Muiistatteko vielä ennenvanhaa oli kunnon levykaupat josta voi käydä ostamsssa sen jonkun uuunituoreen sinkun. Eikö ollut paljon hienompaa kuin nyt musiikin digitalisoituessa?
Aiito lätty käteen. Siinä oli jotain paljon arvokkaampaa ja rahalle vastinettta.
Kommentit (32)
Gimmmelin sinkun ostin kanssa ja laitoin seinälle. Oliin varma että jenni vartiaisesta tulee jotain. Sma oli himin koko single collection, nirvanaaa, antti btuiiskua ja jani wicholllmia, asnssi kelaa.
Oli kyllä hieno fiilis käydä Tampereella EPESistä ostamassa aina lempparibändien uusimman LP:t ja sinkutkin. N52
Mulla on ikävä Anttilan Top ten osastoa. Siellä oli ihana kierrellä ja katsella tarjouksia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä! Ja siihen levyyn oikeasti säästettiin rahaa, ennen kuin sen sai ostettua. Levyä myös kuunneltiin paljon. Ja tutkittiin kaikki kansilehden tekstit alusta loppuun. Jotenkin musiikki tuntui arvokkaammalta silloin.
Jes jes jes! Sekä aidommalta.
Kuuntelen vanhaa musaa, en nykymusiikkia lainkaan.
Kuinka vanhaa? Mulla on nyt luuttuvaihe kun olen kuunnellut määrättömäati kitaramusiikkia. Luutulle sävellettiin paljon 1500-1600-luvulla. Fuuga olisi luultavasti ollut ainoa levykauppa jossa olisi ollut muutanluuttumusikkia kuin dowlandin parhaat. Spotifyssä on valtava valikoima Kapsbergeriä, Piccininiä Dowlandia Bachia ja mitä ñäitä on.
Spotinn pahin puoli on se että artisti ei tienaa,.ja se ettei kappaleesta sins ole paljonntietoja.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelin levy ❤️
Kyllä! Kävin aikoinaan silloin tällöin Helsingissä poikaystävän luona, ja ensimmäinen osoite oli aina juurikin Tunnelin levy. Siellä oli paljon sellaisia herkkuja, mitä pikkupitäjästä ei löytynyt.
Luokkakaverit kävi hakemassa levynsä Epesistä, minä kävin hakemassa ne Anttilasta, koska Epes oli niin kallis. Samat levyt sai Anttilasta paljon halvemmalla. Lisäksi Anttilan alekorista teki välillä tosi hyviä löytöjä 10 markalla.
En kaipaa sitä aikaa, levyt olivat kalliita, rahaa oli vähän ja vaikea löytää hyvää musaa. Usein tuli ostettua sika säkissä ja petyttyä. Harvinaisempia genrejä kun kuunteli niin tarjonta oli vähäistä. Pitäisikin käydä vanhat cd:t läpi ja heittää roskalevyt pois.
Stadissa on Viiskulmassa useampi levykauppa. Käyn siellä harvoin, koska tarvetta on harvoin.
Tykkään nykymuotoisesta musiikista. Laatu on huippua ja sitä voi kuunnella sillä hetkellä, kun se julkaistaan oman kodin lämmössä. Ei tarvii matkustella pakkasissa ytimeen saakka. Ei tarvitse maksella ja jutella ihmisten kanssa.
Saan vaan olla musiikkini kanssa. Eikä tarvii vaihdella levyjä, kuten vinyylin kanssa pitäisi jatkuvasti.. etenkin sinkkujen.
Meillä täällä Helsingissä on useampia oikeita levykauppoja ja taitaa olla aikamonessa muussakin kaupungissa...
Näistä taitaa usein olla vielä olemassa, koronan takia Rolling Records joutui sulkemaan keskustan kappansa.
https://www.myhelsinki.fi/en/see-and-do/shopping/record-stores-in-helsi…
SIttten oli celine dion forever, spice girrlsin viva forever. Ihanaa leijonat.