko kun kuljen junalla töissä eikä muulloin ehdi. Ennen koronaa mulla oli aina mukana pieni käsidesipullo, desinfioin kädet ennen syömistä. Mutta kun tämä koronahässäkkä alkoi ja ihmiset alkoivat rituaalinomaisesti lotrata käsidesillä, mulle tuli joku ihme vastenmielisyys sitä hajua kohtaan enkä ole enää vuoteen käyttänyt käsidesiä missään. En kaupoissa, en junassa ennen syömistä, en missään.

Kuljen päivittäin töissä junalla pk-seudulla ja jatkan siitä metroon alueelle, jossa asuu paljon muualta muuttaneita. Maskia en ole käyttänyt junassa enkä metrossa. Töissä silloin, kun on pakko. Lisäksi käyn baareissa ja ravintoloissa monta kertaa viikossa.

Enpä ole vielä sairastunut. Tosin ei haittaa, vaikka sairastuisinkin. Ei vain kiinnosta koko asia.

Vierailija
18/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sinun tarvitse, kun olet korona-uskonnossa.

Yksi hullutus riittää hullullekin.

Äläs nyt vähättele, on mulla muitakin hullutuksia kuin korona. Itse en käyttäis hullutus termiä , sillä kun yleensä suht' positiivinen kaiku. Voihan joku kieroutunut koronan nähdä positiivisenakin ilmiönä.

Joo olen uskossa ja palvon koronaa kuten kristinuskossa saatanaa.

Vierailija
19/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulisi ihmisten ymmärtää, että pelottelu terv. huollon kapasiteetin loppumisella on ollut vain pelottelua. Missään vaiheessa vuoden aikana ei olla käyty lähelläkään. Joo, jos rajoituksia ei olisi lainkaan, sairaaloissa olisi enemmän ihmisiä. Niitä jotka eivät välitä suojautua. Mutta jos nyt vaikka leffateatterit olisivat auki niin olisiko katastrofi? Ei. Haluaisin itseasiassa nähdä laskelman siitä miten elokuvien katselun kielto on vaikuttanut tartuntamääriin. No, vastaus on varmasti ettei yhtään millään tavalla, mutta peruskansalaisella, joka Suomessa on keski-ikäinen/eläkeläinen, on toki turvallisempi fiilis kun nuorison huvitukset on kielletty. Jotain on tehty, hallitus on toiminut! Ja kukaan ei enää muista, että siirtotyöläis-raksamiehiltä tulee pari sataa tartuntaa viikossa.

Vierailija
20/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehdessä, ehkä Hesarissa oli juttu siitä miten koronaan sairastunut 16-vuotias eristettiin kotonaan omaan kellarikerrokseensa ja ihme! Kukaan muu perheestä ei saanut koronaa.

Varmaan kiva olla niin tunnevammaisten vanhempien lapsi, että tulee hylätyksi sairasvuoteelleen, jos saa koronan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä