5 AM Club
Onko kukaan täällä lukenut 5 AM Club -kirjaa tai kokeillut sitä elämäntyyliä?
Olen itse aika loppusuoralla kirjassa ja olen alkanut heräämään aiemmin. Ohjeissa on paljon hyvää, mutta on siinä aika järjettömiäkin juttuja. Aamun ensimmäinen tunti jaetaan kolmeen osaan, joista 20 ensimmäistä minuuttia käytetään hikiliikuntaan, toinen osa reflektointiin ja kolmas oppimiseen. Miten siitä hikiliikunnasta on tarkoitus siirtyä sekunnissa reflektointiin?
Kirjan lopussa on muita vinkkejä ja yksi on, että pitäisi käydä kaksi kertaa viikossa 90 minuutin deep tissue massagessa (mikä tämä on suomeksi?). Kenellä tuollaiseen on varaa, jos yksi hierontakerta on vähintään 100 euroa?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitäkään että vain herää aikaisin?
Ei, vaan se eka tunti täytyy käyttää omaan hyvinvointiin. Lisäksi kirjassa on ohjeet myös iltaohjelmalle. Se kirjassa on hyvää, että siinä painotetaan yöunen tärkeyttä ja sanotaan, että keskimäärin ihminen tarvitsee 7,5 tuntia unta yössä.
Luin kirjan vuosi, pari sitten. Täyttä paskaa, ihme new-age hömpötystä. Oli pakko lukea loppuun, kun ihmettelin hypeä.
Hyvinvoinnille reflektoinnin sijaan tärkeämpää on uni. Siitä ei kannata tinkiä. Jos nukkuu 7-8 h ja tuntee itsensä levänneeksi, voi toki herätä vaikka kolmelta yöllä jumppaamaan jos tuntee siitä eheytyvänsä.
Kirja myös olettaa, että kaikki ovat vaikkapa työnsä puolesta tilanteessa, että aamuviiden herätys on ok. Ei kai kellonaika merkitse mitään, vaan se polttaako aamulla puoli askia kessua ja juo pannun kahvia, vai lähteekö heti aamusta tekemään jotain, mistä saa virtaa päiväksi /tunteen että on jo tehnyt vaikka mitä itsensä ja tulevaisuutensa hyväksi vaikka päivä on vasta alussa.
Ja kivahan se on auringon nousuun herätä hiekkarannalla. Täällä Mordorissa ei ihan napostele samalla tavalla.
Deep tissue massage on ihan normaalia hierontaa, johon kellään duunarilla ei ole varaa joka kolmas päivä tai on jos tinkii muusta. Ja se on ainut järkevä ajatus kirjassa, käytämme päivässä järkyttävän määrän aikaa turhaan roskaan, kuten tämän kommentin kirjoittamiseen, kun voisimme jo heti herättyämme kehittää rutiinin, josta vuosien päästä olemme kiitollisia ja priorisoida ajankäyttöämme. Mut sekin menee överiksi, koska lonnimimen on hyvästä.
.. kirjoitti:
Luin kirjan vuosi, pari sitten. Täyttä paskaa, ihme new-age hömpötystä. Oli pakko lukea loppuun, kun ihmettelin hypeä.
Hyvinvoinnille reflektoinnin sijaan tärkeämpää on uni. Siitä ei kannata tinkiä. Jos nukkuu 7-8 h ja tuntee itsensä levänneeksi, voi toki herätä vaikka kolmelta yöllä jumppaamaan jos tuntee siitä eheytyvänsä.
Kirja myös olettaa, että kaikki ovat vaikkapa työnsä puolesta tilanteessa, että aamuviiden herätys on ok. Ei kai kellonaika merkitse mitään, vaan se polttaako aamulla puoli askia kessua ja juo pannun kahvia, vai lähteekö heti aamusta tekemään jotain, mistä saa virtaa päiväksi /tunteen että on jo tehnyt vaikka mitä itsensä ja tulevaisuutensa hyväksi vaikka päivä on vasta alussa.
Ja kivahan se on auringon nousuun herätä hiekkarannalla. Täällä Mordorissa ei ihan napostele samalla tavalla.
Deep tissue massage on ihan normaalia hierontaa, johon kellään duunarilla ei ole varaa joka kolmas päivä tai on jos tinkii muusta. Ja se on ainut järkevä ajatus kirjassa, käytämme päivässä järkyttävän määrän aikaa turhaan roskaan, kuten tämän kommentin kirjoittamiseen, kun voisimme jo heti herättyämme kehittää rutiinin, josta vuosien päästä olemme kiitollisia ja priorisoida ajankäyttöämme. Mut sekin menee överiksi, koska lonnimimen on hyvästä.
Hyvä tietää, että toi on vaan tavallista hierontaa.
Olen kyllä samaa mieltä siitä, että kellonajalla on vähemmän merkitystä kuin mitä sillä ensimmäisellä tunnilla tekee. Olen etätöissä ja kun herään puoli seitsemältä ehdin ihan hyvin tehdä nuo 5 AM Clubin jutut ennen työpäivän alkua.
ap
Eikö riitäkään että vain herää aikaisin?