Kysymys muille ylipainoisille tai muuten hyvin muodokkaille naisille!
Harmittaako teitä, ettei vaatekaupasta tahdo löytyä sopivan kokoisia vaatteita?
Olen itse mitoiltani 163cm pitkä ja 71kg painava, eli siis ylipainoa löytyy muutama kilo. Olen lisäksi tosi ns persevä ja reitevä, eli lantionkin ympärys on huumaavat 106cm. Vyötärö silti 74cm, sama kuin joskus ammoin hoikkana ollessani.
Näiden " valtavien" ympärysmittojen ansiosta en tahdo löytää mistään kivasta vaatekaupasta housuja. Monet hamoset (koko 40/42 useimmiten) menevät päälle, joten kuljenkin nykyisellään pelkässä koltussa, kesät talvet.
Joku aika sitten ajattelin, josko olisin löytänyt sortsit niinkin banaalista paikasta kuin cittarista, mutta EDES KOKO 44 ei mennyt päälle, eikä suurempia ole. Unbelievable. Katukuva kuitenkin näyttäisi, etten ole se suurin taivalta tekevä sotanorsu.
Isojen tyttöjen kaupan vaatteet (+ seppälän + kapp ahlin XL-mallistot) ovat kuitenkin vastaavasti liian isoja, eli niistäkään ei ole apua.
Housuissa mun tuumakoko taitaa olla joku 35, mutta monen kaupan mallisto loppuu kokoon 33.
Onko samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (14)
eli tasapaksuille ihmisille.
Itse olen ollut lihava (koko pyöri 44-46 tienoolla), mutta lihavuudesta huolimatta omistin vyötärön. Vaan nuo isot vaateet olivat säkkejä ja lihavoittivat ihmistä entisestään, paidatkin suoria putkia hartioista takamuksen alapuolelle....
Nykyinen vaatekokoni on yläosasta 32-36. 32 istuu hartioista ja hihoista, mutta koko 36 menee kiinni (takeista). Ja minulla on B-kupin rinnat! mille laudoille nämä tehdään?? Housissa persuksiin ja reisiin käy koko 34, mutta jos ei ole joustavaa kangasta se liputtaa selästä, vyötärö on kokoa pienempi...
mutta taisin silloin olla sellainen 57-60-kiloinen...
ap
mä oon päärynä enkä muualta hyviä istuvia housuja löydä
Vierailija:
Nykyinen vaatekokoni on yläosasta 32-36. 32 istuu hartioista ja hihoista, mutta koko 36 menee kiinni (takeista). Ja minulla on B-kupin rinnat! mille laudoille nämä tehdään?? Housissa persuksiin ja reisiin käy koko 34, mutta jos ei ole joustavaa kangasta se liputtaa selästä, vyötärö on kokoa pienempi...
eli tarkoitan joskus noin 20v.
Mä luulen, että suomalainen nainen on melko isoluinen verrattuna esim italialaiseen ja ranskalaiseen. Eli heillä on yksinkertaisesti NIIN kapea selkä, että kokoon 32 mahtuu myös rinnat.
Itselläni noin pienet koot eivät ole koskaan menneet hauiksen kohdalta kiinni, vaikka olen joskus painanut tässä pituudessa jopa niin vähän kuin 47kg. Ja siis lähempänä 20v kuin 10v.
ap
kyllähän se ylimääräinen kertyykin eri ihmisillä eri paikkoihin. osalla menee varsin tasaisesti, osalla taas lanteille ja rintoihin...
-3
tunnen itseni vähän hassuksi niiden kanssa, vaikka iältäni olen toki hyvin aikuinen.
Mutta ehkä pitäisi käydä katsastamassa?
Kiitos vinkistä.
Voglian nettisivuilla, ei tuu täti mieleen
10v sitten, silloin tuntui että keskieurooppaan jäivät kaikki kivoimmat vaatteet ja suomeen tuotiin vain mummokama.
Juuri tässä kesän tienoilla olen tuskaillut kuinka edes 44 kkoiset housut ei mahdu päälle. Tuskailin ystävättärelleni samaa, joka ei voinut asiaa uskoa, kun katukuvassa näkee kuitenkin useita itseäni pyöreämpiä naisia. Mistä ihmeestä he ostavat vaatteensa.
Itselläni on siis painoa 80 kiloa ja pituutta 160 senttiä. Tosiaan reidet ja lyhyet jalat ovat oma ongelmanikohtani. Vastaavasti rinnat mahtuisivat kuppikokoon A, mikäli vyötärönympärys oli tarpeeksi suuri. Tosiaan ei ole luoja figuuria suonut.
Sitten kun satut löytämään reisistä ja persuksista sopivat caprit.. pituus on kuin tavallisissa kesähousuissa.
Mutta mukava kuulla, että on muitakin kohtalotovereita. Tämä akka aloittaa kyllä kuntoilun ja kevyemmän elämän, tavoitteena muutamaa kokoa pienemmän housut. = )
mekon tosi halvalla. Jokapaikasta oli löysä, mutta rintojen kohdalta ei mahdollisuuttakaan saada nappeja kiinni! Hermot menee!
Rinnat on 75-80E, joten nykyään takkeja, paitapuseroita ym. on tosi vaikea löytää. Joku koko 44 ehkä menisi kiinni, mutta muuten on ihan järkyttävän iso! Hihat roikkuu polvissa ja vaikka harteissa löytyy, pussiittaa silti. Ja housuissa kanssa saa niiden kokojen kanssa pelailla. Persjalkainen kun on, niin saa parikyt senttiä pätkästä lahkeista pois.
ite oon nuorisovaateliikkeessä töissä, mut hölmöä, kun ei ne vaatteet tälle myyjälle itselleen päälle sovi. Turha kuvitella edes, että nuortenosaston housuista 42 koko menis polvista ylöspäin. " Aikuisten" osaston housuista saattaa sitten jopa 40 mennä päälle, ja kiinni. Välillä kyllä ihmettelen, että kenelle ne vaatteet tehdään?!! Tissiä ja persettä ei saa olla, ei sitten yhtään.
Enkä mä nyt itteäni ihan tädiksi vielä luokittele (25v.).
oon samoja kokoja, kun ap, mutta mulle menee housuissa 38/40, mutta en saa paitaa napitettua kokona 44, joissain malleissa jopa 46 on niin pinkee, että napit paukkaa. Ei oo herkkua joo. Mekkoja en ees viitsi katsella.
Olen huomannut saman Citymarketin vaatteissa, ne eivät kerta kaikkiaan mahdu mun päälle. Normaalisti housut 42 tai 44, mutta cittarin nro 46 ei mahtunut edes vetoketju avoimena päälle...
Nyt on reilusti läkiäkin yllä kun pituutta 160cm ja painoa 80kg mutta vaikka olen painanut joskus 54kg niin ei se silti näitä persjalkaisuudesta johtuvia ongelmia ole poistanut. Tuolloin yläkroppa oli koko 34-36/xs ja persus 40/42/L.