Miten pyytää tahdikkaasti naisystävää osallistumaan taloudellisesti vihki/kihlasormuksen hankintaan?
Olemme puhuneet naimisiin menosta ja ajattelin kosia pian. Kuitenkin mielestäni vähän epäreilua että sormusten kustannukset kaatuvat miehen niskaan. Reiluinta olisi luonnollisesti, että molemmat osallistuisivat 50/50.
M33
Kommentit (283)
Jos perinteiden mukaan mennään, mies majsaa sormukset ja morsiamen vanhemmat häät. Kumpi tässä sitten voitolle jääkään?
Varmasti moderni tasa-arvoinen nainen ymmärtää, että 50/50 on nykypäivää.
En halua olla ilkeä, mutta onkohan vielä oikea aika mennä kihloihin, jos raha-asiat ovat vielä käymättä läpi. Minun tuntemista pariskunnista suurin osa on tehnyt niin, että molemmat osapuolet ovat itse maksaneet sormuksensa.
Voi hyvä luoja. Tämän päivän "miehet"! 🙄
Sinun tulee kalliilla sormuksella osoittaa, että pystyt tarjoamaan hänelle häntä miellyttävän elämän. Ilmeisesti sinä et pysty? Päästä tuo nainen vapaaksi, hän ansaitsee parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei edes 100 euroa ylimääräistä sormukseen? Mene töihin siinä tapauksessa.
Miksi miehen pitäisi maksaa koko lysti? Miksei 50/50? Nykyään naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos perinteiden mukaan mennään, mies majsaa sormukset ja morsiamen vanhemmat häät. Kumpi tässä sitten voitolle jääkään?
Morsian tietysti, ei tarvitse ostella sormuksia eikä maksaa edes omia häitään.
Hassu kysymys.
Kysyjä on palstamies, joten hän elää koko elämänsä yksin ja käy säännöllisesti rähisemässä naisista palstalla.
Minä ostin omat sormukseni. Kosinnan jälkeen mentiin yhdessä katsomaan kihlat ja ostettiin sellaiset mistä pidettiin. Vihkisormuksen teetin ja maksoin myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsian tietysti, ei tarvitse ostella sormuksia eikä maksaa edes omia häitään.
Ja vastalahjaksi jää loppuelämäkseen kotiorjaksi tekemään ukolle ruokaa ja kerää likavaatteet kämpästä, pesee, siivoaa, sisustaa ja päälle käy töissä koska tasa-arvo🙄
Sellaista tahdikkuutta tai paremminkin tahdittomuutta ei löydykään, että joku nainen suostuisi maksamaan vihkisormuksestaan puolet!!!
Jos sen teet, saat aika takuuvarmasti hatkat, ellei nainen pidä itseään ihan mitättömänä.
Oma mieheni osti silloisella hyvin pienellä palkallaan, vuosikymmeniä sitten sekä kihla- että vihkisormuksen, jossa oli useita isoja timantteja.
Jos ei tällaiseen riitä raha, on parempi olla menemättä naimisiin ja unohtaa koko juttu.
Kysy "Ostetaanko toisillemme sormukset?" Jos sitten pullikoi tai ostaa halvan, osta sinäkin. Kauniitakin sormuksia saa melko edullisilla materiaaleilla, ei ole pakko olla kultaa ja timantteja.
Mjaa, minä maksoin molempien sormukset, minun vanhemmat häät ja mies onkin sitten maksanut kaiken muun.
Sanot sille että maksetaan puoliksi. Mä pidin itsestäänselvänä että maksan oman sormukseni, mutta mies halusi maksaa sen. Se oli semmoinen viidenkympin panostus että ihan mistään timanttisormuksista ei toki puhuta.
Kai nyt sekä nainen, että mies valitsee ja maksaa itse sormuksensa. Meillä oli molempien sormukseen budjetti hääkassassa, mutta halusin budjetoitua kalliimman, joten myös maksoin sen.
Maksoin kihlaaormuksista toisen. Mies piti molemmat, kun erottiin. Ei väliä, oli halvat ja mitä sillä olisi edes myöhemmin tehnyt.
Trollihan tämä on, mutta olen samaa mieltä olen minä, nuin tuo yksi kirjoittaja: jos raha- asioista ei ole sovittu, ei kannata mennä naimisiin, tai muuttaa yhteen asumaan. Lisäksi, kannattaa pitää naiset sitten mielessä, että pidätte huolen, että tasa- arvo toimii myös kotitöissä, jos mies vaatii tasa- arvon nimissä, éttä nainen maksaa oman sormuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, mutta olen samaa mieltä olen minä, nuin tuo yksi kirjoittaja: jos raha- asioista ei ole sovittu, ei kannata mennä naimisiin, tai muuttaa yhteen asumaan. Lisäksi, kannattaa pitää naiset sitten mielessä, että pidätte huolen, että tasa- arvo toimii myös kotitöissä, jos mies vaatii tasa- arvon nimissä, éttä nainen maksaa oman sormuksensa.
Eli jos mies maksaa sormukset niin ei tarvitse tehdä kotitöitä? :D
Joskus musta tuntuu että palsta on jämähtänyt jonnekin vuosikymmenien tai -satojen taakse näissä jutuissa.
15
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tahdikkuutta tai paremminkin tahdittomuutta ei löydykään, että joku nainen suostuisi maksamaan vihkisormuksestaan puolet!!!
Jos sen teet, saat aika takuuvarmasti hatkat, ellei nainen pidä itseään ihan mitättömänä.
Oma mieheni osti silloisella hyvin pienellä palkallaan, vuosikymmeniä sitten sekä kihla- että vihkisormuksen, jossa oli useita isoja timantteja.
Jos ei tällaiseen riitä raha, on parempi olla menemättä naimisiin ja unohtaa koko juttu.
Hassu juttu, minä tunnen useammankin naisen, jotka ovat makseneet kihlasormuksensa ihan täysin itse. Ja sitä paitsi, periaatteessa "yhteisistä" rahoista se morsiamenkin sormus loppupeleissä maksetaan. Ei se niin mene, että parisuhteessa vain toisen rahat ovat yhteisiä ja toisen rahat omia, koskien ihan molempia osapuolia.
Jännä, tämän ketjun vastausten perusteella suomalaiset naiset eivät sitten olekaan hirveän edistyksellisiä ja tasa-arvoa kannattavia?
Jaa-a.