Stressitöntä elämää toivovia palstalla
Onko palstalla henkilöitä, jotka toivovat saavansa rahaa säästöön jollakin tavalla sen verran, että voisivat vähän aikaa elää stressitöntä elämää lopettamalla työt ja välittämättä karensseista. Vasta sitten kun rahat loppuvat, niin alkaa miettiä mistä saisi taas rahaa.
Kommentit (18)
Alkaisin stressta, jos pitäisi elää vain säästöillä.
Witcher sanoo sarjassa seuraavan lauseen: "That is what I wish for you all, a shitless death. But I doubt it." Voin mukailla sen tähän.
"Sitä toivon teille kaikille, stressitöntä elämää. Mutta en oikeasti usko, että sellaisen voi saavuttaa."
No minä, ja toteutinkin tuon, nyt on varaa olla 2 vuotta kotona, omilla säästöillä. Aivan älyttömän ihanaa!!
Säästin 3 vuotta, vedin kaiken kulutuksen aivan minimiin, ja jatkan samalla tyylillä. Tämä stressittömyys ja vapaa aika on kaiken lähes rahatta elämisen arvoista, ainakin minulle. Jollekin, joka saa elämänsisältöä kuluttamisesta, ei varmasti olisi.
Ei mullakaan mitään stressiä vaikka työssä käynkin. Miksi joka asiasta pitää ottaa stressiä? Nykyajan muoti-ilmiö. Jos ei ole työstressiä niin sitten on lomastressi. Joulustressi. Puketumisstressi. Somestressi. Sekin stressaa jos ei ole mitään, tulee tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Elän nyt jo stressitöntä elämää vaikka olen työelämässä.
Se on taitolaji. Tavoittelen sitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan mitään stressiä vaikka työssä käynkin. Miksi joka asiasta pitää ottaa stressiä? Nykyajan muoti-ilmiö. Jos ei ole työstressiä niin sitten on lomastressi. Joulustressi. Puketumisstressi. Somestressi. Sekin stressaa jos ei ole mitään, tulee tylsää.
Taas tällainen viesti, että koska MINULLA ei ole stressiä mistään ei kenelläkään muullakaan voi olla. Ja sen vuoksi se on vain muoti-ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin työnantajan orja ja joudut ottamaan pomolta käskyjä vastaan. Stressitön on sellainen, jossa kukaan ei määräile sinua edes teoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen viesti, että koska MINULLA ei ole stressiä mistään ei kenelläkään muullakaan voi olla. Ja sen vuoksi se on vain muoti-ilmiö.
Tarkoitin että kannattaisi hieman miettiä miten asioihin suhtautuu. Stressi on vaan korvien välissä ja sitä voi hallita.
Kyllä ilman muuta. Haaveilen lottovoitosta, että voisin elää elämäni vapaana.
Stressini loppuisi kokonaan jos eräs päihde laillistuisi.
Olen kokeillut tuota. Ongelmaksi muodostui se, että stressasi miten pääsen taas työelämään kiinni.
Mulle on hyvin tärkeää, että työni on haastavaa ja merkityksellistä. Tylsässä työssä tylsistyn kuoliaaksi ja ennen sitä sieltä piti lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kannattaisi hieman miettiä miten asioihin suhtautuu. Stressi on vaan korvien välissä ja sitä voi hallita.
Jos stressi olisi vaan korvien välissä varmaaan kenelläkään ei olisi stressiä. Stressinhallintaa voi toki opetella, eri asia sitten onko siitä hyötyä käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin työnantajan orja ja joudut ottamaan pomolta käskyjä vastaan. Stressitön on sellainen, jossa kukaan ei määräile sinua edes teoriassa.
Täh? No kuule ei stressaa yhtään työ eikä pomon ohjeet. Päinvastoin, nyt on huoleton olo, kun on mieluinen työ, vakaat tulot ja vapaa-aikaakin jää mukavasti, kun asun työpaikan lähellä eikä mene aikaa työmatkoihin. Ei me kaikki stressata samoista asioista.
Elän stressitöntä elämää, kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Harvasta työpaikasta voi ottaa vapaata silloin kun itse haluaa esimerkiksi kun on rantakelit ulkona tai lähteä matkoille juuri silloin kun itselle sopii. Se aiheuttaa stressiä kun missaa rantakelejä töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä joilla on krooninen psd, jo nuoresta lähtien. Siitä on kyllä muoti kaukana, eikä se välttämättä väärässä ympäristössä muutu. Eri ilmastossa ja maisemassa saattaisi jossain määrin.
Tein juurikin näin. Suosittelen tekemään ennen kuin työuupumus iskee. Ensimmäinen vuosi on mennyt toipuessa.