Olen 163 pitkä ja painan 58kg, oonko sopiva?
Ja ikää on 26.
Oon itse suht tyytyväinen, ainoa että vatsa voisi olla litteämpi, se aina pömpöttää
Kommentit (21)
Tosi hyvä. Itse samanpituinen ja nuorena painoin 56-58 kg, hoikka vielä mutta muodokas oikeista kohti.
Jaahans. Näitä kyselyjä täällä oli aikoinaan paljon. Onneksi kukaan ei enää kehoita laihduttamaan.
Oli varmaan ennen vitsinä heitetty näihin kyselyin, että pitäisi laihduttaa 15-20kg.
Tosi hyvä paino. Oon itse 168cm ja painoa 63kg, näin verraten hyvä tuokin! Käyn salilla ja oon hyvin urheilullinen, hoikka mutta terveellinen, lihaksia löytyy.
Kyllä. Et ole liian laiha etkä ole edes lähellä ylipainoa. Sun kokoisen ihannepaino on mielestäni ylil 52, mutta alle 60 kg.
Olen täysin samankokoinen! Minulla on lihaksia varmasti muutama kilo tavallista enemmän, mutta pari kiloa haluaisin vielä tiputtaa rasvaa. Eli minulle 55kg olisi varmaan optimaalinen. Nuorena painoin alle 50kg ja se oli liian vähän.
53kg olisi parempi mutta ei tuokaan huono. Olen aika samoissa mitoissa, 161/56. Normaalikokoinen mutta paremmalta näyttäisi hoikkana.
Sopiva paino mikäli olet 8.kuulla raskaana.
Jos olet 25 ja painat nyt tuon niin kevyesti voit lisätä kilo per vuosi. 35= 68 kg , 45= 78 kg.
Miksi täällä on yhtäkkiä kaikki 13-vuotiaat hakemassa hyväksyntää ja kyselemässä onko paino sopiva??
Jos olisit lapset tehnyt ja 20 vuotta vanhempi, niin sanoisin että hyvä paino.
Mutta olet vielä tosi nuori ja tuossa iässä aineenvaihdunta suorastaan juoksee ja on tavallaan helpompi pitää kilot kurissa joten sanon ei ihmeempi luku, vähemmänkin voisi olla.
Ukrainassa töissä ollessa sinua 15 senttiä pitemmät sinun ikäiset tytöt painoivat tuon 58. Siitä voit päätellä.
Et ole mikään teinityttö enää eli tarvii olla teinin mitoissa. Itseensä sitä vertaa mitä joskus ollut jne.
Vatsan pömpötys on aivan normaali asia. Jos kuitenkin haluat siitä eroon, niin älä missään tapauksessa ala laihduttaa. Tämä tepsii paremmin:
- Nuku riittävästi (tavoitteena 8 h yöunet)
- Juo aamulla vihreää teetä
- Juo vettä jatkuvasti pitkin päivää (joo, aiheuttaa sitten koko ajan vessareissuja, kun nesteet poistuvat elimistöstä)
- Välttele muutaman päivän ajan herkkuja ja liian isoja annoksia kerralla; saa siis syödä paljon, mutta ruuan on hyvä olla terveellistä ja kerralla syötävien annosten kokojen maltillisia.
Jos tuollaista terveellistä elämäntapaa jatkaa pidempään, niin myös vatsa pysyy litteänä pidempään. Mutta on normaalia, että ihminen nukkuu välillä huonosti, haluaa herkutella ja esim. stressaa tai suree, jolloin ruokavalion terveellisyys kärsii. Se kuuluu elämään. Ja silloin vatsa ei pysy litteänä, vaan pömpöttää.
Mutta halusin sanoa tässä, että pömpötys ei useinkaan johdu ”lihavuudesta”, vaan siitä pääsee aika nopeastikin eroon. Mielestäni kuitenkin on hyvä kysyä, miksi siitä pitäisi päästä eroon? Somessa näkyy paljon litteitä vatsoja, mutta se ei ole todellisuutta. Todellisuus on sitä, että litteä vatsa on vain hetkellinen tila, ja pömppövatsa täysin luonnollinen asia.
Ja lopuksi vielä: paino ei yksinään kerro kenellekään mitään. Lopettakaa sen tarkkailu. :)
Olen 182 pitkä ja painan tuon verran
180cm pituus ja paino 58kg, mutta olenkin malli.
Tavoitepainohan on luiden paino, koska elämän tarkoitus on kuolla ja kuollut on luonnollisesti lopulta luita vain. Laskin, että luustosi painaa noin 6 kiloa. Se olisi sopiva paino sinulle.
Kyllä! Fakta.