IS: Matti Vanhasen mukaan Suomi vertautuu jo Kreikkaan tai Portugaliin
Suomen viennin suhdetta bruttokansantuotteeseen voi verrata lähinnä Kreikkaan tai Portugaliin.
Hyvin menee mutta menköön.
Kommentit (66)
Ei tarvita Vanhasta kertomaan. Riittää, että avaa silmät ja katsoo ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän me saadaan tukia kaikilta, eiku...
Suomalaiset ei tule koskaan saamaan valtiolta ylimääräistä rahaa. Kaikki nuo tuet menee nokkein 3% rikkaille ja yritysjohtajille. Sairasta touhua.
Siinä on vaan se ero että rikkaat ja yritysjohtajat työllistävät, joiden kautta maksetaan köyhien avustukset. Vasemmisto ei työllistä ketään tai tienaa yhtään mitään, on vain käsi toisten taskulla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota Vanhasen suuta saada tukittua? Keikuttaa vaarallisella tavalla Sannan venettä.
Vanhanen kertoo ikäviä totuuksia, missä ministerien mode joka voisi poistaa nämä totuuden kertojat kuten meillä AV palstalla on tapana tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi keksiä töitä meidän omille kansalaisille. Puolelle miljoonalle työttömälle.
Valtion pitäisi ehdottomasti luoda yrityksiä, mihin voisi työllistää ihmisiä ja yksityisyrittäjien asemaa pitäisi helpottaa.
Niin kauan kun meillä on liian iso joukko omia kansalaisia työttömänä, me ei tarvita tänne yhtään ulk kista. Paitsi ehkä joku semmonen, joka perustaa tänne yrityksen ja ottaa suomalaisia töihin.
Vastahan Hallinto oikeus esti sellutehdas investoinnin Suomeen täysin vihreänideologian värittämällä päätöksellä. Tehdas olisi aiheuttanut vähäisen haitan vesistölle jota ei tavallinen kansalainen edes huomaa. Vai moniko huomaa mitään nykyistenkään sellutehtaiden lähiseuden vesissä. Tehda olisi muuttanut roskapuuta rahaksia ja menekki olisi ollut varma. Ilman havupuukuitu sellua ei eucalyptus sellusta voi tehdä paperia. Hallinto oikeus halusi tehdä vihreää politiikkaa ja aiheutti suunnattomat taloudelliset tappiot maalle.
Eduskunnan olisi pitänyt herätä ja antaa lupa rakentamiselle poikkueuslailla. Toivottavasti tämä tapaus saa ihmiset ymmärtämään ettei punavihreillä ole mitään hyödyllistä annettavaa maalle. Tottahan totuus sattuu kun kerrotaa totuus Suomen talouden tilasta. Ei se minulle uutinen ole. Nuo kaikki tilastot bkt, työllisyydestä, viennistä, ostovoimasta yms ovat olleet koko ajan 20v kaikkien luottavissa netistä. Mutta kyllä punavihreä tietää kuinka Suomi on rikas maa. Otetaan velkaa jotta saadaan antaa yli miljardi kehitysapuun ja lahjoittaa lisää rahaa WHO yms sinne ja tänne. Punavihreä ei vain halua ymmärtää valtion kassan olevan tyhjä. Konfiskoidaanko kaikki minkä keskiluokka on koskaan työllään kerännyt valtiolle jotta saadaan jatkaa punavihreide utopioiden rahoittamista?
Itse asiassa Suomi vertaantuu noihinkin nähden vielä alaspäin. Kreikalla ja Portugalilla on kuitenkin miellyttävä ja lämmin ilmasto ja ne pystyvät saamaan merkittäviä tuloja turismista koronan hellitettyä. Suomella ei ole sitäkään.
Viennin arvo oli 96 miljardia euroa vuonna 2019. BKT on noin 230 miljardia.
Kreikassa viennin arvo on 30 miljardia. BKT on noin 218 miljardia.
=Vanhanen jauha pa....
Voisko nyt antaa niitä tukiaisia kunnille rakentaa niiden 70 luvun homeisten talojen tilalle pieni vuokraisia 4-8 kerroksisia taloja sisäänvedetyillä parvekkeilla missä betoniseinät kun näitä kovan vuokran uusio taloja on rakennettu pahviseiniä ja lasiseinää.Betoni suojaa ja kestää.Kiitos. Hyviä päätöksiä tänne kuntiin.Mikään ei niin hyvin työllistä kuin hyvät vanhusten talot ja palvelutalon missä ruokalat niitä vaan perähikiälle.
Ainoat innovaatiot täällä ovat uudet verot ja maksut. Mielellään sellaiset, joita ei mitenkään voi välttää. Parasta verottaa maksimaalisesti asumista, energiaa, liikkumista niin saadaan porukka kurjistumaan maksimaalisesti ja pysymään paikallaan. Ja erilaisia raippaveroja ja ympäristönsuojeluun liittyviä lisämaksuja voi ottaa rajattomasti.
Yrittämiseen pitäisi saada rakennemuutos. Minä yrittäjänä olen umpikujassa kun töitä olisi ainakin yhdelle mutta riskit palkkaamiseen on liian isot. Ensimmäisenä vuotena työntekijä saisi enemmän palkkaa kuin minä, jos toimintaa saa laajennettua työntekijän vuoksi, myös kulut kasvaa enkä välttämättä saa seuraavanakaan vuonna läheskään samaa palkkaa itse.
Myös työntekijä on riski, vakituinen työsuhde on täysin pallo jalassa ja jos tekijä paljastuu epäkelvoksi niin yritys todennäköisesti kaatuu.
En uskalla edes kuvitella millaiset ongelmat on isommilla yrityksillä.
Eipä yrityksellä ole paukkuja investoida ja miettiä vihreästä kun ei ole kannattavuutta. Asiat on todella huonosti kun yrittäjyyttä joudutaan tukemaan.
Tässäkin asiassa olisi tärkeintä lähteä hoitamaan syytä, ei seurausta. Yrityksille pitää luoda pohja johon yrittäjä voi luottaa. Tukea suunnata työvoiman palkkaamiseen, huojentaa sivukuluja ja verotusta.
Luterilainen kirkko tarvii tukia köyhien ruokailuun kun ne niitä ylläpitää ja maksaa sekä diakonia Sossu maksaa vuokrat myös helluntaisille eikö voisi maksaa tukea myös luterilaisille? Samoin espanja Portugali suomalaiset yhteisöt tarvii rahaa Suomen kielen opettajille ja kouluun sekä vanhusten ruokalaan.
Voisko noi konkurssin tehneet saada 10 vuoden jälkeen velat anteeksi ???
Vierailija kirjoitti:
=Vanhanen jauha pa....
Vanhanen ei puhunut tuossa yhteydessä viennistä vaan ulkomaisten investointien määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittämiseen pitäisi saada rakennemuutos. Minä yrittäjänä olen umpikujassa kun töitä olisi ainakin yhdelle mutta riskit palkkaamiseen on liian isot. Ensimmäisenä vuotena työntekijä saisi enemmän palkkaa kuin minä, jos toimintaa saa laajennettua työntekijän vuoksi, myös kulut kasvaa enkä välttämättä saa seuraavanakaan vuonna läheskään samaa palkkaa itse.
Myös työntekijä on riski, vakituinen työsuhde on täysin pallo jalassa ja jos tekijä paljastuu epäkelvoksi niin yritys todennäköisesti kaatuu.
Eipä yrityksellä ole paukkuja investoida ja miettiä vihreästä kun ei ole kannattavuutta. Asiat on todella huonosti kun yrittäjyyttä joudutaan tukemaan.
Tässäkin asiassa olisi tärkeintä lähteä hoitamaan syytä, ei seurausta. Yrityksille pitää luoda pohja johon yrittäjä voi luottaa. Tukea suunnata työvoiman palkkaamiseen, huojentaa sivukuluja ja verotusta.
Nimenomaan. Kun katteet eivät ole läheskään sitä mitä pitäisi, kaikki ongelmat alkavat kertautua. Mutta mikään sivukulujen ja verotuksen tukeminen ei auta jos työntekijästä ei pääse eroon. Väärä rekrytointi kaataa vähän isommankin firman, ja jos katteet ovat alle sietorajan, suurempi pääluku lisää riskiä muttei tuo mitään turvaa.
Jos tähän asiaan ei tule muutosta, ennen pitkää pienyrittäjät työllistävät vain toisiaan ja palkka maksetaan laskutuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Piti juuri itse kirjoittaa, miten yrittäjänä riittäisi töitä enemmän kuin itselle, mutta riskit ja kulut aivan liian suuret palkata edes sitä ensimmäistäkään.
Yrittäminen ja työllistäminen pienessä firmassa on tehty liian kalliiksi, ei ihme ettei kasvua tai työpaikkoja synny, kiitos päättäjien.
Eikös sieltä suunnalta sitä rahaa pitäisi nyt alkaa tulvia takaisin?
Vai millä meidän piti tienata?
Vierailija kirjoitti:
Ainoat innovaatiot täällä ovat uudet verot ja maksut. Mielellään sellaiset, joita ei mitenkään voi välttää. Parasta verottaa maksimaalisesti asumista, energiaa, liikkumista niin saadaan porukka kurjistumaan maksimaalisesti ja pysymään paikallaan. Ja erilaisia raippaveroja ja ympäristönsuojeluun liittyviä lisämaksuja voi ottaa rajattomasti.
Ajokorttimaksu vuosittain. Pieruvero ja olemassaolovero. Sillä Suomi nousee ja samalla pelastetaan maapallon ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti juuri itse kirjoittaa, miten yrittäjänä riittäisi töitä enemmän kuin itselle, mutta riskit ja kulut aivan liian suuret palkata edes sitä ensimmäistäkään.
Yrittäminen ja työllistäminen pienessä firmassa on tehty liian kalliiksi, ei ihme ettei kasvua tai työpaikkoja synny, kiitos päättäjien.
Täysin juuri näin. Jos tähän saataisiin muutos niin en uskalla edes veikata määrää kuinka paljon tulisi työpaikkoja.
Tyhmää velvoittaa pelkästään valtiota luomaan työpaikkoja koska yrittäjyyden rakennemuutoksilla työmarkkinat saataisiin kuntoon.
Mistä me revitään hallitus joka tarttuu tähän?
Niin mistä revittäisiin Suomeen suomalaiset päättäjät? Siperiantaustaiset eivät ole suomalaisia.
Tiesittekö, että media vääristelee muinaisdnatutkimustuloksia ja esittelee N1c- siperiantaustaiset kantiksina?!
Kuitenkin kaikkien tutkimusten mukaan N1c oli olematon Suomessa, Virossa ja Karjalassa vielä rautakaudellakin. Tässä yksi kansainvälinen, laaja tutkimus.
https://www.nature.com/articles/s41467-018-02825-9
Siperianpopulaatio on, paitsi pseudosuomalainen, myös kyvytön ylläpitämään pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Tässä on perimmäinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=Vanhanen jauha pa....
Vanhanen ei puhunut tuossa yhteydessä viennistä vaan ulkomaisten investointien määrästä.
Mihin tarvitaan ulkomaisia investointeja, jos kotimaisellakin pärjää näitä Kreikkaa ja Portugalia paremmin?
Ennen SDP-SAK -mafia jarrutti kaikkia uudistuksia ei-parlamentaarisin keinoin, nyt se tekee saman hallituksen kautta