Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee järki kävelijöiden kanssa!

Kakkis
07.02.2021 |

Haahuillaan neljä rinnakkain niin, että takaa esim. pyörällä tuleva joutuu ohittamaan penkan kautta. Pipot ja huput päässä eivätkä siis kuule soittokelloa tai muuta merkkiä, että hei, pääsisikö ohi. Tai jos huomaavat, alkaa hillitön steppaaminen eestaas kun eivät osaa päättää, mihin väistävät. Yleensä kuljetaan oikeaa reunaa, vink vink.

Toinen saatanallinen tilanne on kaksi kävelijää, joilla piiiiiitkissä flexeissä sinne tänne singahtelevat koirat. Tai pahimmillaam koirat irti kuten tänään kahdella järjen jättiläisellä. Kiva yrittää päästä ohi, kun koira juoksee pyörää päin ja itse meinaat alamäessä kaatua.

Ei tartte vallata sitä kevyenliikenteenväylää reunasta reunaan. Ja ennen kuin joku natisee, että pyörät ajoradalle, niin ajoin väylää, joka tarkoitettu myös pyörille ja mopoille. Vieressä nelostie / moottoritie, jonne ei todellakaan ole asiaa pyörällä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse enemmän kävelen kuin pyöräilen, niin tunnistan tilanteet. Kaikki tiellä liikkuminen pitäisi kai olla luvanvaraista.

Vierailija
2/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijöille sivupeilit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse fillaroitsijana koen sellaista, että kävelijät kävelee missä haluavat ja itse saan aina väistää heitä sohjo-lumen päälle. Tää on muutenkin inhottavaa, kun itse saan aina väistää kaikkia ylipäätänsä muutenkin. Kukaan muu ei tee ikinä elettäkään ryhmittyäkseen jollekin laidalle.

Vierailija
4/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tälläistä kuin suomeen ollaan suotu laki vuonna 2018 että saa kävellä kummalla puolella tahansa.

Vierailija
5/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse fillaroitsijana koen sellaista, että kävelijät kävelee missä haluavat ja itse saan aina väistää heitä sohjo-lumen päälle. Tää on muutenkin inhottavaa, kun itse saan aina väistää kaikkia ylipäätänsä muutenkin. Kukaan muu ei tee ikinä elettäkään ryhmittyäkseen jollekin laidalle.

I feel you! Siinä sitten yrität ohi kapeasta solasta. Hihat ottaa kirjaimellisesti vastakkain.

Jotkut tuijottaa kävellessään vielä kännykkää niin intensiivisesti, että eivät huomaa edes edestä tulevaa pyöräilijää.

Vierailija
6/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkan tästä syystä kävelyä oikealla puolella tietä. Minun mielestä väärällä puolella tietä käveleminen, vaikka laki sallisi sen.... en jaksa selittää mitä mieltä olen, mutta se on väärin.

Vierailija
7/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulan aikaa törmäsin tähän pyöräillessäni. Neljä-viisi rinnan kävellään ja pöpelikön kauttako pitäisi ohittaa? Sitten jos soittaa kelloa niin mulkoillaan. Myös iäkkäät kävelysauva-pariskunnat valtaavat usein väylän ettei ohi pääse. Sitten mulkoillaan teki mitä tahansa että ohi pääsisi!

Vierailija
8/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel you! Siinä sitten yrität ohi kapeasta solasta. Hihat ottaa kirjaimellisesti vastakkain.

Jotkut tuijottaa kävellessään vielä kännykkää niin intensiivisesti, että eivät huomaa edes edestä tulevaa pyöräilijää.

Et sä minua tunne vaan jonkun vähän kaltaiseni.

Itse aina pysähdyn, jos ei ole kunnolla tilaa väistää.

Vierailija
9/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen itse läpi vuoden noin 4000 km pääasiassa sähköpyörällä. Aivan liian monta kertaa on näitä aloituksessa mainitsemiani tilanteita ja silloin tällöin ihan todellisia vaaratilanteita. Voitaisiinko huomioida muutkin tienkäyttäjät?

Vierailija
10/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa, liikennesääntöjen mukaan pyöräilijän on aina väistettävä jalankulkijaa, myös pyörätiellä.

Vierailija
11/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellävarainen tapa kiinnittää näiden kävelijöiden huomio on että vaihtelen vaihteita ja yskäisen. Soittokellon hiljainen kilautud. No ei reaktiota. Sitten soittokelloa enemmän ja sit alkaakin metrin ilmaan hypyn jälkeen kauhee sadattelu et ai kun mää säikähdin. Voisiks varoittaa aiemmin. Siihen tarvii vaan todeta et mä yritin muttette kuule mitään. Pahimmat on nää pariskunnat juttelemassa molemmin puolin pyörätietä ja fifin naru siinä välissä. Kaikki kyllä näkee et pyöräiljä tulossa mut kukaan ei liiku.

Vierailija
12/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulan aikaa törmäsin tähän pyöräillessäni. Neljä-viisi rinnan kävellään ja pöpelikön kauttako pitäisi ohittaa? Sitten jos soittaa kelloa niin mulkoillaan. Myös iäkkäät kävelysauva-pariskunnat valtaavat usein väylän ettei ohi pääse. Sitten mulkoillaan teki mitä tahansa että ohi pääsisi!

Mistä kummasta pyöräilijöillä on tullut ajatus, että kellon soitosta mulkoillaan. Eikä mulkoilla. On erittäin toivottavaa kävelyteillä soittaa kelloa kun lähestyy kävelijää takaapäin. Pyörä on hiljainen menopeli eikä kävelijöillä ole silmiä selässä.

Vierailija
13/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa talvipyöräily tai menkää pyörimään urheilukenttää ympäri. Järjetöntä mennä pyörällä kävelijöiden joukkoon.

Vierailija
14/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävelijänä ymmärrä että rinnakkain kävelee enemmän kuin kaksi. Ei ole soveliasta vallata koko tietä vaan omalle seurueelle.

Mutta en myöskään ymmärrä näitä hullun kiilto silmissä trikoopöksyisiä yleensä miespyöräilijöitä, jotka ohiajaessaan (60km/h) vievät kävelijältä toisen käden mukanaan. Kyllä nyt kaksi kävelijää ja pyöräilijä pitää mahtua rinnakkain ohittamaan ilman että joku menettää raajansa!

Vierailija
15/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ja kävelijät eivät sovi samoille teille. Monissa maissa onkin tajuttu erottaa, Suomessa laahataan perässä.

Vierailija
16/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Heh itsekkin olen kävelijä ja miettinyt, että peili olisi hyvä, josta voisi seurata takaa tulevia, kunpa joku keksisi telineen mihin peilit kiinnittää : )

Vierailija
17/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu että kuljetaan vasentareunaa.siis maalla kun kävelet tiellä.Koira on oppinut tämän niin hyvin että ei suostu kulkemaan ku vasenta reunaa.Hienoa kun joskus harvakseltaan käydään pääkaupunkiseudulla ni kulkee tuon kanssa.

Et juu sori!Täytyy seuraava koira yrittää opettaa kulkemana molemmilla reunoilla.

Vierailija
18/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ. TODELLAKIN.

En kulje pyörällä, mutta kun näiden stanan rivissäkävelijöiden tai koiran/lapsen avulla koko kaistan vallanneiden ohi ei pääse edes reippaammin kävelevä/hölkkäävä. 

Te, jotka inisette täällä, etteivät pyöräilijät kuulu kävelytielle: ihan se ja sama minne ne pyöräilijät kuulvat, mutta kyllä sille kävelytielle on joka tapauksessa osattava jättää ohitusvara, tuolla "menkää muualle pyöräilemään" -perustelulla ei vapaudu siitä vastuusta, ettei koko tietä ei ole yhden seurueen (tai parhaimmillaan henkilön) tarkoitus tukkia. 

Vierailija
19/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkis kirjoitti:

Heh itsekkin olen kävelijä ja miettinyt, että peili olisi hyvä, josta voisi seurata takaa tulevia, kunpa joku keksisi telineen mihin peilit kiinnittää : )

Helppoahan tuo on toteuttaa. Hommaa jonkun kypärän ja virittää siihen peilit. Ois tosi coolin näköinenkin.

Vierailija
20/23 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkis kirjoitti:

Helppoahan tuo on toteuttaa. Hommaa jonkun kypärän ja virittää siihen peilit. Ois tosi coolin näköinenkin.

Lisään vielä, että ei tarvita mitään muuta kuin mikä tahansa kypärä, mitkä tahansa varrelliset sivupeilit ja jeesusteippiä. Tämän saa halutessaan jakaa niksipirkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi