Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille syntyy pian vauva, mutta vaunut on vielä hankkimatta. Millaiset kanattaa ostaa ja kuinka paljon sijoittaa?

Vierailija
06.08.2006 |

Suositelkaa eri merkkejä jne.

Kiitos!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä lapsella pilalle asti kulu.

ja näin säästää rahaakin seuraaviin vauvan/lasten juttuun joka on jossain vaiheessa pakko hankkia.

Vierailija
2/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut eri merkkejä. Vaunu malli riippuu paljolti teidän omista tarpeista, liikutteko paljon, minkälaisessa maastossa, pitääkö mahtua autoon ja minkä kokoiseen tilaan jne. Itse jos ostaisin uutena, ostaisin ns. kuomurattaat, joihin kantokoppa. Ja ostaisin näitä yleisimpiä merkkejä; Emmaljunga, Brio, Ora jne, en mitää halpiksia, niissä on jostain aina tingitty. Käytettynä saa myös hyviä rattaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk käytetyt Teutonian spirit S3

sulikka @ luukku. com

Vierailija
4/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän myöhäistä alkaa ottaa asioista selvää ja vertailla hintoja ja malleja.

Vierailija
5/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin aikaa ko. toimenpiteeseen tosi paljon, mutta mulla olikin ylimääräistä aikaa ja energiaa. Ihan yhtä hyvin niillä menee, jotka hommaa vaan " jotkut" jostain.

Vierailija
6/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut varmaan itse siihen tyyppiin, joka ostaa vaunut, kun raskaustesti näyttää plussaa. Naureskelin tässä just työkaverille, jolla kaikki valmiina ja viikkoja 12.

Ja ap:lle; hyvin kerkiät hankkia vaunut. Kaikkeahan saa kaupasta, meilläkin vaunuiltiin vasta kun vauva oli 3viikkoa. Sehän on tärkeintä, että vauvalle on ravintoa, vaatteita ja syliä. Muuta ei vastasyntynyt tartte!

Vierailija
7/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajateltiin uusia vaunuja, koska kyseessä on esikoinen.

Lähinnä haluaisin tietää, mitkä ominaisuudet olet huomannut hyviksi teidän vaunuissa ja mitkä vähemmän tärkeiksi?

Ap

Vierailija
8/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on toimitusajatkin niin pitkät, että myöhässä olet.

Ja kaverini kans osti ihan vaan " jotkut" vaunut, ja käytti asiaan aikaa n. puol tuntia vaunukaupassa. Lopputulos: harmitteli miksi ylipäätään osti ne vaunut, olivat ihan liian kömpelöt ja jos olisi tiennyt olisi ostanut erilaiset. Nyt harmittelee kun ei edes saa niitä myytyä pois, koska kukaan ei maksa niistä enää kauheasti, vaikka ovatkin uudenveroiset.

Vierailija
9/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni syntyi syyskuussa ja meillä oli käytössä kahdet vaunut. Toisissa oli vaunu- ja ratasosa erikseen ja toisissa rattaissa se pehmeä kantokoppa ratasosan päällä. Tykkäsin pehmeästä kantokopasta enemmän.

Meillä kukaan lapsista ei ole viihtynyt makuullaan kovin monta kuukautta 3-4 kk iässä on otettu jo kantokoppa pois ja nostettu rattaiden selkänojaa hiukan ylöspäin, että vauveli näkee rattaista. Ovat myöskin olleet kovia liikkumaan, siksikin ratasosa on ollut turvallisempi ottaa aikaisin käyttöön, kun siellä on hyvät turvavyöt.

Minä suosittelisin myös laatua. Emmaljunga ja Brio ovat minusta parhaimmat. Käy testailemassa useassa eri liikkeessä erilaisia rattaita ja mieti rauhassa. Vaunut ehtii hakea vielä kun vauva on jo syntynyt, kunhan tietää sitten, minkälaiset kärryt hakee :)

Vierailija
10/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa ei ole missään. Kaikki kankaat ovat irroitettavissa vesi pesuun. Ainakin Deltoisa, mitkä meillä on.

Vierailija
11/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään yhdistelmistä pehmeällä kopalla josta saa sitten lämpöpussin. Tosi kiva talvella isommalle lapselle.

Omissa on yksi huono puoli, en tajunnut kuinka kätevä haittoaisa on, joten en sitä sitten tajunnut " ottaa" . Nyt harmittaa, kun joutuu välillä istuinosaa kääntämään ison mahan kanssa :(

Ja kannattaa joku luotettava merkki valita ja tukevan ja turvallisen tuntuiset. (merkkejä on täällä lueteltukin, itselläni Teutoniat)

Vierailija
12/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki kankaat vesipestäviä, erinomaiset työntää, menee pieneen tilaan, nätit... Oikeastaan ainut mitä olen joskus kaivannut on " heittoaisa" , mutta niitä taitaa jossain Teutonian malleissa olla.

Niin ja ei niitä vaunuja Saksasta asti tarvitse lähteä tilamaan.

Useilla merkeillä vaihtuu syksyllä kankaat ja mallit, joten vois saada halvemmallakin. Ja ainahan voi tingata.

Vierailija
13/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja luulen, että lapsi kerkeää olla vaunuissa ihan tarpeekeen vielä...

Vierailija
14/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka voi säätää portaattomasti eri kaltevuuksiin. Heittoaisa on tosi hyvä sitten kun vauva haluaa katsella välillä menosuuntaan. Pehmeä kantokoppa tekee rattaista vaunut pienelle vauvalle. Kennopyörät on hyvät. Tilava tavarakori ostoksia ja muita tavaroita varten on kätevä.

Vierailija
15/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä yhdistelmiin tuhlaa rahojasi

Vierailija
16/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on hyviä malleja ja jos asioi oman paikkakunnan liikkeessä, on mahdollisten takuuvirheiden yms. kannalta myös jatkoasiointi helppoa.

Vierailija
17/17 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Brion Novat, joissa hyvää on mm. heittoaisa sekä suhteellisen pieni koko - olen itse lyhyt (159cm) ja Novien kanssa on ollut helppo liikkua / nostella vauvaa.

No, jokainen toki suosittelee omia vaunujaan :) Novat kuulemma voittivat Odotus-lehden uusimman vaunutestin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän