Kyllä olen ollut hölmö. Olen ostanut asioita somevaikuttajien suosituksesta.
Tiedän kyllä, että he saavat rahaa mainostamisesta. Mutta olen jotenkin luullut, että he mainostavat vain tuotteita, joita tykkäävät käyttää.
Jokaisesta ostoksestani on seurannut pettymys, joten lopetin koko saakelin somevaikuttajien seuraamisen. Kyllä olen ollut idiootti 😐
Olen ostanut somevaikuttajien suosituksesta mm.
- leukarentouttajan. Somevaikuttajan mukaan laite on huippuhyvä ja nystyrät hieroo kuin aidot sormet. Minun kokemukseni mukaan se on ylikallis lelu, hierontakokemus on 0.
- Oslo Skin lab kollageeni. Käytin vuoden, ei mitään vaikutusta. Lisäksi luin ettei ole olemassa mitään luotettavaa tutkimusta kollageenin hyödyistä.
- HairLust -hiuskarkit. Esanssisen makuisia vitamiineja, käytin 8 kk, ei mitään. Hiukset kasvoi sen verran kuin normaalistikin.
- Lukematon määrä kosmetiikkaa. Toki on voinut sopia muiden iholle, mutta hyöty 0 minulle.
Ja vaikka mitä muuta. Soimaan itseäni hölmöydestä. Olen tullut siihen tulokseen, että nämä somevaikuttajat mainostavat vaikka hiekotushiekkaa jos saavat siitä fyrkkaa. Kannattaa siis jatkossa luottaa omaan arvostelukykyyn.
Kommentit (2)
Käyttävät samanlaista tekniikkaa kuin media yleensäkin.
Minäkin menin 10 vuotta halpaan.
Aloin äänestämää median suosikkipuolueita ja aina vain tuli lunta tupaan ja jäitä porstuaan, eli myytiin kansallisomaisuutta, yksityistettiin vanhusten hoitoa jne.
Vihasin myös median vihaamia poliitikkoja ja puolueita ja elämä meni aina vain hullummaksi.
Mitä enemmän vihasin Putinia, Trumpia, Erdogania ja Halla-ahoa, sitä enemmän vitutuskäyräni nousi ja vietin aika pian kaiket päivät kirjoittelemassa palstoilla mielipiteitä heitä vastaan ja kaikki aikani kuluin mediasta oppimani vihapuheen suoltamiseen ja Päivi Räsänen räjäytti potin.
Vihdoin ja viimein henkilö jota pystyin vihaamaan sydämeni pohjasta, uskovainen prkele ja homofoobikko, vihapuhuja parasta A. ryhmää ja annoin palaa sydämeni kyllyydestä sillä jos valtakunnansyyttäjäkin oli samaa mieltä kanssani, häntä sai haukkua miksi tahansa ilman pelkoa syytetoimista.
Paloin loppuun ja ne stanan siat, Putinit, Halla-ahot ja Räsäset vain hymyilivät telkkarissa omahyväisinä, eikä vihallani ollut ollut mitään vaikutusta heihin ja itse olen nyt sairaslomalla masennuksen vuoksi ja nämä stanat edelleen julkisuudessa.
Mutta kyllä täältä vielä noustaan näytetään närhen munat yleisesti vihaa aiheuttaville henkilöille maassamme.
"Tehty kaupallisessa yhteistyössä" tai "sisältää maksettua mainossisältöä" kertoo asian selvästi. Somevaikuttaja on siis vuokrannut kasvonsa ja äänensä, suosittelu ei ole omasanaista.