Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin opettajat katoavat etäopetuksessa?

Vierailija
08.02.2021 |

"Matikasta oli tarjolla vain verkkotunteja. Lääkelaskut opeteltiin yhdellä tunnilla, jolla opettaja näytti kaavat ja antoi tehtäviä. Tehtävät piti palauttaa määräaikaan mennessä."

https://yle.fi/uutiset/3-11775682

Mihin opettajat katoavat etäopetuksessa? Pitäisihän heidän lähiopetuksessakin pitää tunnit joka viikko, mikä juttu tämä on, että joidenkin aineiden etäopetuksessa laitetaan vaan homma alkuun eikä sen jälkeen opeteta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin keväällä etäopetuksena osan tunneista (2-3xkurssi). Eli esimerkiksi yhden viikon kakkosille etänä. Kysyin etukäteen Wilmassa tai tunnilla,että haluatteko itsenäisiä töitä vai Zoom-tunnin. Arvatkaa mitä lukioikäiset nuoret vastaavat? Totta kai he mieluimmin tekevät 1,5s esseen viikonlopuksi vrt heräävät kahdeksalta aamulla kuuntelemaan opettajan paasausta.

Vierailija
22/25 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin keväällä etäopetuksena osan tunneista (2-3xkurssi). Eli esimerkiksi yhden viikon kakkosille etänä. Kysyin etukäteen Wilmassa tai tunnilla,että haluatteko itsenäisiä töitä vai Zoom-tunnin. Arvatkaa mitä lukioikäiset nuoret vastaavat? Totta kai he mieluimmin tekevät 1,5s esseen viikonlopuksi vrt heräävät kahdeksalta aamulla kuuntelemaan opettajan paasausta.

Uooh, ei oppilailta kysytä tuollaista. Ei ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkoulut. Ihmetyttää, millainen ammattiryhmä heistä kasvaa. Mitä he oppivat mistään. Hirvittää!

Vierailija
24/25 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keväällä päivässä jopa 70 tehtävän palautusta, joita kaikkia piti kommentoida jotenkin.

Vierailija
25/25 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut ratkaistua tätä ongelmaa: miten tarkastan ja ohjaan yksittäistä oppilasta, jos kaikki ovat koko ajan livenä? Se, että opetan ja näytän vastauksia, ei riitä kaikille. He tarvitsevat yksilöllistä ohjausta, jota lähiopetuksessa voin antaa kierrellessäni luokassa. Siksi pidin vain osan päivää livenä ja olin eri keinoin yksilöllisesti yhteydessä näihin enemmän tarvitseviin oppilaisiin. No, osa vanhemmista oli sitä mieltä, etten tehnyt mitään. Ope siis voi tehdä paljonkin työtä, vaikkei juuri sinun mussukkasi kanssa joka hetki olekaan yhteydessä.