Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasihiukset

Vierailija
07.02.2021 |

Mitä näille voi tehdä? Onko kampaajia tms. paikalla?

-ovat piikkisuorat mutta kuitenkin niissä on omaa taipuisuutta eli hius kun päättää ettei se suoristu niin se ei suoristu täysin

-menevät päätä pitkin

-tupeeraus ei pysy tai hiukset eivät tupeeraudu

-hiukset ei kastu millään, toisaalta eivät kuivu millään

-hiukset ovat yhdessä asennossa. Niitä ei saa taivutettua tai muotoiltua toiseen asentoon mitenkään vaan valuvat takaisin siihen lähtöasentoon

-letit ei pysy, ponkkarit ei pysy vaan valuvat väkisin auki

-mikään kiharrus ei pysy kauaa. Latvan taivuttaminenkin vaatii hirveästi aikaa.

-sähköisyys

-hiukset parhaan näköiset heti pesun ja kuivauksen jälkeen. Seuraavana päivänä aivan hirveät ja taipuneet minne haluavat eikä niitä saa suoraksi kuin pesemällä ne uudestaan

-hiusväri ei tahdo pysyä. Viimeksi minulla oli ongelmia jopa vaalennuksen kanssa koska jo viikossa tuli tyvikasvu ja muutenkaan vaalennus ei tahtonut imeytyä hiukseen jne.

Jos joku ehdottaa kiharaa tms. niin itselläni ruma kallo ja rumahkot piirteet joita kiharat vaan pahentaa eli leveisiin kasvoihin kiharat tuo vaan lisää leveyttä.

Mikä idea on näissä lasihiuksissa evoluution kannalta? Tuntuu että ikääntyessä nämä lasihius-ongelmat vaan pahentuvat ja välillä tuntuu että revin viimeisenkin haivenen päästäni koska hiukset on ihan mahdottomat ja aina samassa asennossa koska niitä ei vaan saa muuten enkä viitsi käyttää tunteja päivässä hiusten muotoiluun esim. papiljotteja tms. laittamalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos koettaisit värjätä hiukset kerran. Tämä rikkoo hiussuonia ja päästää aineet paremmin hiuksen sisään.

Vierailija
2/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos koettaisit värjätä hiukset kerran. Tämä rikkoo hiussuonia ja päästää aineet paremmin hiuksen sisään.

Värjäsin vuosia mutta nyt vaihdevuosien kynnyksellä huomasin ettei millään imeydy se väri enää. Aloin sitten kasvattaa omaa väriä takaisin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka hiukset on jäykät niin silti niistä puuttuu ryhdikkyys ja kuitenkin sellainen paksuus että näyttäisivät kauniilta suorina ja pitkinä. -ap

Vierailija
4/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla ole samoja ongelmia ja miten olette ratkaiseet ongelman? -ap

Vierailija
5/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä idea on näissä lasihiuksissa evoluution kannalta?"

Ei mitään. Ominaisuudella ei ole vaikutusta henkiinjäämisen tai lisääntymisen kannalta.

Vierailija
6/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään muulla ole samoja ongelmia ja miten olette ratkaiseet ongelman? -ap

Minulla tismalleen sama juttu.Vaaleat raidat auttoivat hiukan.Olen alistunut kohtalooni:)

Vierailija
7/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Ominaisuudella ei ole vaikutusta henkiinjäämisen tai lisääntymisen kannalta.

Niin mutta miksi tällaiset lasihiukset tulee ihmiselle geeneissä jne., mikä siinä on ideana? 

Vierailija
8/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tismalleen sama juttu.Vaaleat raidat auttoivat hiukan.Olen alistunut kohtalooni:)

Samaa olen miettinyt että raidoitan hiukset sitten kun oma väri on tarpeeksi pitkälle kasvanut. -ap

Vierailija
9/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miksi tällaiset lasihiukset tulee ihmiselle geeneissä jne., mikä siinä on ideana? 

Ei mikään. Karvoituksella koristautuminen on narsismia.

Vierailija
10/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palashamppoopesu ja vielä hieman kosteat hiukset väljälle nutturalle auttoi tuohon lässähtämiseen ja muotoiltavuuteen minulla. Tulee tuuheutta, karheutta ja kivat laineet

Muotoilutuotteet vaan lähmää ja tujut shamppoot pahentaa. Siksi mahdollsimman vähän mitään päähän.

Värjäämiseen en osaa antaa neuvoa. Nämä alkaa katkeilla, on liian vahvoja töhniä. Siksikin oma väri.

Vierailija
11/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutaatiot on sattuman sanelemaa.

Vierailija
12/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, ihan kuin aloittaja olisi kirjoittanut minun hiuksista, tismalleen samanlaiset ovat. Itse ratkaisin aikoinaan ongelman loivalla permanentilla, jolloin hiukset sai helposti muotoiltua ilmakihartimella. Nyt minulla on ollut muutaman vuoden ajan lääkitys, joka kampaajani mukaan on este permanentille. Uskon kampaajaa, sillä joskus nuorempana minulla oli antibioottikuuri permanentin aikaan ja lopputulos oli katastrofi. Se kesti niin pitkään mitä permenentin kasvaminen pois hiuksista kesti.

Pesun jälkeen hiukset on pakko kuivata hiustenkuivaajalla, sillä muuten ne ovat vielä illalla kosteat, jos aamulla pesen. Kaiken lisäksi minulla on nopeasti rasvoittuva iho, joten hiuksetkin pitää pestä päivittäin. Luotin, että kyllä ne harmaat hiukset on sitten karkeampaa laatua, mutta ei, ihan samaa lasihiusta päästä puskee.

Vierailija
13/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vielä sellainen ongelma että jos käy esim. lenkillä ja hiukset hikoaa niin ne ei kuiva millään siitä hiestä tai menee ihan järkyttävän kauan ennenkuin hiki kuivaa pois hiuksesta. 

Vierailija
14/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen samanlaiset. Olen huomannut, kun suihkun jälkeen kosteina hiukset laittaa nutturalle ylös niin ovat jotenkin paremmat seuraavana päivänä, eivät niin liukkaat ja rasittavat. Suolasuihke on auttanut liukkauteen, saa paremmin tehtyä esim lettejä ja muita kampauksia. Jos laittaa letin ilman suolasuihketta niin pinnit ja ponkkarit vaan valuu hiuksista pois.. Suolasuihke auttaa sen ensimmäisen päivän, mutta seuraavana päivänä hiukset tahmassa. Ajattelin kokeilla laittaa suolaa shampoon sekaan, jossain oli ainakin kehuttu liukkaille hiuksille merisuola palashampoota niin saisiko itse tehtyä.

Vierailija
15/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään kampaajaa ole vastaamassa tähän? Tehän olette asiantuntijoita.

Vierailija
16/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajia nyt paikalle, kertokaa kiltit millä pärjää lopun elämää. Joskus ärsyttää nämä hiukset niin rttä tekisi mieli leikata kalju.

Vierailija
17/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla ainakaan oo mikään auttanut, permamenttikään ei pysynyt muutamaa tuntia kauempaa ja kestovärjäykset huuhtoutuu pois. Tällä mennään mitä on. Ponnareita ja nutturoita oon saanut pysymään pinneillä, pannoilla ja lakalla.

Vierailija
19/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kampaaja neuvoi käyttämään kuivashampoota tuomaan karheutta. En ole vielä testannut.

Vierailija
20/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Batiste kuivashampoo 200ml Heavenly Volume. Kuivashampoota voi käytä hiusten kohottamiseen päänahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän