Pitääkö työhaastatteluun mennä maski päässä?
Tuli ehkä yllättäen kutsu face-to-face työhaastatteluun. Odotetaanko siellä että käyttää maskia? Mitään mainintaa tästä ei ollut, ei toki mikään ihme kun ilmapiiri asian suhteen on kaikkialla hieman vaivautunut. En haluaisi näyttää itsekkäältä idiootilta, mutta en toisaalta myöskään hysteeriseltä hullulta. Yhtään ei tiedä minkäluonteinen ihminen siellä on vastassa. En ole käyttänyt maskia arjessani ollenkaan.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei jakseta lapsellista kiukuttelua, joten emme palkkaa näitä "periaatteessa en käytä maskia, koska se on vaan suositus" jääräpäitä. Heistä ei ole muissakaan asioissa kuin haittaa, kun pitää periaatteessa vastustaa kaikkea.
Maskit ovat tutkitusti hyödyttömiä ja jopa haitallisia, joten ei ole mitään kiukuttelua olla pitämättä turhia maskeja.
Kyllä, todella hyödytöntä käyttää maskia esimerkiksi runsaasti kivipölyä tms. tuottavassa työssä. Eikun mitenkäs se menikään....
Kommenttiani ei julkaistu koska käytin termiä ma ski lam mas. :DDDD Jos työnantaja haluaa nähdä livenä niin tuskin häntä ko ro na kiinnostaa niin paljoa. Ja hyvä niin, flunssahystee rikkoja on jo maa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei jakseta lapsellista kiukuttelua, joten emme palkkaa näitä "periaatteessa en käytä maskia, koska se on vaan suositus" jääräpäitä. Heistä ei ole muissakaan asioissa kuin haittaa, kun pitää periaatteessa vastustaa kaikkea.
Maskit ovat tutkitusti hyödyttömiä ja jopa haitallisia, joten ei ole mitään kiukuttelua olla pitämättä turhia maskeja.
Juujuu. Kiukuttele vaan niin kuin 3-vuotias "mutkun mä en haluu ja on ihan tyhmää". Suositus on suositus ja sen noudattamatta jättäminen on meillä viesti siitä, ettei halua sitoutua muihinkaan yhteisiin pelisääntöihin/suosituksiin. Siksi emme palkkaa vastarannankiiskiä. Kaikille helpompi niin. Jos sinulla on osoittaa lääkärintodistus tai vastaava luotettava asiakirja maskin haitallisuudesta, tilanne on eri.
Suositus ei ole pakko, tajuatko tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu. Kiukuttele vaan niin kuin 3-vuotias "mutkun mä en haluu ja on ihan tyhmää". Suositus on suositus ja sen noudattamatta jättäminen on meillä viesti siitä, ettei halua sitoutua muihinkaan yhteisiin pelisääntöihin/suosituksiin. Siksi emme palkkaa vastarannankiiskiä. Kaikille helpompi niin. Jos sinulla on osoittaa lääkärintodistus tai vastaava luotettava asiakirja maskin haitallisuudesta, tilanne on eri.
Oikein hyvin tajuan. Olen myös kasvanut jo aikuiseksi ja siksi ymmärrän, että suosituksia voi ja usein kannattaakin noudattaa, vaikka ei olisi pakko. Esimerkiksi ei ole mikään pakko laittaa toppatakkia talvipakkasella, mutta onhan se paljon mukavampi ulkoilla, kun ei palele. Tai työpaikalla ei ole mikään pakko siivota jälkiään, mutta onhan se yleisen viihtyvyyden kannalta mukavampi, että niin tehdään. Maksi kasvoilla ei ole niin suuri asia, että sen takia tarvitsisi ryhtyä lapsellisesti kiukuttelemaan. Lisäksi on hyvin paljon työpaikkoja, joilla maski on pakollinen. Ollut jo ennen korona-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla työpaikoilla on maskipakko. Tajuatko tätä?
Käyttäisin maskia, tietenkin.
t. syövästä ja elinsiirrosta toipunut, oliko se hysteerinen hullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä en esimiehenä palkkaa maskittomia. Ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin maskia, tietenkin.
t. syövästä ja elinsiirrosta toipunut, oliko se hysteerinen hullu?
Maski ei suojaa sinua koro nalta. Hassua miten jotkut yhä luulee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump meni jo. Eikä tule takaisin, joten turha levittää QAnon-propagandaa.
Outoa on, ellei haastattelu ole etänä, jolloin kasvot voisivat olla esillä. Mene paikalle maski päällä, mutta ota pois, jos haastattelijoilla ei ole ja jos et koe olevasi tartuntariskissä. Varminta kyllä olisi pitää maskia. Ja käsidesi laukussa
Itse kävin haastattelussa viime viikolla. Halusivat nähdä kasvotusten ennen päätöksen tekoa. Laitoin maskin, mielestäni se on ”varmempi” valinta tässä tilanteessa. En ole itse vielä käynyt työpaikalla, jossa maskinkäyttöä ei odotettaisi. Eipä tuo niin iso asia ollut.
Vaikea kysymys. Toisaalta maskin käyttö osoittaa vastuullisuutta, mutta sitten taas toisaalta se rekrytoija myös varmaan haluaisi nähdä, että minkä näköistä ihmistä hän haastattelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haastattelija ole maininut maskista mitään niin on oma asiasi pidätkö maskia vai et, minulla on huomenna 8.2.2021 ttyöhaastattelu ja en laita maskia, ei maski tarkoita työntekijän tehokkuutta tai ammattitaitoa.
Ei toki, mutta osoittaa muita työssä olennaisia seikkoja. Kuten vastuullisuutta ja kykyä noudattaa yleisiä suosituksia. Itse en palkkaisi maskitonta, koska siitä tulee mieleen, ettei kiinnosta muutenkaan ottaa vastuuta asioista ja noudattaa ohjeita.
Olen samaa mieltä jälkimmäisen kirjoittajan kanssa. Työnhakija ei välttämättä edes tajua miten monilla eri tavoilla häntä arvioidaan jo ennen varsinaista työhaastattelua. Työpaikkoja on tietysti erilaisia, mutta esim. meillä työssä on olennaista yhteistyökyky muiden ihmisten kanssa. Tällaiseen yhteisöön harvoin sopivat kovin hyvin nämä periaatteelliset minäminä-jankkaajat. Lisäksi kuten aiemmin todettiin, niin kaikki työt eivät onnistu etänä. Lähityössä kontakteja on mahdotonta täysin välttää ja silloin nimenomaan on tärkeää, että jokainen noudattaa annettuja ohjeita. Meillä ei ole intresseissä sulkea yhtään toimipistettä sen takia, että työntekijät ovat sairaana / karanteenissa.