Eläisitkö loppuelämän ilman juustoa vai suklaata?
Perustelut myös kiitos. Et siis saa syödä myöskään mitään jälkiruokia missä suklaata/etkä mitään ruokia missä on juustoa kuten pizza.
Kommentit (18)
Suklaan voi korvata muilla herkuilla. Kaikkia ihania juustoja ei korvaa mikään.
Tämä on helppo. Mitään juustoa en ole koskaan maistanut, koska juustot haisee niin hirveälle, että tulee oksennusrefleksi siitä hajusta.
N 48
Suklaasta luopuisin, täysin empimättä. Mikään koko maailmassa ei voita juustoja.
Ilman suklaata. Juustoa on aina jääkaapissa, mutta suklaasta en edes pidä kovin paljon. Suolaiset herkut ovat heikkouteni.
Ilman suklaata. En ole koskaan pitänyt siitä juuri lainkaan. Palan tai pari voin syödä mutta on liian makeaa minulle.
Sen sijaan juusto on ihanaa. Tomaatti-mozzarellasalaatti, pizza, raclette, lasagne, homejuustot yms yms lähes jokainen ruoka parantuu kun siihen laittaa juustoa (munakas, tomaattikeitto vuohenjuustolla, jopa kaurapuuro raejuustolla). En voisi kuvitella luopuvani juustosta.
Voisin helposti elää ilman molempia. Mutta jos saa sanoa vain toisen, sanon suklaa. Syön sitä nykyisin noin 3 kertaa vuodessa, joten olisi helppo luopua.
Ilman suklaata. En edes pidä siitä. Juustoa sen kaikissa muodoissa sen sijaan rakastan.
Suklaasta olisi helpompi luopua, koska se on vain herkku eikä mitään ravintoa.
Elän jo ilman juustoa. Olen ollut muutaman vuoden vegaani. Se on ihan helppoa kun siihen tottuu. Tummaa, maidotonta suklaata syön silloin tällöin, mutta en kyllä tykkää siitä niin paljon kuin aikanaan maitosuklaasta. Sinänsä hyvä että joutui maitosuklaan jättämään niin linjat tykkää! Sama koskee toki juustoakin.
Ilman juustoa. Olen elänyt ilman sitä nyt pari vuotta, enkä kaipaa yhtään. Jätin sen kun työterveyshoitaja käski vähentää juuston ja suklaan syömistä. Lopetin juuston ja vähensin (hieman) suklaan syöntiä. Kolesteroliarvot normalisoituvat, mikä olikin tarkoitus. Mutta en ole siis yhtään kaivannut juustoa, mikä on ollut aika yllättävää.
Ilman suklaata! Juustoa voi käyttää niin satoihin moniin asioihin, eri tavalla ja eri tarkoitukseen laitettuna ja kortteja satoja. Miettimään kuinka moneen ruokalajin sopii juusto, kuinka se sopii leivälle, naposteluun, makua tuomaan, herkutteluun jne jne. Suklaa nyt on aina vain suklaata, juusto on monipuolisempi.
Pitää vielä sanoa, että kun on ollut 2 vuotta ilman juustoa, on pelkkä ajatuskin alkanut ällöttää! En olisi ikinä uskonut, olen siis kuitenkin aiemmin syönyt juustoa vajaa 50 vuotta.
Suklaan jättäminen olisi mahdottomuus, joten vastaan juusto, vaikka vaikeaa sekin olisi.
Ilman suklaata. Jos haluan herkutella, valitsen nytkin juuston. En pidä makeasta. Juustoista pidän paljon.
Ilman suklaata. Olen melko herkkusuu, mutta suklaisia juttuja tulee syötyä kummallisen vähän joten siitä olisi helpompaa luopua kuin juustoa sisältävistä jutuista.