Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kansanedustajille kertyvien Finnair-pisteiden käyttöä ei valvota mitenkään – pisteet voi muuttaa rahaksi tai siirtää puolisolle

Vierailija
07.02.2021 |

Eduskunnan matkustussäännön mukaan eduskunnan maksamista matkoista kertyvät lentopisteet olisi käytettävä eduskunnan hyväksi.
Pisteet kertyvät kuitenkin kansanedustajien ja virkamiesten henkilökohtaisille Finnair Plus -tileille, joten eduskunta ei pysty valvomaan niiden käyttöä.
Kyllä tämä maa on niin mätä. Tt-tukea saavan tilit syynätään suurennuslasilla ja jos sattuu saamaan vakuutusyhtiöltä rahaa rikkoutuneesta kodinkoneesta niin tätäkään korvausta ei saa käyttää uuden ostoon vaan sekin vähennetään tuista. Kaksinaismoralisitinen yhteiskunta.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ne pisteet ovat sellainen asia jotka jokaisen pitäisi saada käyttää niin kuin haluaa.

Vierailija
42/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtion rahoilla matkustetaan, niin pisteet myös valtion kassan hyödyksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama jos itse lentelet paljon työn takia. Itse saat pisteesi käyttää niin kuin parhaaksi näet, eikä niitä edes veroteta työsuhde etuna.

Näinhän se olisi luonnollisesti jos maksaisi omasta pussista,muttakun kansanedustajat lentävät verorahoilla. Se on tässä se juttu.

Olen töissä yksityisellä. Kertyneet pisteet sai ennenmuinoin käyttää miten vaan halusi.

Mutta olikohan noin 5-v sitten, kun tuli uusi ohjeistus. Työnantajan maksamat lennot kerryttävät pisteitä, jotka käytetään uusiin työmatkoihin. Se on sihteeristö, jotka siitä sitten käytännössä huolehtii.

Sama periaate valtiolle. Heti.

Vierailija
44/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti tänään VTV pisteitä ja käytäntöjä selvitetään jo :

” Eduskunnan tarkastusvaliokunta ilmoitti 4. helmikuuta selvittävänsä, miten VTV:n matkakuluja ja matkustussääntöä on valvottu ja tarkastettu. Neljä päivää myöhemmin keskusrikospoliisi ilmoitti selvittävänsä VTV:n toimintaa yhteistoiminnassa eri tahojen kanssa.”

heh... pukki kaalimaan vartijana

VTV:n pääjohtajan Finnair-pisteiden käyttöä selvittävän tarkastusvaliokunnan vara-pj ei kertonut omia pisteitään

No, jotain suuntaa saa tästä IL jutun pätkästä, että kyllä mitä pisteitä on. Paljon.

”112 kansanedustajaa jätti vastaamatta kyselyyn. Heidän joukossaan oli muun muassa eduskunnan tarkastusvaliokunnan varapuheenjohtaja Merja Mäkisalo-Ropponen (sd).

Eduskunnan toimittamien tietojen mukaan Joensuussa asuva Mäkisalo-Ropponen on 25:n eniten kotimaassa tällä vaalikaudella lentäneen kansanedustajan joukossa.”

112 / 200 kansanedustajaa ei vastannut kyselyyn. Eikö heillä ole avustajia ja erityisavustajia sitä varten, että ehtisivät vastailla, jos itse ei kerkiä.

Vierailija
45/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama jos itse lentelet paljon työn takia. Itse saat pisteesi käyttää niin kuin parhaaksi näet, eikä niitä edes veroteta työsuhde etuna.

Näinhän se olisi luonnollisesti jos maksaisi omasta pussista,muttakun kansanedustajat lentävät verorahoilla. Se on tässä se juttu.

Olen töissä yksityisellä. Kertyneet pisteet sai ennenmuinoin käyttää miten vaan halusi.

Mutta olikohan noin 5-v sitten, kun tuli uusi ohjeistus. Työnantajan maksamat lennot kerryttävät pisteitä, jotka käytetään uusiin työmatkoihin. Se on sihteeristö, jotka siitä sitten käytännössä huolehtii.

Tuo ohjeistus tuli lähes kaikkiin yrityksiin nimenomaan valtion linjanvedon jälkeen, koska muuten kyseessä olisi veronalainen etu työntekijälle. Käytännössä niitä pisteitä ei ole välttämättä kovin helppoa käyttää työmatkoihin koska pistelentoja on olemassa rajallinen määrä eikä välttämättä kaikille reiteille. Minun tapauksessa siis ne pisteet jää vaan käyttämättä ja sitä kautta Finnairin eduksi, koska työmatkat usein varataan vasta lähes viime tipassa.

Vierailija
46/46 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohjeistus tuli lähes kaikkiin yrityksiin nimenomaan valtion linjanvedon jälkeen, koska muuten kyseessä olisi veronalainen etu työntekijälle. Käytännössä niitä pisteitä ei ole välttämättä kovin helppoa käyttää työmatkoihin koska pistelentoja on olemassa rajallinen määrä eikä välttämättä kaikille reiteille. Minun tapauksessa siis ne pisteet jää vaan käyttämättä ja sitä kautta Finnairin eduksi, koska työmatkat usein varataan vasta lähes viime tipassa.

Mutta työmatkojen hotelliyöpymisiin niitä pisteitä voi melkosti käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä