Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sateenkaariväriset ja kuvioiset asusteet - yhdistättekö ne LGBT-hommaan vai voiko esim sateenkaarikorviksia pitää ilman että luullaan lesboksi tms?

Vierailija
07.02.2021 |

Otsikossa tulikin aiheen sisältö. Mitä ajattelette jos naisella on söpöt sateenkaariväriset korvakorut tai muuta vastaavaa sateenkaariväristä tai -kuvioista asustetta ja somistetta?

Luullaanko silloin kuuluvaksi LGTB-yhteisöön/populaan vai onko mahdollista nähdä sateenkaarikorvikset (jne) vapaina liitoksista johonkin ideologiaan?

En haluaisi antaa väärää vinkkiä, mutta haluaisin käyttää joskus joitain sateenkaarivärisiä asusteita tai koruja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee juuri tuo mieleen.

Vierailija
2/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän korusta ja asusteesta. Kyllähän tuo on lähinnä sateenkaariväen symboli nykyään. Miksi haluat omia sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä sateenkaari on pilattu. Jopa luonnon sateenkaarta ei voi enää katsoa ilman, että tulee mieleen jotakin, mitä ei haluaisi mieleen tulevan.

Vierailija
4/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Aloitus voi kuulostaa provolta tai vitsiltä, mutta se ei ole sitä. Haluan gallupoida ihmisten mielipiteitä aiheesta. 

Luulen että työpaikalla minua luullaan lesboksi tai bi:ksi, nimi on androgyyninen ja mulla on koru jossa on sateenkaariväritys. 

Ehkä voisin sanoa jotain että "entinen miesystävä sanoi...." tai jotain. Ainoa vaan että haluaisin ostaa yhdet kauniit korvikset, ja niissä on sateenkaaren värit ringissä, mutta ei selkeästi sateenkaarena. Täytyisikö sanoa, "sain treffimieheltä". Vaikka mulla ei ole treffimiestä hehhe. 

(Ja juu, ei se ole niin tärkeää, mutta jotenkin, ehkä selvennys voisi olla hmm selventävää. ) :D

Vierailija
5/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Aloitus voi kuulostaa provolta tai vitsiltä, mutta se ei ole sitä. Haluan gallupoida ihmisten mielipiteitä aiheesta. 

Luulen että työpaikalla minua luullaan lesboksi tai bi:ksi, nimi on androgyyninen ja mulla on koru jossa on sateenkaariväritys. 

Ehkä voisin sanoa jotain että "entinen miesystävä sanoi...." tai jotain. Ainoa vaan että haluaisin ostaa yhdet kauniit korvikset, ja niissä on sateenkaaren värit ringissä, mutta ei selkeästi sateenkaarena. Täytyisikö sanoa, "sain treffimieheltä". Vaikka mulla ei ole treffimiestä hehhe. 

(Ja juu, ei se ole niin tärkeää, mutta jotenkin, ehkä selvennys voisi olla hmm selventävää. ) :D

Pride-ideologia käy kyllä joskus mielessä kun näen sateenkaaren värisiä juttuja. Se johtuu kuitenkin lähinnä siitä, että arvostan aatetta, ei siitä, että ajattelisin niitä käyttävän identifioivan itsensä LGBTQIA+ väen osana. 

Itse pidän joskus tuollaisia koruja tai asusteita, joskus ihan priden tueksikin myytyjä sellaisia (ne sateenkaariconverset), vaikka olen hetero cis-nainen ja parisuhteessa. Mies ei välitä, eikä mua kummemmin kiinnosta erehtyykö joku "luulemaan" mun silloin edustavan jotain muuta kuin olen. Korjaan luulon sitten jos se tulee puheeksi. En suostu siihen todellisuuteen, että ihmisen ominaisuuksista vedetään ulkoisen olemuksen perusteella johtopäätöksiä, se on mennyttä maailmaa se. Vähän kuin se, että työpaikallasi ihmiset olettaisivat sinusta jotain nimesi perusteella. Vaihtaisitko nimesi, jotta sinua ei luultaisi biseksuaaliksi? Niin. Pukeudu siis mihin haluat. Jos se sinua helpottaa tuoda jotain kuvitteellisia miehiä esiin keskusteluissa niin siitä vain. Kuitenkin toteaisin edelleen, että ei tarvitse.

Vierailija
6/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride-ideologia käy kyllä joskus mielessä kun näen sateenkaaren värisiä juttuja. Se johtuu kuitenkin lähinnä siitä, että arvostan aatetta, ei siitä, että ajattelisin niitä käyttävän identifioivan itsensä LGBTQIA+ väen osana. 

Itse pidän joskus tuollaisia koruja tai asusteita, joskus ihan priden tueksikin myytyjä sellaisia (ne sateenkaariconverset), vaikka olen hetero cis-nainen ja parisuhteessa. Mies ei välitä, eikä mua kummemmin kiinnosta erehtyykö joku "luulemaan" mun silloin edustavan jotain muuta kuin olen. Korjaan luulon sitten jos se tulee puheeksi. En suostu siihen todellisuuteen, että ihmisen ominaisuuksista vedetään ulkoisen olemuksen perusteella johtopäätöksiä, se on mennyttä maailmaa se. Vähän kuin se, että työpaikallasi ihmiset olettaisivat sinusta jotain nimesi perusteella. Vaihtaisitko nimesi, jotta sinua ei luultaisi biseksuaaliksi? Niin. Pukeudu siis mihin haluat. Jos se sinua helpottaa tuoda jotain kuvitteellisia miehiä esiin keskusteluissa niin siitä vain. Kuitenkin toteaisin edelleen, että ei tarvitse.

Noin olen asian hahmottanut, mutta jotenkin vaan sitä alkaa miettimään. Samoilla linjoin siitä, että ei tarvitse. Nämä on nyt jotain tunteiden ja ajatusten tunnustelemisia.

Kiitti kaikille, ketjussa on vastauksia.  

Vierailija
7/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siinä onkin että näiden kummajaisten pitää omia näitä niinku sateenkaaren esim, eikö voi keksiä ihan omaa logoa

Vierailija
8/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sateenkaari sateenvarjo, ihan sama mitä jotkut ventovieraat mun seksuaalisuudesta kadulla ajattelevat. 

Vierailija
9/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siinä onkin että näiden kummajaisten pitää omia näitä niinku sateenkaaren esim, eikö voi keksiä ihan omaa logoa

Emme ole kummajaisia, toisin kuin sinä.

Vierailija
10/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymya olikin miksi pitää.omia

Vierailija
11/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ei homous ole ideologia.

Vierailija
12/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kaikille mukavampi keksiä ihan oma logo

Vierailija
13/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksipä sinä heteroille oma logo, että teidät heterot erottaa normaaleista.

Vierailija
14/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pelkkä nimi ei vielä vaikuta, mutta jos näyttää androgyyniltä ja pitää jotain sateenkaarijuttua, niin varmaan moni yhdistää asioita toisiinsa.

Itse en välttämättä yhdistä sateenkaarta lgbt:hen, tarvitsen vähän muutakin infoa kuin sen symbolin tai värit. Lisäksi riippuu missä ja miten niitä käytetään.

Vierailija
15/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homo ja en omista sateenkaari logolla varustettuja vaatteita. Muutamalla hetero ystävällä sen sijaan on.

Vierailija
16/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heterot tarvitse omaa logoa, heterolla ei ole tarvetta huutaa koko maailmalle heeei huomatkaa olen hetero, mitä mieltä olet hetero avioliitosa, olen hetero, huomatkaa minut

Vierailija
17/17 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksipä sinä heteroille oma logo, että teidät heterot erottaa normaaleista.

Mitä hetero tekee omalla logolla? Eiköhän eletä kaikki vaan omaa elämää. Sateenkaari henkilöt ne taitaa harrastaa eniten muiden ihmisten syrjimistä ja jaottelua hetero-homo ryhmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä