Robin suomalaiselle tytölle nimeksi
Amerikassa se on neutraali mutta olisko outoa antaa suomalaislle tytölle
Kommentit (23)
Luultavasti ei menisi läpi koska on niin vahvasti mielletty pojan nimeksi molemmilla kotimaisilla.
Robin on ruotsalainen pojan nimi. Ei kannata antaa kaksikielisessä maassa tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Robin on nuori miesartisti, ei voi antaa täällä tytön nimeksi.[/quote/]
Onhan niitä muitakin nimiä, joita on annettu sekä miehille että naisille kuten esim. Rauni. On se ihme, että nykyään kun melskataan välisukupuolesta ym. homoilusta, mutta tämä on silti vielä jotenkin ylitsepääsemätöntä?
Suomen tunnetuin kumisaapasmuotoilija on Robin. Nyt se oli esittelemässä itseään inttipojille.
Vierailija kirjoitti:
Robin on ruotsalainen pojan nimi. Ei kannata antaa kaksikielisessä maassa tytölle.
Mieluummin lakataan nöyristelemästä ruotsalaisten suuntaan ja otetaan käyttöön just ne nimet, jotka halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lakataan nöyristelemästä ruotsalaisten suuntaan ja otetaan käyttöön just ne nimet, jotka halutaan.
Mun mielestä voit antaa tytöllesi nimeksi vaikka Pertti mutta älä sitten tule tänne itkemään jos häntä kiusataan.
Kaunis nimi tytölle, punarinta on englanniksi
robin! Sukupuolineutraalit nimet on nykyaikaisia ja toimivia. Ja kyllä nimen saa tytölle antaa kun on ennenkin annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä muitakin nimiä, joita on annettu sekä miehille että naisille kuten esim. Rauni. On se ihme, että nykyään kun melskataan välisukupuolesta ym. homoilusta, mutta tämä on silti vielä jotenkin ylitsepääsemätöntä?
Pitääkö vielä sekoittaa ihmisiä antamalla nimi, osta ei saa selvää kumpa sukupuolta on ja sekoittaa muutenkin ihmisiä. Robinia odotetaan ( poikana ) jonnekin ja sieltä tupsahtaakin tyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Rauni onkin muuten parempi ja kauniimpikin nimi mitä Robin. Ja hyvällä tavalla erikoinen/harvinainen.
Mutta miksi ihmeessä pitäisi antaa tytölle nimi, jonka kanssa hän saa koko ikänsä kimpuroida, kun häntä aina luullaan pojaksi?
Itse sain vanhemmiltani nimen, joka on kiusannut minua pienestä asti. Tiedän mistä puhun. Voin hyvällä syyllä sanoa, että se nimi aiheutti minulle kauheita alemmuuskomplekseja jo ennen kouluikää ja varsinkin sen jälkeen.
Muutin etunimeni aikuisena, mutta se vainoaa minua edelleen. Vanhat sukulaiset ei suostu kutsumaan minua millään muulla nimellä.
Jos olisin saanut olla ihan tavallinen Maija tai Liisa, olisi itsetuntoni saanut kasvaa normaaliksi. Koulussa joka kerta uuden opettajan luokalla alkoi äimistely nimestäni ja muu luokka oikein suu päälaella odotti, että tulee minun vuoroni ja saavat taas ulvoa riemusta, kun nimeäni ihmeteltiin.
Antakaa lapsellenne nimi, jota hänen ei tarvitse selitellä, olkaa niin kilttejä.
Entäs muodossa Robyn?