Minkä pituiset hiukset muilla taaperotytöillä sitten on?
Meidän neidillä, 2v6kk, on latvoista kihara tuuhea tukka, joka yltää melkein puoleen selkään. Suorana olisi siis reilusti yli puolen selän. Kaikki kummastelevat miten voi olla noin pitkä tukka tämän ikäisellä. Siitä tuli mieleeni kysellä että minkä mittaiset hiukset muilla samanikäisillä on?
Itselläni on ollut 8kk valokuvassa jo aika pitkät saparot, eli kai tuo on sitten vähän periytyvää tuo tukankasvu?
Kertokaahan minkä pituiset tukat muilla on? Ei ole lähipiirissä ketään samanikäistä tyttöä (siltä ainoaltakin lyhennetään hiuksia) joten ei ole vertailukohtaa. Ihan mielenkiinnosta siis kyselen.
Kommentit (17)
ja paksu, tuuhea tukka, joka hieman kihartuu. On n. olkapäille, sillä käytämme tyttöä säännöllisesti kampaajalla. Omat taidot riittivät vielä vauvaiän tukanleikkuuseen, mutta eipä enää. Eka kerran etutukkaa jouduttiin leikkaamaan, kun neiti oli 5 kk. Sama siskollansa, joka on 9 kk ja sivuilla on jo kauniit pitkät kiharat :-) ja edestä on jo leikattu, kun tukka on muuten silmillä, vaikka minkälaiset pinnit laittaisi.
Isommalla on muuten paljon paksumpi tukka kuin minulla! Ja miehellä ja minulla on molemmilla ollut kyllä vauvanakin ihan kunnon tukka, että " kaljumpi" vauva olisi ollut vähän poikkeava meillä.
Reilut 3,5- vuotiaalla on yli puoleen selkään ulottuvat hiukset, suorat ja paksut. Hiukset laitamme joka aamu jonkinnäköiselle kampaukselle, leteille, saparoille tms. Tyttö on käynyt vain kaksi kertaa kampaajalla elämänsä aikana, tällöinkin on vain tasoiteltu pitkää tukkaa.
Pikkusiskollansa (reilut 1,5- vuotias) on myös pitkät hiukset tuloillaan. Tällä hetkellä ponnari onnistuu jo hyvin, hiusten pituus on noin olkapäille. Nuoremmalla on luonnonkiharat hiukset, vaikka molemmat tytöt ovat siis samoista vanhemmista:)
Mulla on 1-vuotiskuvassa pienet olkapäille ulottuvat letit ja kuulemma syntyessä jo melkoinen pehko, 3 kk -kuvissakin jo n. 10cm pystytukka. Tyttärelläni ei taas ollut syntyessään juuti lainkaan tukkaa, vasta nyt 3-vuotiaana saan saparoille.
Meillä ei siis periydy... Pojalla oli syntyessään jo vähän enemmän mustaa tukkaa.
...mutta sita kylla leikataan saannollisesti eli olisi varmasti vahintaankin sinne puoleen selkaan jos ei koskaan olisi leikattu. Tytolla on vain sellaiset hiukset etta takkuuntuvat helposti ja siksi on mukavampi pitaa vahan lyhyempina ettei tule ihan mahdottomasti itkua ja hammasten kiristysta joka kerta kun harjataan.
Tytöllä oli jo syntyessään paksut mustat hiukset ja monien yllätykseksi hiukset eivät olleetkaan pelkkää vauvatukkaa, vaan ovat entisestään vahvistuneet ja kasvaneet. Olen leikannut tytsyn hiuksia puolivuotiaasta saakka ja nyt tytöllä on sievä polkkatukka. PItemmät hiukset jäävät sitten siihen vaiheeseen, kun/jos neiti haluaa kasvattaa hiuksiaan.
Taisi olla neiti 1v4kk kun käytiin kampaajalla leikkauttamassa polkkatukka. Hänellä myös on kiharat hiukset enkä osannut niitä itse leikata.
Nyt hänelle saa kivat saparot ja korkealla ponihännälläkin hiukset pysyy.
Suomalaiset lapset ovat usein kaljuja :-o Asumme ulkomailla ja Suomessa käydessä tytön hiuksia ihmetellään koko ajan.
Mutta meillä leikataan puolipituiseksi, että on helpompi hoitaa.
Suihkussa käynti ja hiusten pesu ja harjaus on yhtä myrkkyä useimmiten.
Saatikka sitten ponnarien laitto, tai jos antaakin laittaa, tai itse niitä haluaa kyllä laitettavan, niin ne tyttö ottaa heti pois... ääh...
Meidän 2v5kk tytön tukka on hädin tuskin polkkamittainen, leikattu on latvoista lähinnä siistien pari kertaa, etutukkaa lyhennetty, ettei ole silmillä. Mutta ei tuosta saa edes ponnaria vielä! Itselläni oli tosi ohut tukka vielä ekaluokan luokkakuvassa, eikä se kovin paksu ole vieläkään.
Hiukset ovat suorina puoleenselkään (märkinä siis) ja kuivina olkapäälinjan alapuolella. Kauniit saparot saa ja samoin ponnarin. Lettejä en ole vielä kokeillut. Isosiskolla hiukset paksuuntuivat yhtäkkiä 4-5v välissä. 2v oli vielä melko kalju. Nyt ovat tosi paksut. Nuo hiusjutut vaihtelevat paljon riippuen lapsesta.
Tytöllä oli jo syntyessään paljon tukkaa ja määrä vaan lisääntynyt. Olemme toistaiseksi pitäneet tukan lyhyenä, sillä pitkän tukan hoito olisi tässä vaiheessa turhan työlästä. Tukkaa ehtii kasvatella vielä monet kerrat. Jos emme olisi leikkauttaneet tytön tukkaa, olisi varmasti vyötäisille saakka. Tukka nimittäin kasvaa todella nopeasti. Käymmekin noin 6 vkon välein sitä leikkauttamassa, sillä muuten se on silmillä.
Niin ja tytöllä ikää 2v3kk
ja noin puoleen väliin selkää ulottuvat hiukset. Ja tyttö on jo käynyt kampaajalla useamman kerran. Lisäksi hiukset ovat todella paksut, ja ikää tytöllä on tasan 2v.
Meidän taaperolla pidetään hiukset lyhyenä (korvan alapuolelle takaa ja edestä kulmakarvojen ylle). Näin ne on helpommat hoitaa vielä kun lapsi itse ei ole hommasta kiinnostunut. Välistä suihkussa käynti on yhtä taistoa ja välistä on tukassa jos vaikka mitä. Kasvatuksen aika tulee kun tyttö itse sitä haluaa ja osaa pikkuisen varoa hiuksiaan (eivät ole yöllä kaulan ympärillä yms)
Etutukkaakin on tosi heikosti eli pinnit eivät pysy. Viimeisen vuoden aikana tukka on kyllä paljon paksuuntunut, mutta on vieläkin aika vauvamainen. Tyttö on siis 2v9kk. Itselläni tuli kunnolliset hiukset vasta eskari-iässä-
juuri ja juuri olkapäille sivusta ja takaa. Etuhiukset on kulmakarvojen yläpuolelle leikattu.
Kovin obn vielä vaiheessa tuo neidin tukka.
Meillä tyttö oli vielä 2-vuotiaana melkein kalju,että siihen nähden on hiuksia jo melkoisesti.
Etuhiusten paikaa on siirretty niin et alkaa sieltä mistä kuuluukin eli lähempää otsaa eikä päälaelta.
Kovin hentoiset nuo hiukset vileä on ja latvoissa jonkin verran kiharaa.
Annan kasvaa johonkin ehkä puoliselkään ,en missä kunnossa pysyvät.
Nyt aina aamuisin on melkoinen taakukasa hiuksissa.
tyttö on alle 2-vuotias ja tukan saa letille. Joten jos emme leikkaa, niin kyllä veikkaisin olevan ensi kevääänä yhtä pitkän kuin ap:lla.
myöskin pitkät hiukset, melkeen peppuun saakka. pari viikkoa sitten ekaa kertaa itse tasoitin latvoja,en kyllä raaskinu ku pari senttiä ottaa pois. Latvoista myöskin vähän kihartaa.
Myös meillä monet kummastelevat,että miten voi olla noin pitkä tukka.
Ja tukkaa ei juuri ole päälaella, vain sellaista tosi lyhyttä haiventa :). Takaraivolta kasvaa ohut kaistale hiuksia olkapäille asti. Meillä tämä on suvussa erittäin yleistä. Kaikki 5 lastamme ovat olleet 2-vuotiaina vielä erittäin vähähiuksisia.